Solsikken81

Øko babymad - erfaringer søges..?

10 indlæg i dette emne

Hej Allesammen

Nu varer det ikke længe før vores "lille" Lukas skal til at begynde skemad - grød. Spændende ;-)

Jeg har søgt en del på nettet for at blive klogere på hvordan og hvorledes.

Jeg er faldet over øko-produkterne BioBim og Holle. Er der nogen af jer, som der har erfaring med disse produkter..? Og hvad er disse erfaringer..?

Jeg kan ikke se, hvor langt produkterne rækker/hvor meget de indeholder. Ikke fordi prisen er det afgørende, men ville gerne have en fornemmelse for, hvad det kan rende op i af kroner og øre. Samt, hvad der skal tilsættes disse produkter - er det ligesom at lave grød "fra bunden." Altså blot et korn produkt. Eller er det mere ala færdigblandinger..?

Hm, håber nogen kan gøre mig lidt klogere i dette fantastiske forum. :-)

Takker på forhånd :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kender ikke til de to mærker. Men herhjemme får Charlie Hirse og Majs grød fra Aurion, de er økologiske og jeg har ingen problemer med og Charlie spiser det med glæde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt pulver fra Hollenår vi var på tur, det har været helt super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt hirsemel i en helseforretning i Hillerød, og det er næsten lige så nemt som pulverløsningen. Der skal bare tilsættes mm/mme i stedet for vand og en smule fedtstof.

Til risgrød bruger jeg Pamas rismel. Det er vidst ikke økologisk.

Der er også Lovemade som laver økologisk færdiglavet babymad til at tage med på farten. Har ikke prøvet det endnu, men har kigget på det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil til enhver tid foretraekke at lave Noahs mad selv. Jeg har ikke adgang til Aurions hernede, saa bruger oeko quinoamel, som jeg koger med vand. TIl at tage med paa tur, har jeg ogsaa Holles pulvergroed, ris og quinoa, som bare skal tilsaettes kogt vand(nedkoelet til ca. 50 grader) og roeres rundt i.

Jeg laver sveske, paere og aeblemos, som jeg topper med. Derudover laver jeg groentsagsmos, som ofte faar tilsat en smule groed for at maette mere.

Ting paa glas, ogsaa de oekologiske, vil jeg helst undgaa - der er altmuligt tilsat, som jeg ikke bryder mig om at give mit barn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lovemade fik jeg som forsøg i min MG og det er meget vandet/lindt det duer kun til små børn og ikke de lidt større

Holle laves på vand + fedtstof - vi har aldrig lavet mad af hverken MM eller MME da jeg ikke ville malke min gode mælk ud og risikere at varme det for meget så det blev ødelagt og MME skulle han ikke have når jeg havde så meget mælk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil til enhver tid foretraekke at lave Noahs mad selv. Jeg har ikke adgang til Aurions hernede, saa bruger oeko quinoamel, som jeg koger med vand. TIl at tage med paa tur, har jeg ogsaa Holles pulvergroed, ris og quinoa, som bare skal tilsaettes kogt vand(nedkoelet til ca. 50 grader) og roeres rundt i.

Jeg laver sveske, paere og aeblemos, som jeg topper med. Derudover laver jeg groentsagsmos, som ofte faar tilsat en smule groed for at maette mere.

Ting paa glas, ogsaa de oekologiske, vil jeg helst undgaa - der er altmuligt tilsat, som jeg ikke bryder mig om at give mit barn...

Enig med dig mht ting på glas - det lugter også af kattemad - udover holle har vi aldrig haft noget færdiglavet mad - det er ikke særlig besværligt selv at lave de tog have det med - det har i hvert fald ikke været noget problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :-)

Jeg fik ikke skrevet, at jeg også regner med at lave Lukas' mad selv. Hvor jeg bestemt også regner med at bruge øko produkter.

Men synes de andre "mere færdige" produkter virker som gode alternativer til, når man er på farten :-) Så skulle lige høre ad efter erfaringer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har som sagt kun erfaring med Holles groed, men bruger dne kun ude, for Noahs mave er ikke helt saa glad for den, som den er for min hjemmelavede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, holder mig også langt fra det på glas. Vi havde blindtest til mit babyshower, og vi kunne ikke kende forskel på lasagne og kylling med ris - det hele smagte enten bare af pap eller enormt sødt :huh Så hellere lave noget i bøtter, og så tage det med på farten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER