mille1981

Hvordan Har I det?

18 indlæg i dette emne

Tænkte det kunne være hyggeligt med en lille statustråd...

Jeg har en del kvalme og madlede. Kaster op ind i mellem, men indtil videre max to gange om dagen. Har tabt to kg, men det er ok da jeg er overvægtig.

Har slet ikke lyst til at spise noget som helst. Selv min sukkercraving er væk!

Min mand er noget så sød til at lave mad for det kan jeg slet ikke overskue.

Jeg kan stadig passe mit tøj, men synes det er ubehageligt hvis noget strammer. Har mest lyst til at gå i jogginbukser hele dagen, men det går vist ikke...

Hvordan går det hos jer andre?

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

God ide så vi kan følge lidt med i hvordan det står til ved hinanden :)

Jamen pt. mærker jeg forandringer i mine bryster sådan on/off hele dagen...og har øget udflåd sådan on/off også...

Men det værste ved mig pt. er at jeg skal spise hver 3. time for ikke at få det skidt....så skal til at tænke anderledes hvad angår mad for at være mæt og føle mig tilpas...men mon ikke det går ? :) Det er værst om morgenen hvor jeg jo ikke har spist siden lige inden jeg gik i seng...

Så har jeg de sidste par nætter vågnet en enkelt gang og skulle op og tisse...men har et godt sovehjerte så intet problem i det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker ikke så meget til graviditeten. Jeg har været uendeligt træt, men i fredags var jeg pludselig frisk og har været det siden. Så håber det er overstået :)

Jeg får det også rigtig skidt hvis der går for længe imellem jeg spiser.

Ellers alt fint, håber det fortsætter :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er træt endnu :zzz oppe og tisse mindst 4 gange om natten :angry ingen ømme bryster nu men dem har jeg haft... sulten konstant selvom jeg lige har spist :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre hvordan det går med jer andre :)

Jeg har det såmænd fint nok! Har en del ligamentsmerter on/off.. har lige haft en periode hvor det var rigtig slemt om natten i forbindelse med en fyldt blære!! :(

Tisser lidt oftere end normalt, er oppe hver nat! Har lidt madlede og sure opstød!

Har on/off ømme bryster! Værst er det om natten hvis jeg vender mig i sengen og tyngdekraften tager over :D hihi.. Om dagen klare jeg den med en sports bh hvilket gør underværker...

Min lugtesans har ændret sig lidt! Ikke meget.. er bare generelt blevet mere sart!!

Alt i alt har jeg det fint.. symptomerne fylder ikke vildt meget! Men fra om eftermiddag og til dagen efter er jeg vildt oppustet, kan slet ikke lukke mine bukser og syntes det er hårdt at gå på trapperne :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alt i alt har jeg det fint.. symptomerne fylder ikke vildt meget! Men fra om eftermiddag og til dagen efter er jeg vildt oppustet, kan slet ikke lukke mine bukser og syntes det er hårdt at gå på trapperne :P

hihi det kan jeg nikke genkende til det med oppustet heden om aftenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første dag med morgenkvalme blev så idag 7+3.....æv det var ikke rart at starte dagen med....så håber ikke det varer ved....om ikke andet gode råd til at undgå det modtages gerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ville jeg være glad hvis jeg kunne nøjes med morgenkvalme ;) har pt kvalme hele dagen. Kaster dog primært kun op om morgenen...

Jeg synes det hjælper at spise lidt så tit som muligt. Og så drikke noget koldt. Det skulle også hjælpe hvis man spise lidt inden man står ud af sengen om morgenen...

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også hørt om tricket med at have eksempelvis et par mandler liggende på sengebordet, så man lige får lidt, inden man overhovedet rejser sig.

Håber ikke det bliver for slemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søde mand har købt nogle rugsnacks/kiks af en art som jeg vil spise et par stykker af inden jeg står op når det er...og så et glas koldt vand vil jeg prøve....

Da jeg tog på arbejde i morges og stadig ikk havde det helt godt der synes jeg det hjalp at drikke godt med vand...men ak ja vi må se hva tiden bringer....:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kvalme, meget kvalme :( har dog kun kastet op en enkelt gang. Jag kan holde det lidt i skak ved at spise lidt næsten hele tiden (hvem bliver flodhest inden august ?? ) Så har jeg on/off ømme bryster, også er jeg træt som et helt alderdomshjem :zzz og kan gå i seng hverdag kl 19,30 hvis det skulle være. Så det lyder lidt som i andre :)

Skal have lavet VJ på onsdag - det er næste milepæl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har kvalmen også meldt sig hos mig!!! :(

Håber det bare er et hurtigt sneak peek og ikke bliver til mere :D hehe... Kvalme stort set hele dagen og det kommer i bølger.. maven rumler (en time efter jeg har spist) og bang så kommer kvalmen.. puuuhhaa...

Men som sagt så håber jeg det er hurtigt over igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lider meeeeeeget af kvalme og har jeg gjort i en måneds tid.. nogle dage er dog værre end andre, men nøj det er ved at være hårdt, og er bare så træt af mad efterhånden :/ Er 9+0 så håber ikke der går så forfærdeligt længe inden det aftager :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft et par gode dage igår og idag, hvor jeg ikke har følt mig så skidt tilpas og heller ikke har vågnet om natten...såå det er rart... :)

Men kan mærke jeg skal holde det i skak med gode måltider uden der går for længe! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den stadig på kvalme, kvalme og klavme :( Min krop er sulten, men jeg har meget svært ved at spise, især hvis jeg tænker på mad. Det er MEGET få ting jeg kan overveje at få ned, så pt. bliver bebs primært lavet på bananer, TUC-kiks og boller med smør. Ikke det bedste (især ikke når jeg har PCO), men sådan må det nu være...

Jeg trøster mig med, at bebs kun har bug for 150 kcal, så den skal nok få hvad den skal bruge. Håber så bare den tager de par bidder grønt jeg spiser i kantinen til frokost ;)

Derudover har jeg uren hud og er træt - kan sove i toget på vej til arbejdet, hvilket jeg normalt ellers aldrig gør! Og æget udflåd, så føler tit jeg er begyndt at bløde... Tror dog at bebs sidder godt fast med al den kvalme ;)

Jeg skal til længen på mandag (endelig!) hvor jeg vil være omkring 10 uger henne. Glæder mig til en officiel bekræftelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her står den stadig på kvalme, kvalme og klavme :( Min krop er sulten, men jeg har meget svært ved at spise, især hvis jeg tænker på mad. Det er MEGET få ting jeg kan overveje at få ned, så pt. bliver bebs primært lavet på bananer, TUC-kiks og boller med smør. Ikke det bedste (især ikke når jeg har PCO), men sådan må det nu være...

Jeg trøster mig med, at bebs kun har bug for 150 kcal, så den skal nok få hvad den skal bruge. Håber så bare den tager de par bidder grønt jeg spiser i kantinen til frokost ;)

Derudover har jeg uren hud og er træt - kan sove i toget på vej til arbejdet, hvilket jeg normalt ellers aldrig gør! Og æget udflåd, så føler tit jeg er begyndt at bløde... Tror dog at bebs sidder godt fast med al den kvalme ;)

Jeg skal til længen på mandag (endelig!) hvor jeg vil være omkring 10 uger henne. Glæder mig til en officiel bekræftelse!

Håber snart din kvalme er på retur.....

Så kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lider meget af kvalme og opkast. Blev i sidste uge indlagt da jeg havde kastet op (uafbrudt) i 3 dage, og havde tabt 5 kg. Var stærkt dehydreret. Har fået hyperemesis gravidarum. Nu får jeg nogle vitaminer som dulmer på kvalmen og de kan fås i håndkøb.

Kaster stadig op, men det er minimalt nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det med konstant kvalme må være så stygt.. Føler virkelig med jer :( Ud over abnorm træthed, har jeg ingen symptomer what so ever.. På en eller anden måde ville jeg ønske jeg havde bare en smuuule kvalme eller maven bulede bare LIDT ud.. Hallo man jeg er ikke engang forstoppet! Føler mig måske i virkeligheden lidt snydt.? :$ Jordemoder og alle andre siger bare at det må da virkelig være skønt ikke at have nogen symptomer. Så ja.. Jeg må jo bare være glad for hvad jeg har :)

Glæder mig rigtig meget til næste scanning selvom der er længe til! :D Er der mange af jer der køber ekstra scanninger?

I øvrigt, hvordan bor I? Vi bor i en lille lejlighed i en større boligblok, så vi har tynde vægge og naboer til alle sider. Kan ikke lade være med at spekulere på hvordan de får det, når bebs engang kommer til verden og skriger om natten :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER