Little Miss

Putteritual

22 indlæg i dette emne

Efter mit spørgsmål til Barbamama og hendes gode udførlige svar vil jeg høre jer om hvad jeres Putteritualer er?

Jeg er gået igang med projekt "fald i søvn uden mor eller far skal vugge/ hoppe/ gynge mig i søvn". Vil derfor gerne have et fast ritual som jeg kan bruge - også når han skal sove hvis vi er ude og altså ikke skal puttes i hans tremmeseng.

Kom glad med jeres putteritual :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er ikke voldsomt, men det virker! Og ka tilføje, at det virkede UDEN problemer i Hamborg i en "fremmed" babyseng..

Vi pusler, skifter, giver creme på (Anabella har meget sart hud), nattøj på.

Hvis hun ikke er heeeelt træt endnu, sidder hun ved far i sofaen og falder til ro.

Så ammer jeg, hvor jeg har hendes puttebamse/klud imellem os, så hun ikke får direkte varme fra mig.

Hun falder helt til ro hos mig og jeg kan ligge hende ind i sengen med puttebamsen, give dyne på og så sover hun.

Engang imellem skal hun lige have sutten, men det er sjældent.

Vi har ikke et decideret fast puttetidspunkt, men gør det, når A er træt til at sove. Man får intet godt ud af, at putte en frisk baby :) Det bliver ca. samme tid automatisk, men ikke noget vi som sådan stræber efter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja, den kære putning. Vi svøber stadig, med stofble over øjnene, doodoo bamsen tændt og går med hende i 5 min, så her har jeg (endnu) ikke fundet en anden løsning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt spørgsmål. :)

Jeg skal se om jeg kan gøre det lige så udførligt. Jeg startede godt nok allerede da hun var 6-8 uger, men ritualet er der jo..

-Vores ritual, starter umiddelbart efter maden og afrydning, ca. Kl. 18-18.15.

-Her går vi ud på badeværelset, hvor vi pusler. Vi tar ren ble på, nattøj og synger og leger. Det er også her vi bader. Det tager mellem 15 og 25 minutter.

-Så henter vi dynen og sutten (Lia er vænnet til at dynen er puttebamse, da hun blev svøbt i den som lille, hvilket også er nemt at have med)

-Når vi har hentet den, sætter vi os i sofaen sammen med far, hvor vi læser en bog og synger en sang. Nogle gange "synger" far (ser og hører 2-3 natsange på pc) hvor hun ligger på hans mave med dynen og nulrer.

-Mor laver flaske mens far læser eller "synger".

-kl. 18.45-19.00 får Lia flasken, det tager ca. 15 min. Hun blir helt døsig, enkelte gange falder hun i søvn (men det er ikke en fordel)

-så får hun sutten, og kommer op på maven/skuldren imens vi går ind i værelset. Her når hun og bøvse, og finde tryghed. (Hele denne seance nynner jeg elefantens vuggevise)

-inde på værelset, synger jeg elefantens vuggevise, imens hun er i armene, så snart øjnene glipper, så slår jeg over i nynnen og lægger hende ned i sengen.

- siger sagte godnaaat

(- lige for tiden, må jeg sidde i 2-5 min. med hånden på hendes mave før jeg kan gå ud.)

- ellers går jeg ud af rummet, så snart hun er lagt og ligger roligt (om hun sover eller ej, bare hun er rolig.) Kl. Er her mellem 19.15- 19.30

Hvis hun ikke falder i søvn og pylrer/kalder, så går jeg ind og sætter mig ved sengen, lægger hånden på hendes mave og siger shhhh, shhh. I tigerspringsperioder, må jeg tage hende op på maven (liggende på dynen) og lige gå med hende et par minutter, til hun finder roen og trykheden igen (nogle gange er det en enkelt gang andre 5-6 gange).

Jeg tænder på intet tidspunkt lys, fra når vi er på værelset så er der mørkt. Jeg taler aldrig til hende, kun sagte shhh..

Det skal siges at hver anden weekend, når storesøster er her, så drikker hun flasken i mørkt soveværelse ellers sker der for meget.

Far er ikke så meget med endnu, men han kan sagtens, men Lia er ofte mere til mor, og han føler sig ikke helt tryk ved det..

Jeg har lavet små nussedyner, af en babydyne, så når det er varmt, hun er i voksiposen eller bare er meget pylret, får hun en af dem og sidde og nulrer med.

Det var mit bud, spørg endelig hvis der er noget du er i tvivl om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det har været svært det der med at indføre et putteritual. Vi har haft lidt svært ved at finde ud af hvad det skulle være. Vi har i flere omgange forsøgt med at spille roligt musik for hende, men hun bliver meget interesseret i hvor musikken kommer fra, og det vækker hende kun mere.

Nu er hun imidlertid kommet på eget værelse og sove, og så er putteritualet faktisk kommet lidt af sig selv, og det ser ud til at virke:

Efter Sofia har spist aftensmad, leger hun på gulvet ved siden af imens vi spiser færdig.

Så går vi på badeværelset og vasker ansigt og hænder, samt børster de to bisser.

Derefter går vi ovenpå på hendes værelse og tager nattøj på, og åbner vinduet så der er køligt til hun skal sove.

Når hun har fået nattøj på går der tit ½- en hel time til hun er rigtig træt, så hun kommer med ned i stuen igen hvor hun sidder og putter og leger lidt i sofaen. Når vi fornemmer at hun er ved at være træt, men helst inden hun når at gnide for meget øjne, går vi oven på igen og det er vel egentlig her det rigtig putterituael begynder:

Vi siger godnat til vejen og lukker vinduet og ruller gardinet ned. Så får hun en tør ble. Derefter henter vi puttetæppet i sengen, som hun får omkring sig og så sidder vi i stolen på værelset og putter og læser en bog. Når bogen er læst slukker vi lyset, så der bare kommer lidt lys ind ude fra gangen. Så bliver hun ammet imens hun er pakket godt ind i puttetæppet. Efter amningen bliver hun puttet i sengen med tæppet og dyne over. Så lægger jeg en hånd tungt på maven af hende et øjeblik. Nogen gange er hun rolig allerede der, og jeg går væk fra sengen, men bliver i værelset indtil jeg kan høre hun næsten sover. Andre gange må jeg have hånden på længere, sige "så så så nu skal du sove". Hvis det er en af de svære dage må sengen også rokkes lidt ( vi har bed rockers på), men det er sjældent efterhånden. Fra vi går op på værelset sidste gang, og til hun sover går der typisk 20-30 min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas for aftensmad omkring 17.30/18.00 tiden. Efter det bliver han gjort ren og får nattøjet på.

Så hygger vi og leger i stuen til kl. 19.00/19.30.

19.00/19.30 alt efter hvornår han er træt nok heromkring, får han ren ble, og bliver pakket i sin sovepose.

Vi laver en flaske vælling og går ind i stolen ved siden af tremmesengen, og så spiser han det vælling han vil have(ofte det meste af flasken/200 ml.) uden andet lys end det der kommer ind af døren fra stuen.

Så bliver han lagt ned i tremmesengen med sin sut og sin nusseklud, og så synger jeg en lille sang, og siger Godnat Silas.

Jeg bliver så siddende i stolen ved siden af indtil han har lukket øjnene og er godt på vej ind i søvnen. For det meste sidder jeg der højst 5 min. men på dårlige dage kan det tage en halv time.

Hvis han vågner for meget op når han bliver lagt i sengen, så får han sin sut i munden og sin nusseklud, så synger jeg, og går derefter ud i stuen, hvorfra jeg kan høre ham ligge og snakke med sig selv, når han bliver utilfreds går jeg ind og giver ham sutten igen, og det gør jeg hver gang. og lige pludselig så er der ro derindefra. så går jeg ind og tjekker at det er fordi han er faldet i søvn.

Jeg synes putningen herhjemme fungere rigtig fint, og vi er også så heldige at han for det meste sover igennem :)

Når vi er ude gør vi ca det samme, da bliver han bare lagt i barnevognskassen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte med vores da hun var knap fire mdr.

Om dagen sover hun i barnevogn næsten på faste tider. Og om aften bliver hun puttet mellem syv og otte. Og det foregår ved at hun bliver gjort nat klar, får en flaske. Så lægger jeg hende i sengen, siger mor elsker dig og kan du sove godt skat. Aer hende og giver et kys og så går jeg ud af rummet. Og hun ligger ofte og hygger sig lidt for så at falde i søvn. Det er meget sjældent hun græder.

Hun er syv mdr i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et enkelt spørgsmål til alle jeres gode putteritualer :) Hvor meget sover jeres børn i løbet af dagen?

Bjarke har indtil nu kørt en "rytme" hvor han er vågnet omkring 7, været vågen i 3-4 timer (evt. med en lille powernap i kravlegården), sovet i 3 ude i barnevogn, bværet vågen i ca 2 timer, sovet 3 ude i barnevognen.. Så skulle vi jo som sådan være ved puttetid, næste gang han er træt, men det virker bare ikke. Han foretrækker endnu en lur ude på 1-2 timer, så er han vågen i 1-2 alt efter kl. Normalt er han puttetræt omkring kl 21.30.

Men nu hvor han er startet i dagpleje, vil der nok blive ændret på dette, bl.a. fordi han skal tidligere op.

Problemet er, at min mand arbejder om natten og derfor sover frem til omkring kl 17, så vores liv er lidt lagt til at aftensmad osv først er kl 19-20.. Men det er vi også ved at lave om på ;)

Her får han så nattøj på, bliver puslet og hygget om. Så går vi op på hans værelse, hvor der er dæmpet belysning, og der får han sin flaske. Far det tidspunkt er der helt ro om ham. Hvis det er mig, der putter synger jeg typisk "I skovens dybe stille ro" mens han drikker. Hvis det er Far, der putter, småsnakker han om, at det nu er sovetid osv. Han bliver bøvset over skulderen ude på trappegangen. Så kommer han med ind i sin seng, får sin sovepose på, og kommer så op på skulderen. Så går vi på trappegangen i mørke, vender inde på værelset, hvor der også er mørkt og Doodoo-bamsen kører. Vi går og nynner for ham, og han falder helt til ro. Når han er helt afslappet, kommer han ned og ligge i favnen og så går vi lidt mere. Det kan tage alt fra 5-20 min. Normalt plajer vi så at sidde lidt inde på værelset med ham for at se om han spænder op, hvis han gør, så går vi lidt igen. Når han er helt afslappet, ligger vi ham ned i sengen, og sidder lidt ved ham, evt. med en hånd let på brystkassen af ham. Lige for tiden har han tendens til at "vågne" og sprælle og blive ked og der er det nødvendigt at tage ham op igen, bare et øjeblik, eller nogle gange gå lidt igen. Virker desværre som om han lider af natteskræk nøjagtigt som sin (halv-) storesøster :(

Alt i lat tager det fra en ½-1 time inkl. flasken..

Det ville da være rart at kunne ligge ham, især fordi hans knap 10 kg er lidt tunge at bære på, men der er ingen tvivl om, at han finder utrolig tryghed i det hele... Og som sundhedsplejesken siger, skal vi ikke stresse over det, for man kan aldrig forkæle en baby med kærlighed. Så det læner vi os op ad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her vågner Lia mellem 6 og 7, sover en 45 fra ca. 9-10. Kl. 12-13 sover hun 2-3 timer og så er hun klar til natten ved 19 tiden. Alle lurer om dagen er i barnevogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores putteritual er meget nem. Jeg skifter ble og giver nattøj på mens far laver flasken. Hans far giver flasken inde i vores seng ved dæmpet lys og han bøvses af. Bliver puttet i sin seng og ligger og pludre til han falder i søvn. Han får sutten nogle gange her imens, da den let falder ud, når han snakker :) sover så til et sted mellem 5 og 7. Får sin flaske og sover videre under mors dyne sammen med mor til omkring kl. 9. Han bliver puttet mellem 21 og 22...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores putteritual er meget simpelt - men der kommer jo nok mere på når hun får en tand ;)

Vi starter med at ligge hende foran fjernsynet på en madras eller mellem os i sofaen mens vi spiser - hvis ikke vi spiser ligger vi sammen med hende nede på madrassen. (hvis hun skal i bad så gør vi det i stedet for at ligge og slappe af.

Så pusler den ene mens den anden laver en flaske

- den der laver flasken tager dynen og hendes nusse dyr (hun har 2, en tiger og en kanin, som hun altid sover med lige nu, for så har hun en vi kan tage med, og HVIS vi glemmer er der stadig en herhjemme + når hun skal i dagpleje kan den ene ligge dér) og sætter sig i sofaen og får Mie. Vi svøber hende i dynen og ligger nusse dyret og ligger på hendes mave mens vi giver flaske. Nogle gange falder hun i søvn dér, andre gange går vi ned og putter hende vågen og så sover hun med det samme næsten.

Hun vågner ofte 1 gang mellem 2 og 4 og så har hun lige nu en periode hvor hun vågner ved 5 tiden og ikke vil sove mere, men det lykkedes ofte at få hende til at tage bare en halv time mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads får sin grøntsagsmos kl. 18.

Så får han sit bad (hver anden dag), nattøj, får børstet tænder :wub

Ned i stuen igen og hygge, evt. lige ligge lidt for sig selv i kravlegården og pludre med sine ting.

Omkring 19-19.30 er han så træt, at far går lidt rundt med ham for at få ham til at falde helt ned.

Jeg går op i soveværelset, og far bærer ham op til mig.

Jeg ammer ham, hvor han indtil for næsten nylig altid er faldet i søvn ved brystet, men nu slipper han selv, inden han sover.

Jeg lægger ham i sin seng, der står ved siden af vores, så jeg kan ligge ved siden af ham (vi er begyndt at skiftes, da både far og jeg skal kunne putte ham)

... her er der så forskellig grad af ballade. Nogle gange falder han næsten i søvn med det samme. Han vender og drejer sig næsten altid meget. Nogle gange græder ham, men holder op, så snart jeg synger papegøjesangen... Men efterhånden falder han i søvn (i sin egen seng i stedet for i vores arme som i de første 5 mdr... succes!)

Næste skridt må være, at han kan falde i søvn selv-selv, hvor vi går, men det er han altså bare ikke klar til endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er som følgende: ( hver anden dag med bad)

Lidt hygge

Ren ble og nattøj

Børste tand

Flaske( i sengen )

Godnat - elsker dig

Og så går jeg. Skal måske retur og give sutten max 10 gange, men det er fordi hun spytter den ud og fjoller, og så kan hun ikke finde den igen.

Nogle gange er hun ikke klar til at blive lagt( og det er hun god til at fortælle meget hurtigt, det er faktisk som om hun siger nej nej nej) og så tager vi bare en halv times snak og leg til, og så er hun som regel grydeklar.

Nogle dage(få) må jeg lige sidde ved hendes side lidt og synge en enkel sang, men hun plejer at falde i søvn helt selv og har gjort det siden hun var 2 måneder ( nogle perioder var lidt sværere)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison vågner mellem 7 og 8 så er hun vågen mellem to og tre timer. Bliver puttet og sover mellem 1 og 2 timer. Så er hun igen oppe ca to timer og sover igen et par timer eller tre. Hun er færdig med at sove mellem 15 og 16. Det passer med at hun mellem 19 og 20 er klar til at blive puttet

Det skal siges ar hun ikke siver hele natten. Jeg er oppe to gange og give mad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar. Rigtig gode ritualer og meget ens de fleste af dem :)

Jeg gør selv som mange af jer

- går ind på hans værelse hvor lyset er dæmpet - - skifter og giver nattøj på

- ammer liggende i sengen (de eneste tidspunkter jeg nu ammer ham liggende er til natten og om natten så han ved at når vi ligger og ammer er det nat nat tid. nogle gange falder han i søvn ved brystet og jeg kan bære ham over i sengen og ligge ham uden problem

- hvis ikke -> ligger ham på han ene dyne hvor enderne ved hovedet er foldet lidt ind så hans hoved bliver "svøbt" og han kan putte sig ind til dynen. Ligger ham i øjeblikket på siden da han bliver til en pingvin når jeg ligger ham på ryggen (strækker sig fuldt ud og slår armene febrilsk ned langs siden igen og igen)

- tager hans anden dyne og putter over ham

- hvis han ikke falder i søvn næsten med det samme ligger jeg min hånd på ham og nynner godnatsangen (en min mor også sang for mig)

- bliver han ked og græder tager jeg ham op og rokker blidt fra side til side og ligger ham så snart han falder til ro. Er holdt helt op med at gynge, hoppe, svinge ham da det tidligere var eneste måde jeg kunne få ham til at sove og det vil jeg ikke tilbage til

I starten tog det ca 1 time men efter ca 1 uge er vi nede på 15 minutter maks :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i hørt om teknikken "godnat og sov godt" og er der nogle af jer der bruger den?

Umiddelbart ud fra den måde min mand fortæller om den tror jeg ikke det er en metode for mig men hvis der er nogen der bruger den vil jeg meget gerne høre om erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et enkelt spørgsmål til alle jeres gode putteritualer :) Hvor meget sover jeres børn i løbet af dagen?

Alt for lidt :wacko

Carl Emil vågner mellem kl 6 og 7. Han sover 3 x 30-40 min. i løbet af dagtimerne. Prøver at ligge hans lure omkring kl 10, kl 13 og kl 16 efter anbefaling fra SP'en. Struktur skulle forhåbentlig hjælpe ham til at sove mere/bedre. Han bliver lagt til natten mellem 19 og 20. Vågner omkring kl 23, 1, 3, 4, 5 og ja så op mellem 6 og 7. Heldigvis er han begyndt at falde forholdsvis hurtigt i søvn igen men puha den afbrudte søvn er ikke sjov....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i hørt om teknikken "godnat og sov godt" og er der nogle af jer der bruger den?

Umiddelbart ud fra den måde min mand fortæller om den tror jeg ikke det er en metode for mig men hvis der er nogen der bruger den vil jeg meget gerne høre om erfaringer

Er det Anna Wahlgrens du tænker på? Der er to fra min mødregruppe der har brugt den.. Jeg læser pt om den ;) Den ene er ovre kuren, og hendes dreng sover nu igennem - den anden er midt i.. Skal låne bogen af den sidste, da den første kun har den på svensk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det Anna Wahlgrens du tænker på? Der er to fra min mødregruppe der har brugt den.. Jeg læser pt om den ;) Den ene er ovre kuren, og hendes dreng sover nu igennem - den anden er midt i.. Skal låne bogen af den sidste, da den første kun har den på svensk ;)

Har ikke læst om den endnu men min mand fortalte kort om den efter vi havde en snak om søvn og putning herhjemme.

Det han kort ridsede op for mig var at man ligger baby, siger godnat og går ud af døren. Græder baby går man ind igen og trøster (uden at tage baby op på noget tidspunkt). Siger godnat igen og går ud af døren. Gradvist bliver intervallet hvor man bliver uden for døren hvis baby er ked større og større. Baby skulle dermed lære selv at falde i søvn (plus lære at det ikke kan betale sig at græde for opmærksomhed????)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke læst om den endnu men min mand fortalte kort om den efter vi havde en snak om søvn og putning herhjemme.

Det han kort ridsede op for mig var at man ligger baby, siger godnat og går ud af døren. Græder baby går man ind igen og trøster (uden at tage baby op på noget tidspunkt). Siger godnat igen og går ud af døren. Gradvist bliver intervallet hvor man bliver uden for døren hvis baby er ked større og større. Baby skulle dermed lære selv at falde i søvn (plus lære at det ikke kan betale sig at græde for opmærksomhed????)

Altså hende fra min Mødregruppe sagde at første nat var hård fordi han måtte græde - ikke være ked men han måtte godt være sur. Den første nat skulle hun være vågen, fordi hver gang han vågnede skulle hun sige en bestemt sætning og banke blidt i numsen. Hun har egentlig ikke sagt så meget om selve putningen kun om det at få ham til at sove igennem.. Han gik på de 11 dage fra at vågne mange gange om natten for at få sin sut, til nu ikke at bruge sut og sove igennem.. Det var hårdt fordi de skulle køre ALT i system.. Så han skulle spise og sove på bestemte tidspunkter i de 11 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et enkelt spørgsmål til alle jeres gode putteritualer :) Hvor meget sover jeres børn i løbet af dagen?

Bjarke har indtil nu kørt en "rytme" hvor han er vågnet omkring 7, været vågen i 3-4 timer (evt. med en lille powernap i kravlegården), sovet i 3 ude i barnevogn, bværet vågen i ca 2 timer, sovet 3 ude i barnevognen.. Så skulle vi jo som sådan være ved puttetid, næste gang han er træt, men det virker bare ikke. Han foretrækker endnu en lur ude på 1-2 timer, så er han vågen i 1-2 alt efter kl. Normalt er han puttetræt omkring kl 21.30.

Men nu hvor han er startet i dagpleje, vil der nok blive ændret på dette, bl.a. fordi han skal tidligere op.

Problemet er, at min mand arbejder om natten og derfor sover frem til omkring kl 17, så vores liv er lidt lagt til at aftensmad osv først er kl 19-20.. Men det er vi også ved at lave om på ;)

Her får han så nattøj på, bliver puslet og hygget om. Så går vi op på hans værelse, hvor der er dæmpet belysning, og der får han sin flaske. Far det tidspunkt er der helt ro om ham. Hvis det er mig, der putter synger jeg typisk "I skovens dybe stille ro" mens han drikker. Hvis det er Far, der putter, småsnakker han om, at det nu er sovetid osv. Han bliver bøvset over skulderen ude på trappegangen. Så kommer han med ind i sin seng, får sin sovepose på, og kommer så op på skulderen. Så går vi på trappegangen i mørke, vender inde på værelset, hvor der også er mørkt og Doodoo-bamsen kører. Vi går og nynner for ham, og han falder helt til ro. Når han er helt afslappet, kommer han ned og ligge i favnen og så går vi lidt mere. Det kan tage alt fra 5-20 min. Normalt plajer vi så at sidde lidt inde på værelset med ham for at se om han spænder op, hvis han gør, så går vi lidt igen. Når han er helt afslappet, ligger vi ham ned i sengen, og sidder lidt ved ham, evt. med en hånd let på brystkassen af ham. Lige for tiden har han tendens til at "vågne" og sprælle og blive ked og der er det nødvendigt at tage ham op igen, bare et øjeblik, eller nogle gange gå lidt igen. Virker desværre som om han lider af natteskræk nøjagtigt som sin (halv-) storesøster :(

Alt i lat tager det fra en ½-1 time inkl. flasken..

Det ville da være rart at kunne ligge ham, især fordi hans knap 10 kg er lidt tunge at bære på, men der er ingen tvivl om, at han finder utrolig tryghed i det hele... Og som sundhedsplejesken siger, skal vi ikke stresse over det, for man kan aldrig forkæle en baby med kærlighed. Så det læner vi os op ad ;)

Silas sover fra 19.30 ca til kl 06 ca i et stræk, får en flaske og sover derefter direkte videre til kl 08.30.

han sover så en formiddagslur på en time, fra 10.30 til 11.30 og en eftermiddagslur fra 14.00 - 15.30 ca. nogle gange til kl. 16.

Det er hans rytme, og den er rimelig fast, kan variere med en halv time..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hende fra min Mødregruppe sagde at første nat var hård fordi han måtte græde - ikke være ked men han måtte godt være sur. Den første nat skulle hun være vågen, fordi hver gang han vågnede skulle hun sige en bestemt sætning og banke blidt i numsen. Hun har egentlig ikke sagt så meget om selve putningen kun om det at få ham til at sove igennem.. Han gik på de 11 dage fra at vågne mange gange om natten for at få sin sut, til nu ikke at bruge sut og sove igennem.. Det var hårdt fordi de skulle køre ALT i system.. Så han skulle spise og sove på bestemte tidspunkter i de 11 dage...

Lyder godt nok vildt men fedt hvis det virker. Du må lige give lyd når du har læst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER