sivtop

Hvorfor skal alle ha en mening om MIN mave!! Argh!

4 indlæg i dette emne

Jeg er i dag 20+0, og jeg synes selv, og mange synes, at min mave er vokset sig til en fin lille babyhule :wub

Jeg har jo to større børn, da jeg var gravid med dem, var min mave lidt på samme størrelse som denne gang i uge 20-21. Jeg har altid fået bemærkninger som "Hold da op, er du halvvejs?? Man kan jo nærmest ikke se du er gravid!" Eller "Jeg kender en der er lige så langt henne som dig, og hun er meeeeget større!"

Jeg troede at jeg denne gang kunne være mere ligeglad, men iiihh hvor det irriterer mig. Får nærmest bemærkninger konstant om hvor lille eller nærmest ikke eksisterende min mave er. Og den er altså ret normal af en uge 20-21 mave udfra hvad jeg kan se på billeder rundt omkring med andre gravide maver :huh

Denne gang har jeg fået "Nå, er du gravid... tillykke, du er nok ikke ret langt henne så??" I uge 19 :klap "Skal du ikke snart til at vokse??" Uge 20 :angry "Hvor gemmer du maven?" I går :unsure "Man kan altså overhovedet ikke se at du er gravid...!??" Lige for en time siden.... ja tak :klap :klap

Så nu må jeg skrige mine frustrationer ud... %!!¤%?"#¤!&%!!!!! :klap :blink :wacko :angry

Jeg er gravid, og jeg har en flot babybule-hule NÅ! Og jeg mærker min fantastiske lille baby hver dag... i går mærkede min mand og min store datter endda et lille puf, det var så stort.... :wub

Nu gider jeg bare ikke høre på flere der mener jeg ikke ser gravid ud, og gemmer mig under tæppet lige til jeg bliver nødt til at rejse mig... Grr ;) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har helt sikkert en rigtigt fin og flot babyhule :kram2

Alle har bare en mening om ens mave - lige fra kollegaer til venner til familie. Det er det samme her - og det er faktisk lidt irriterende hele tiden at blive vurderet på maven :prik

Jeg har fx en kollega, der, da jeg lige havde fortalt om graviditeten på arbejde, resolut sagde, at man da slet ikke kunne se nogen mave nu - "det er først langt senere" - men han havde slet ikke set min mave og jeg stod med stor dynejakke på. Og jeg tror heller ikke, han anede hvor langt henne jeg var :shooter Og det var altså lige på det tidspunkt, hvor man faktisk endelig KUNNE se, at jeg var gravid :blink

Senere kommer så mavegramseriet :D

Det vigtigste er, at DU ved, at du har en fin babybule, og at du kan mærke den lille bebs derinde :wub Man må vist bare leve med, at ens graviditet bliver "offentlig ejendom"n :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, ved godt at det er meget individuelt hvor stor eller lille maven er.. og synes jo selv min er ganske perfekt :D

Det er mere det der med at man nemlig sammen med sin mave pludselig bliver "offentlig ejendom", og bare skal stå mål til en masse virkelig personlige kommentarer, tit fra folk som ikke en gang er tæt på en.. tænker tit, hvis ik man har noget pænt at sige, så sig ingenting.

Jeg ved osse godt at folk garanteret ikke mener det så negativt som jeg hører det, men når det er det man hører konstant, så bliver det bare negativt... For mig.

Men nu fik jeg da lige luft herinde, godt med et sted hvor man kan råbe lidt højt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, jeg har også altid undret mig over, hvorfor der åbenbart er frit slag til at kommentere gravides kroppe - det ville jo være dybt uartigt ved alle andre...

Selv bliver jeg lidt irriteret (mere før end nu), når folk siger "neeeeej, det kan man da også godt se", fordi de begyndte at sige det på et tidspunkt, hvor der sq ikke rigtig havde flyttet sig noget som helst, men hvor jeg da muligvis havde fået lige rigeligt med julemad...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER