LineMy

Start i dagpleje

15 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om der er en lignende tråd et sted, har ikke lige haft et par timer til at se alle indlæggene igennem :)

Men min lille store pige skal snart starte i kommunal dagpleje. Men vi er blevet lidt glemt, så der er kun 1 dag imellem forbesøg og start.

Og så starter min administrative/praktiske/ økonomiske hjerne og tænke: æhhh gad vide hvad de mon "forlanger" hun skal have af "tilbehør" i dagplejen? :S

Jeg har pt:

Regntøj

Termotøj

Sutsko og inde sko/støvler

Flyverdragt inkl hue og vanter

Men hvad kan der være ud over det? Hvad har/skal jeres guldklumper have med? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uh det er en go tråd du har startet op... jeg prøver lige at spørge min mor, hun er dagplejer - så skal jeg nok vende tilbage med svar. Men det blir først imorgen, så der er nok dukket svar op inden da - men skal nok spørge alligevel.

Jeg skal jo også bruge det til noget på et tidspunkt inden længe...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ps. Umiddelbart tænker jeg også godt med skiftetøj... men det har du nok tænkt på..

...og ikke mindst bleer....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eiii tak Tinakp, det ville være guld værd :)

Jeg havde tænkt skiftetøj og bleer, men var faktisk i tvivl om bleer var inkl. eller ekskl. Men no matter what, så har vi dem jo ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har et par hjemmesko til at stå ovre hos dagplejeren. Derudover har de en flyverdragt liggende derovre og et sæt skiftetøj. Ellers har de bare det overtøj på som de sover i når vi tager afsted om morgenen. I vores tilfælde en ulddragt, vanter, hue og overtræksfutter.

Og så er det jo forskelligt fra dagplejer til dagplejer om du skal have barnevogn og dyne osv til at sove med. Min har heldigvis en til begge piger:)

Ellers synes jeg det lyder som om du har de mest nødvendige ting. Min dagplejemor har ikke brugt andet end deres ulddragter indtil videre idet hun går ud med de store børn mens mine piger sover. Så det er nok først når de selv kan deltage i udelege at du vil få brug for regntøj og termotøj. Ellers har du det jo derhjemme og kan tage det med næste dag:)

Så det vigtigste er nok bleer, et sæt skiftetøj og ting til at sove ude:)

Håber det kan bruges. Jeg havde nemlig nøjagtig de samme tanker som dig inden mine startede:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

følger lige med .... :) det varer heller ikke længe før vi ska til og tænke på det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg godt nok privat dagplejer, men du er velkommen til at se mine krav på min hjemmeside http://www.byskovens-dagpleje.dk/?page_id=106

Jeg er ude hver dag, så hos mig er det vigtigt at der er mindst to huer og to par vanter, for hue og vanter bliver ofte våde på denne årstid, og så skal det andet sæt bruges til når de er ude og sove.

Det er også godt både at have luffer og tynde vanter med, for lufferne bruges til at få varmen med, men kan absolut ikke bruges til at lege med (tommelfingeren kan sjældent komme ud i hullet og kan ikke bruges til at gribe fast i tingene med), så jeg skifter en million gange om dagen med at de har luffer og små vanter på. Når de går rundt har de luffer og sidder de ned og vil tage fat i tingene får de tynde vanter på, så tommelfingeren kan gribe om legetingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle kommuner skal du også selv medbringe skumklude, lommeletter, stofklude til at ligge på når de bliver skiftet og hagesmække.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om der er en lignende tråd et sted, har ikke lige haft et par timer til at se alle indlæggene igennem :)

Men min lille store pige skal snart starte i kommunal dagpleje. Men vi er blevet lidt glemt, så der er kun 1 dag imellem forbesøg og start.

Og så starter min administrative/praktiske/ økonomiske hjerne og tænke: æhhh gad vide hvad de mon "forlanger" hun skal have af "tilbehør" i dagplejen? :S

Jeg har pt:

Regntøj

Termotøj

Sutsko og inde sko/støvler

Flyverdragt inkl hue og vanter

Men hvad kan der være ud over det? Hvad har/skal jeres guldklumper have med? :)

Nu fik du mig lige til at gå amok og lave en liste :P

Nu er jeg godt nok privat dagplejer, men du er velkommen til at se mine krav på min hjemmeside http://www.byskovens...dk/?page_id=106

Jeg er ude hver dag, så hos mig er det vigtigt at der er mindst to huer og to par vanter, for hue og vanter bliver ofte våde på denne årstid, og så skal det andet sæt bruges til når de er ude og sove.

Det er også godt både at have luffer og tynde vanter med, for lufferne bruges til at få varmen med, men kan absolut ikke bruges til at lege med (tommelfingeren kan sjældent komme ud i hullet og kan ikke bruges til at gribe fast i tingene med), så jeg skifter en million gange om dagen med at de har luffer og små vanter på. Når de går rundt har de luffer og sidder de ned og vil tage fat i tingene får de tynde vanter på, så tommelfingeren kan gribe om legetingene.

Dejlig liste. Fik lige tilføjet solhat - tak ;)

Her er den liste som jeg er kommet frem til ved søgninger:

Tøj og sko:

  • Skiftetøj
    • Bodyer (l/æ + k/æ)
    • Strømpebukser /sokker
    • Bukser
    • Bluser
    • Savlesmæk

    [*]Sutsko/hjemmesko

    [*]Sandaler/ alm. sko / vintersko (hvis barnet ikke går endnu: Ticket2Heaven Alba støvler)

    [*]Regntøj

    [*]Gummistøvler

    [*]Fleecetrøje (kølige dage?)

    [*]Termotøj (forår/efterår)

    [*]Flyverdragt (først ved vinter? Oktober/november – marts/april?)

    [*]Hue/elefanthue (tynd til sove + tyk til leg?)

    [*]Vanter (2 stk. til sove + leg?)

    [*]Luffer

    [*]Halstørklæde

    [*]Solhat

Andet:

  • Sutter
  • Hår elastikker
  • Solcreme?
  • Sovedyr / nusseklud?
  • Barnevogn?
  • Dyne+sengetøj?
  • Madkasse? Madordning?
  • Frugtpose?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nu har jeg snakket med min mor - og det her, er hvad hun nævnte( det er for ringk-skjern kommune)...eller i hvide sande i hvert fald

barnevogn - godkendt sele + soveting + ekstra sutter

taske m ekstra tøj

hue og luffer

regntøj - først senere, når de er ældre...

sovedragt - noget der er rart at sove i

bleer - en hel pose af gangen, og så putter min mor den tomme pose i tasken, når der er ved at mangle ( men det er jo bare hendes måde at gøre det på. Nogen vil ikke have en hel pose til at stå)

nogen kræver at man tager barnevogn med hjem til week

spiser de andet mad rugbrød skal det medbringes - hvis de skal have øko eller andet

Ellers får de både frugt, mælk og rugbrød

nogen forventer også at man tager skumvaskeklude og snotpapir med

Jeg tror vist at det var det... ellers må du endelig spørge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline har følgende med

- barnevogn med tilbehør

- et sæt skiftetøj

- overtøj- både til når de er ude og lege og til når hun sover middagslur

- sutsko

- sut

- bleer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd, jeg er begyndt at tænke præcis det samme -synes virkelig det er svært :unsure Bettefisen er ca. 8½ måned når hun starter til april, så jeg er også gået igang med at overveje, hvad hun mon skal bruge. Men tænker også, at man med fordel kan tale med DP om hvad hun/han forventer man sender med barnet.. Også i forhold til om hun vil lade barnet sidde på jorden og lege allerede der eller hvordan..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har et par hjemmesko til at stå ovre hos dagplejeren. Derudover har de en flyverdragt liggende derovre og et sæt skiftetøj. Ellers har de bare det overtøj på som de sover i når vi tager afsted om morgenen. I vores tilfælde en ulddragt, vanter, hue og overtræksfutter.

Og så er det jo forskelligt fra dagplejer til dagplejer om du skal have barnevogn og dyne osv til at sove med. Min har heldigvis en til begge piger:)

Ellers synes jeg det lyder som om du har de mest nødvendige ting. Min dagplejemor har ikke brugt andet end deres ulddragter indtil videre idet hun går ud med de store børn mens mine piger sover. Så det er nok først når de selv kan deltage i udelege at du vil få brug for regntøj og termotøj. Ellers har du det jo derhjemme og kan tage det med næste dag:)

Så det vigtigste er nok bleer, et sæt skiftetøj og ting til at sove ude:)

Håber det kan bruges. Jeg havde nemlig nøjagtig de samme tanker som dig inden mine startede:)

Tusind tak for input. Jeg har også alm. køre/sovedragt som Lia har på i barnevognen. Her i den meget kolde tid, har hun også ligget i sovepose, foruden dyne, men har læst at det ikke er velset af alle. Men den må jeg jo tage med hende :)

Ang. Regntøj og termotøj har jeg også købt det et nr. Større end hun bruger nu, da hun stadig er for lille til på den måde at være med i udeleg. Men så er det der, når tiden kommer til foråret :)

Nu er jeg godt nok privat dagplejer, men du er velkommen til at se mine krav på min hjemmeside http://www.byskovens-dagpleje.dk/?page_id=106

Jeg er ude hver dag, så hos mig er det vigtigt at der er mindst to huer og to par vanter, for hue og vanter bliver ofte våde på denne årstid, og så skal det andet sæt bruges til når de er ude og sove.

Det er også godt både at have luffer og tynde vanter med, for lufferne bruges til at få varmen med, men kan absolut ikke bruges til at lege med (tommelfingeren kan sjældent komme ud i hullet og kan ikke bruges til at gribe fast i tingene med), så jeg skifter en million gange om dagen med at de har luffer og små vanter på. Når de går rundt har de luffer og sidder de ned og vil tage fat i tingene får de tynde vanter på, så tommelfingeren kan gribe om legetingene.

Tak for uddybende forklaring og input Stikan :) Jeg havde slet ikke tænkt over det med vanter- fedt råd! Det vil jeg straks få indkøbt :yay

Det gir så meget meningen, når du beskriver det på den måde.

Nu fik du mig lige til at gå amok og lave en liste :P

Dejlig liste. Fik lige tilføjet solhat - tak ;)

Her er den liste som jeg er kommet frem til ved søgninger:

Tøj og sko:

  • Skiftetøj
    • Bodyer (l/æ + k/æ)
    • Strømpebukser /sokker
    • Bukser
    • Bluser
    • Savlesmæk

    [*]Sutsko/hjemmesko

    [*]Sandaler/ alm. sko / vintersko (hvis barnet ikke går endnu: Ticket2Heaven Alba støvler)

    [*]Regntøj

    [*]Gummistøvler

    [*]Fleecetrøje (kølige dage?)

    [*]Termotøj (forår/efterår)

    [*]Flyverdragt (først ved vinter? Oktober/november – marts/april?)

    [*]Hue/elefanthue (tynd til sove + tyk til leg?)

    [*]Vanter (2 stk. til sove + leg?)

    [*]Luffer

    [*]Halstørklæde

    [*]Solhat

Andet:

  • Sutter
  • Hår elastikker
  • Solcreme?
  • Sovedyr / nusseklud?
  • Barnevogn?
  • Dyne+sengetøj?
  • Madkasse? Madordning?
  • Frugtpose?
    Ohh My.. Hvor er jeg glad for at jeg fik dig til at lave en liste :P :yay
    Jeg har nok bare lidt kastet det hen og tænkt, ork det er bare lidt skiftetøj og sån, uden egentlig at tænke over hvor omfangsrigt bare dét er ;)
    Og de der Albastøvler, virker som et umiddelbart MUST HAVE (tænk jeg slet ikke har set sådanne før :S ) min verden blev lige lidt mere praktisk :D
    De bruges vel frem til guldklumpers kan gå tænker jeg?

Så nu har jeg snakket med min mor - og det her, er hvad hun nævnte( det er for ringk-skjern kommune)...eller i hvide sande i hvert fald

barnevogn - godkendt sele + soveting + ekstra sutter

taske m ekstra tøj

hue og luffer

regntøj - først senere, når de er ældre...

sovedragt - noget der er rart at sove i

bleer - en hel pose af gangen, og så putter min mor den tomme pose i tasken, når der er ved at mangle ( men det er jo bare hendes måde at gøre det på. Nogen vil ikke have en hel pose til at stå)

nogen kræver at man tager barnevogn med hjem til week

spiser de andet mad rugbrød skal det medbringes - hvis de skal have øko eller andet

Ellers får de både frugt, mælk og rugbrød

nogen forventer også at man tager skumvaskeklude og snotpapir med

Jeg tror vist at det var det... ellers må du endelig spørge :loveshower

Tusind tak til dig og din mor Tinakp. :) Jeg er faktisk lidt overvældende over hvor grundige i er i jeres besvarelser :yay

Det giver meget god mening med bleer, til trods for det tager lidt plads, men kan sagtens forstå hvis det foretrækker i hvertfald.

Jeg er lidt spændt på at høre vores dagplejer med barnevogn. Lia (og ikke mindst mig) er meget glad for vores barnevogn og dets tilbehør. Så det bliver lidt spændende.

Nu du skriver godkendt sele. Så er jeg ret overbevist om vores er godkendt, men ved du (eller andre) hvor man evt. kan undersøge det? Det er da også rart for mig at vide....

Pyha vil glæde mig til at møde dagplejeren og høre om hendes forventninger- imens vil jeg så bande lidt inde i mig selv over, at kommunen ikke har en lille standartskrivelse om de forventelige og eventuelle must haves ved start i pasningsordning. Tænker også mere for andres vedkomne, jeg kan da umuligt forestille mig, at jeg er den eneste der er lidt på bar bund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse starter i næste md og vi har mødt dp der fortalte hvad vi sku ha med.

Hun sagde at hun jo ikke ku ha en større bunke liggende og at vi først og fremmest sku kigge på vejret og tag tøj med efter det. Det er jo forskelligt fra dp/kommune hvad man ska ha med. Vi ska f.eks ikk ha vogn, madras og sele med, men bleer, dyne osv med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse starter i næste md og vi har mødt dp der fortalte hvad vi sku ha med.

Hun sagde at hun jo ikke ku ha en større bunke liggende og at vi først og fremmest sku kigge på vejret og tag tøj med efter det. Det er jo forskelligt fra dp/kommune hvad man ska ha med. Vi ska f.eks ikk ha vogn, madras og sele med, men bleer, dyne osv med.

Jeg ville ønske vi ikke var blevet glemt i cyperspace, så vi havde mere end 2 dage mellem forbesøg og start. Er godt med på, at det er forskelligt, men nogle ting er vel lidt en slags must skiftetøj eksempelvis. Men det kan også være det bare er mig :/

Men ellers så tror jeg, at jeg også vil støtte mig lidt til det med årstiden og hendes alder. Hun kan jo ikke være med ude på samme måde som de lidt større børn.

Tak ria :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER