DianaMynthe

Sådan går det her - Laaangt Indlæg ;)

8 indlæg i dette emne

Hejsa piger :)

Dette er vidst et indlæg for de tålmodige ;)

Lige lidt nyt herfra; igår vågnede jeg med noget mærkeligt udslet på maven, så jeg ringede til mit lægehus og fik en akut tid- det er ikke en godt ide at ligge og Google når man ikke kan sove - man bliver sq bekymret så, med de ting man kan læse..

Nå men jeg kom derned, og da jeg kommer ind var mit udslet selvfølgelig forsvundet ;) typisk, nå men jeg havde så tilgengæld fået det sådan smådårligt og var utilpas.

Jeg bliver undersøgt af lægen og bliver så sendt ind til sygeplejersken for at få taget blodprøver. Min blodprocent bliver tjekket; jeg tager ikke jern hver dag fordi jeg får mere kvalme når jeg tager det. Blodprocent var 7,8 så der var ikke noget.

Infektionstal var tilgengæld forhøjet, det lå på 113. Så måtte ind til lægen igen, hun undersøgte og spurgte mig om forskellige ting, men kom ikke frem til noget. Men ville så gerne have en urinprøve også, så jeg går ud på toilettet - men kan man tisse når man skal? Svaret er nej ;) det var lettere pinligt da sygeplejesken stod udenfor og spurgte om jeg var der inde ;) jeg afleverede mit ynkelige forsøg - og hun kunne se at der nok var noget, men at jeg måtte levere en større portion hun kunne sende til dyrkning..

Nå men ud og drikke og drikke - vente og vente, og efter 45 min var der jackpot ;) den blev så sendt af sted sammen med to bægre blod.

I formiddags ringer en anden læge for at følge op på mig, hvilket jeg synes var meget betrykkende! Vi fik en lille snak, og jeg fik så også fortalt igen at jeg ikke syntes jeg havde mærket så meget liv som jeg plejer de sidste par dage.. Dagens læge ville så konferere med Skejby og ringe tilbage.. Hun ringer så et par timer senere og beder mig komme ind igen så hun kan tjekke både mig, og lytte til baby med en doptone. Mig afsted ( uden frokost- grr ;) )

Jeg starter ved sygeplejersken som tjekker urin (yeay ingen pinligheder denne gang) og infektionstal. Og så blev det tid til lægen. Mit infektionstal var steget, men der var ikke noget i urinen. Hmmm- tænker vi begge så.. Hun undersøger mig grundigt og spørger til symptomer.. Jeg har haft let forhøjet feber i går aftes, men ikke noget i dag. Har det ellers okay bortset fra at jeg føler mig træt og uoplagt, måske let åndedræts påvirkning- men ikke noget der kan høres på lungerne.. Der er hverken snot eller hoste eller noget i den dur.. Men hun skriver alligevel obs for influenza, selvom mit infektionstal vidst var noget højere end hvis det var det..

Nå men så til lytningen på baby, hun finder efter noget tid hjertelyden, men kan ikke fastholde den længe nok til en måling. Så hun bliver nødt til at sende mig på Skejby. Først flere blodprøver- har et habilt blåt mærke nu ;)

Afsted med mig ( bussen kommer så med det samme- så stadig ikke noget frokost ;) ) kommer op på fødegangen, og bliver så efter lidt tid sat over på en enestue fordi jeg er obs for influenza.. Efter godt en time kommer der en sød jordemoder samt studerende i fuldt suit, for at jeg ikke skal smitte, vi snakker lidt og den studerende sætter dopleren på mavsen- og hun finder heldigvis en fin hjertelyd, meget lettende at det virker som om at baby har det rigtig godt derinde :)

De går igen, for at konferere med deres læge om, hvorvidt de også vil tage nogle prøver fra mig.. Ca 1 time efter vender jordemoderen tilbage og sender mig hjem- tænkte næsten om de mon havde glemt mig ;)

Min kæreste som havde været til eksamenen nåede lige at komme ud på Skejby da hun sendte mig hjem - men jeg var jævnt lykkelig for at se ham (og den banan han ikke havde nået at spise til eksamenen) så vi tog hjem igen og fik noget dejlig mad, og nu ligger jeg i sengen igen - skønt!

I morgen venter endnu et lægebesøg hos læge nr. 3, og så må vi se om infektionstallet er faldet og om der er kommet svar på nogen af blodprøverne.. Håber han kan finde ud af hvad der er galt :(

Sikke en smøre det blev til herfra- jeg er ikke så god til at fatte mig i korthed, tak fordi du læste med :)

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er dejligt du sådan rigtig er blevet tjekket i alle ender og kanter.

Tror du ikke selv det er noget omgangs-influenza? Jeg lå hele sidste weekend med god gammeldags influenza med feber og ringede lige til vagtlægen en enkel gang for at høre til feber og graviditet og hvordan jeg skulle forholde mig.

Rigtig god bedring, jeg håber der ikke er noget farligt galt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arj sikke en omgang!

Hvordan var dit udslæt, for jeg er nemlig forkølet og sådan har det træls og jeg har nemlig også lidt udslæt på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt at baby har det godt - og dejligt at dine læger tjekker op på dig. :)

Forstod jeg det ret, at de ikke tror det er influenza fordi tallet er så højt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror ikke selv det er influenza, har det ihvertfald ikke influenza-skidt, er bare træt og har måske en let påvirkning af åndedrættet - men ikke noget man kan høre på lungerne.. Er også vaccineret, og lægen siger at mit infektionstal er noget højere end hvis det var influenza.. Så er lidt et spørgsmålstegn ;)

Jeg tror det var det man vil kalde nældefeber- det lignede lidt et stort kontinent, dt "hav" og hvide "lande" ;) det var let hævet og kløede meget.. Det kom igen, bare på ryggen om aftenen..

Men synes at det er meget betryggende og rart at de går så grundigt tilværks :) og synes at det var fornemt at de fulgte op i dag, selvom vi egentlig havde aftalt at jeg bare skulle komme igen torsdag..

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke quote fra mobilen :)

Piien : Ja det gjorde du, hun mente at et infektionstal så højt tydede på en bakteriel infektion - de kan bare ikke lige se hvor..

Jeg synes at det er så rart at lægerne tager en seriøst når der er noget. Håber lægerne der hvor vi flytter hen er lige så søde og grundige :)

Og det var virkelig en lettelse at bebs havde det godt- man kan ikke rigtig lade være med at være bekymret når der ikke er så meget liv der indefra som der plejer at være..

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det var virkelig en lettelse at bebs havde det godt- man kan ikke rigtig lade være med at være bekymret når der ikke er så meget liv der indefra som der plejer at være..

Diana

Ja dét er det allerbedste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit infektionstal var heldigvis faldet lidt og læge nr. 3 mente at resultaterne samt mine symptomer tyder på en (ud af 25 vira). Så mit udslet var ikke nældefeber, men en del af virusen :)

Så nu l min krop bare have tid til at komme sig, han mente at det godt kunne tage en uges tid..

Hvordan går det med dig nu Anna?

Diana

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER