sivtop

Bækkenløsning.. hvordan føles det?

7 indlæg i dette emne

Jeg er 21+0 i morgen :)

Jeg har de sidste par dage gået med nogle smerter i min højre side. Det sidder ligesom inde i hoften, og trækker både opad så det niver i hele siden, og nu i aften trækker det osse nedad i benet i samme side. Det er værst når jeg skal rejse og sætte mig, men ikke nødvendigvis hver gang jeg skal det. Nu hvor jeg skal sove murrer det I hele det område :(

Det føles ikke som om det sidder i livmoderen, og det føles egentlig heller ikke som om det er i knogler og led, men mere som om det er muskler og sener og ledbånd osv... Men kan det smerte så meget? Og er det på den måde bækkenløsning føles? Tænkte det var mere knogle-smerte?

Har ikke døjet med noget lign i mine andre graviditeter, men er jo blevet ældre... Og har hypermobile led som de senere år er begyndt at te sig tosset.

Kan det være bækkenløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde noget ligende du beskriver - fik tjekket for bækkenløsning, men de menet at det var iskiasnerven der drillede mig - det gjorde så ondt. Og nu mærker jeg ikke rigtig noget til det.

Men vil tage en snak med lægen om det - og få tjekket for bækkenløsning - er det ikke det kan de henvise til fys.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay... Mange tak for dit svar, må prøve at forbi lægen hvis det fortsætter sådan. Havde håbet på lidt flere erfaringer herinde.. men hvert fald tusind tak for din :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge gik om bag mig og rykkede blidt i mine hofter og bad mig om at stå på 1 ben.. Hvis de 2 ting gør ondt, skulle det være bækkenløsning. Jeg fik ondt i lænden og hofterne og det var værst når jeg rejste mig op, stod op eller gik for lange ture. F.eks måtte jeg støtte mig til indkøbsvognen når vi var ude og handle eller støtte mig til barnevognen/klapvognen når vi gik ture med den store.. Og de sidste 2 mdr af graviditeten (inden kejsersnittet 38+2) havde jeg svært ved at rejse mig op fra sofaen (måtte gå foroverbøjet et stykke tid indtil jeg kunne rette mig op stille og roligt) og jeg vågnede helt op hver gang jeg skulle vende mig i sengen fordi det gjorde så ondt. Men jeg var heller ikke god til at tage den med ro og slappe af. Plus at vi stod med en flytning helt alene da jeg var ca. 32 uger henne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bækkenløsning sidder der, hvor bækkenet "samles". Det ene punkt er lige over skambenet, og de andre sidder i lænden, ca en håndsbredte fra hinanden (hvis du sætter hænderne i lænden, er det ca )

Håber ikke det er det du har :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder umiddelbart mere sm iskiasnerven.

Jeg har haft slem bækken og symfyseløsning med begge mine unger...og der er du slet ikke i tvivl og det har ved mig været i begge sider men værst i symfysen, det føles som om kroppen glider fra hinanden og man ikke kan holde den sammen. Jeg kunne ikke gå og ikke vende mig i sengen uden at vågne af smerte....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uuuhh det lyder grumt :( det lyder ikke helt som det jeg har, for det virker ik som om det er selve bækkenet når jeg læser jeres beskrivelser. I dag har været en ok dag, kontakter lægen hvis det fortsætter... Tusind tak for jeres svar. Er lidt beroliget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER