MissM

Hvordan har jeres kroppe ændret sig?

19 indlæg i dette emne

Måske har vi dækket det her før i andre tråde, men jeg blev alligevel lidt nysgerrig :-)

Grundet til jeg blev nysgerrig er egentlig at jeg simpelthen er blevet nødt til at købe en ny bh med en større skål end jeg plejer at bruge. Og nej jeg er ikke en af de mange, mange kvinder der bruge for lille bh - jeg har nemlig mærket forskellen :-)

En anden ting som både jeg og kæresten har bemærket er, at mine hofter allerede er blevet væsentlig bredere. Det kan jeg både mærke på mit tøj, men også fordi jeg er hypermobil i stortset alle led og jeg kan i hvert fald mærke at når jeg sidder med benene overkors eller i havfruestilling kræver det væsentlig mere styrke og kontrol at hive benene tilbage i normalposition :-) Dette gælder også om natten hvis jeg ikke lige har fået en pude mellem knæene og ligger på siden. Min lænd svejer også allerede mere og gør derfor mere ondt.

Derudover er mit hår blevet meget mere lækkert :-) Der er kommet mere af det og det er helt blødt. Og ja så er min lugtesans gået helt amok og jeg kan igen mærke de kære ekstrasystoler i hjerterytmen.

Men jeg har det SKØNT og nyder så meget at vide mere om hvad det er jeg går ind til denne gang. Jeg kan så meget mærke at forventningspresset fra mig selv til mig selv slet ikke er det samme denne gang. Det er virkelig en lettelse synes jeg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er 13+1 og jeg tror min mave er blevet større - men er simpelthen sådan i tvivl om det er fordi jeg har spist mere usundt - eller bare mere end jeg plejer :huh

Ellers er de væsentligste ændringer at min lænd bliver hurtigere træt og at jeg har synes jeg har mere uren hud end jeg plejer.

Mht. brysterne var det kun de første 5-6 uger jeg mærkede at de ændrede sig, de har været som de plejer siden da, dog nok lidt større :-)

Men jeg glæder mig faktisk til jeg får lidt mere mave så man kan se det er en rigtig "gravid-mave".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fru Fe er det den første for dig? Jeg er 14+1 og må indrømme jeg har den fineste gravidmave. Slet ikke "pyt facon" - det er jeg faktisk noget glad for allerede er tilfældet - maveskindet kan nok huske faconen selv det snart er fire år siden det vendte den vej sidst :-)

Prøver lige med et billede :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det virkede vist ikke første gang, hvad med nu?

post-6026-0-45543400-1358716072_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fin en mave, MissM!

Ja, det er første gang for mig.

Jeg synes alligevel jeg begynder i hvert fald at kunne mærke livmoderen når jeg ligger ned. Sådan hård og fast mellem navlen og bukselinningen. Dejligt :-)

Jeg er også først lige "sprunget ud" som gravid, så har prøvet på ikke at vise maven frem. Tror jeg vil prøve at gå i lidt strammere tøj, så ser man det måske lidt mere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggelig tråd :)

Min mave er ret stor, så jeg kan overhovedet ikke ligge på maven mere. har dog fundet ud af at en pude under maven jeg har "hænge " over hjælper mig med at sove, jeg tisser igen oftere end før graviditeten.. og jeg kan under ingen

omstændigheder være i mit almindelige tøj .. og så er mine bryster er vosket fra 75b til 75d, og de er heldigvis overhovedet ikke ømme mere.. så min kæreste er dybt begrejstret og synes maven er fantastisk :)

Jeg har lidt mere uren hud end normalt, men også mere hår..

Jeg døjer lidt med ondt i halebenet når jeg sidder ned - ved ikke lige hvad det handler om..

Jeg lagde ud med at tabe 4,8 kg og har kun taget 900 gram

på, så jeg er stadig under min normale vægt.

Og så er jeg begyndt at mærke den lille baby i maven, så det er vist generelt en kæmpe forandring i min krop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede vist ikke første gang, hvad med nu?

Hvor er den yndig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hyggelig tråd - godt "initiv" MissM (med den fiiiine mave!). :)

Her kan først og fremmest rapporteres om pludseligt bomstærke og flotte negle (der ellers altid plejer at flække og på INGEN måde har kunnet blive lange?!), og så fælder jeg ikke heeelt så meget mere, som jeg plejer, men stadig en del alligevel.

Mine bryster er også vokset en skålstørrelse, og jeg synes, at "knapperne" er blevet mere mørke og måske også lidt større (ØV! Synes jeg nemlig ikke er ret pænt.. :( ). Ind i mellem er de lidt ømme, men jeg kan sagtens holde det ud.

Mit haleben har skabt sig siden uge 8-9-stykker, og det gør det stadig væk, især hvis jeg har været for aktiv i løbet af dagen. Jeg talte med jordemoren om det i sidste uge, og idet jeg flere gange som barn og halvstor pige har faldet og slået (kun forstuvet - ikke brækket) halebenet, kunne hun næsten garantere mig, at det vil være noget, jeg kommer til at mærke til gennem resten af min graviditet. Hmpf. :wacko Jeg havde ventet mig mange ting af at være gravid, men at rende rundt med ondt i røven i 7 måneder var ikke liiiige én af dem!

Min hud i ansigtet er igen blev normal - den legede ellers teenager mellem uge 7-12 ca., men det er heldigvis overstået nu. Har stadig lidt urenheder hist og her, men det er cirka, som det plejer.

Derudover bliver jeg meget hurtigere forpustet nu end før. Der skal ikke så meget til, så er jeg anstrengt, desværre. Lidt upraktisk, når jeg elsker min cardiotræning og ikke er så meget for at holde pauser hele tiden og så igen, men sådan er det jo at gro et lille menneske. Der må gøres nogle ofre ind i mellem. ;)

Min mave synes jeg sgu ser lidt underlig ud, helt ærligt! :blink Den har ikke helt sådan en fin, lige tydelig-gravid-bue, som jeg havde ønsket mig - istedet er den faktisk lidt "bumlet" og spids lige under navlen. Men jeg kan sagtens se, at formen har ændret sig over den sidste måneds tid, og at bulen rykker længere og længere mod nord. Men jeg GLÆDER mig, til jeg ikke længere synes, at jeg bare ser lidt småflomset ud.. Mit tøj passer dog stadig med lidt moderationer - dvs. at jeg har elastikker i mine knapper på mine jeans, der ellers er ubehagelige have på. Min vægt siger nu +0,2 kg, hvilket jeg er ganske tilfreds med. Vil forsøge at få taget et mavebillede i denne uge, som kan blive delt med jer (så I kan se den bumlede mave! :D ) - indtil videre har vi nemlig kun pics, hvor jeg er mere eller mindre afklædt, og min blufærdighed forbyder mig at lægge dem op på nettet. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Egern :-) jeg tillader mig lige at undlade at citere dit skønne indlæg - det ville bare gøre mit endnu længere end det sikkert bliver i forvejen :-)

Jeg er så enig med dig i forhold til nipple-situationen. Det er bare ikke særligt klædeligt når de vokser på den måde. Heldigvis bliver de da helt normale igen noget tid efter man har født. Mere end man kan sige om resten af brystet :-/ jeg anede ikke jeg var forfængelig på det område før jeg var gravid sidste gang :-)

Og så har jeg lige en lille opfordring til dig: HOP NU FOR FANDEN I DE VENTEBUKSER ;-)

Havde jeg ikke ventebukser (og trøje) på ville jeg rende rundt og skråle "har jeg bildæææk? Er min navle væææk?"

Det "rigtige" tøj fremhæver lige maven på den rigtige måde og får den til at se fin ud. Desuden kan det da ikke være behageligt at rende rundt i det andet. Bevares, jeg går da også og sender længselsfulde blikke til min yndlings jeans som bare fremhæver min bagdel på den helt rigtige måde :-D men jeg ved jeg kommer i dem igen. Lige nu handler det om at få maven til at se godt ud så man ikke bare føler sig flomset :-) Do it! I dare you :-)

KH

Maibritt (som er helt tosset med vores gruppe)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så har jeg lige en lille opfordring til dig: HOP NU FOR FANDEN I DE VENTEBUKSER ;-)

Havde jeg ikke ventebukser (og trøje) på ville jeg rende rundt og skråle "har jeg bildæææk? Er min navle væææk?"

Det "rigtige" tøj fremhæver lige maven på den rigtige måde og får den til at se fin ud. Desuden kan det da ikke være behageligt at rende rundt i det andet. Bevares, jeg går da også og sender længselsfulde blikke til min yndlings jeans som bare fremhæver min bagdel på den helt rigtige måde :-D men jeg ved jeg kommer i dem igen. Lige nu handler det om at få maven til at se godt ud så man ikke bare føler sig flomset :-) Do it! I dare you :-)

KH

Maibritt (som er helt tosset med vores gruppe)[/quote

helt enig i forhold til vente tøj, det gør virkelig meget godt for mavsen.. - jeg mangler 8-10 cm i at kunne lukke mine alm bukser så det giver sig selv..

Jeg bruger mest mine alm trøjer endnu, men jeg købt to stramme ventetrøjer i h&m sim rynker lidt i siderne, det gør maven så fin :)

Jeg er også helt pjattet med vores gruppe, her er en pragtfuldt stemning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan nikke genkendende til at blive mere forpustet, til en fiiin babybule (jeg hoppede allerede i ventetøjet i uge 9-10 stykker - men mine almindelig bukser var virkelig også stramme), mere uren hud (især på brystet) og at jeg ikke fælder NÆR så meget som normalt.

Derudover synes manden at mine bryster er blevet endnu mere uimodståelige (mine "knapper" har nemlig altid været små og lyserøde) og han er næsten forelsket i min lille mave..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så enig med dig i forhold til nipple-situationen. Det er bare ikke særligt klædeligt når de vokser på den måde. Heldigvis bliver de da helt normale igen noget tid efter man har født.

YES! - Maibritt, du har lige reddet min dag!!!! \o/ (*indsæt selv lille dansende egern-smiley med kæmpesmil fra øre til øre og poterne over hovedet*) Jeg er helt med på, at der sikkert kommer lidt "hængende tilstand" ind over med tiden, men så længe at nipples'ene skrumper lidt igen, er jeg mere end lykkelig! :)

Og TAARK for at Drengene fra Angora nu brøler løs i hovedet på mig - hahahaaaarh!! Havde helt glemt den sang altså - og ligeledes den møggriner musikvideo, der hører til (måtte lige på youtube og genopfriske). :D ... Men ja, jeg ved det jo godt, det der med ventetøjet. Hopper 5-6 ud af 7 dage også i strømpebukser eller leggins + mavevenlige kjoler/nederdele fremfor alm. bukser og jeans, så mit hoved er så småt på vej til at fatte, at min mave altså snart kræver et 100 % garderobeskift - som i 7 ud af 7 dage. ;) Tager den til mig med at klæde sig, så det komplementerer og fremhæver maven - lader det være næst- og meget snartkommende shoppeprojekt. ^_^

KH Kristina

(som også er meget end begejstret for vores gruppe!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er "like" knappen i det her forum :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiiiiih!! Totalt usamarbejdsvillig mave, jeg har mig! For SELVFØLGELIG ser den bare hverken bumlet eller ujævn ud, når jeg tager billeder af den NU! :huh Haha - kan ske, den hørte efter i går, da jeg bitchede over dens form i denne tråd, og derfor har rettet sig ud i løbet af natten? :D Nå - men anyways, her har I så som lovet dokumentationen af min babybump.. :)

post-5986-0-94324900-1358845700_thumb.jp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Iiiiiiiih!! Totalt usamarbejdsvillig mave, jeg har mig! For SELVFØLGELIG ser den bare hverken bumlet eller ujævn ud, når jeg tager billeder af den NU! :huh Haha - kan ske, den hørte efter i går, da jeg bitchede over dens form i denne tråd, og derfor har rettet sig ud i løbet af natten? :D Nå - men anyways, her har I så som lovet dokumentationen af min babybump.. :)

Hvor er den fin :) dejligt den høre efter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umulige mave ;-) hvor ser du skøn ud. Og med den mave hvorfor var det så lige igen at du stadig render rundt i dine almindelige bukser??? Kan du SÅ komme ud og shoppe ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle skønne mavebilleder I har lagt ud. Glæder mig til min bliver større. Jeg hoppede i ventebukser for et par uger siden, det er skønt at der ikke er noget der strammer om maven mere.

Ellers synes jeg ikke rigtig jeg kan mærke nogle forandringer. Kun at jeg bliver lidt hurtigere forpustet. Er lidt i tvivl om jeg skal starte med fitnesstræning (dog kun en gåtur på løbebånd eller crosstrainer). En anden ting er at min sexlyst er blevet mindre :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare nogle skønne mavebilleder I har lagt ud. Glæder mig til min bliver større. Jeg hoppede i ventebukser for et par uger siden, det er skønt at der ikke er noget der strammer om maven mere.

Ellers synes jeg ikke rigtig jeg kan mærke nogle forandringer. Kun at jeg bliver lidt hurtigere forpustet. Er lidt i tvivl om jeg skal starte med fitnesstræning (dog kun en gåtur på løbebånd eller crosstrainer). En anden ting er at min sexlyst er blevet mindre :(

lyder dejligt at du er uden de store forandringer.. kender godt følelsen af at blive forpustet hurtigere..

- min sexlyst var mindre de første par mdr, men er på vej tilbage nu. men jeg har oplevet nogle gange at jeg får plukveer af det, lægen sagde det var meget normalt.. det er bare ubehageligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER