millivanilli

For tidligt at opsøge fertilitetsbehandling?

20 indlæg i dette emne

Jeg har PCOS, og sidste gang jeg stoppede på p-piller, gik der 7 måneder uden at jeg fik menstruation. Da min mand og jeg forsøger at blive gravide, stoppede jeg med p-piller for ca. 5 måneder siden. Da jeg, efter 3 måneder, ikke havde fået min menstruation, fik vi så en henvisning til fertilitetsbehandling fra egen læge (grundet min PCOS og min historie med langt mellem menstruationerne). Samme dag som vi fik henvisningen og bestilte tid hos en fertilitetsklinik, fik jeg så min menstruation, og har haft den igen en gang mere, med en cykluslængde på ca 40 dage. Bør vi aflyse tiden hos fertilitetsklinikken, eller ikke? Kunne jo være fint at få undersøgt at alt er i orden, eller hvad synes I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kom du bare afsted til den klinik.

(Siger hende der har været i behandling fra dag 1 - grundet i sin tid kun pco'en)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom du bare afsted til den klinik.

(Siger hende der har været i behandling fra dag 1 - grundet i sin tid kun pco'en)

Enig.. Afsted med dig :) Det skader jo ikke :) Og som du selv siger, rart med en form for afklaring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Afsted med dig.

Jeg har selv pco og kom afsted efter 6 mdr og kun 3 menses efter p-pillestop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres søde beskeder! Jeg har det også sådan, at det vil være ærgerligt, hvis vi venter for længe, også viser det sig, at jeg slet ingen ægløsning har... Og i første omgang, er det jo kun tale om at få undersøgt om alting fungerer normalt. Men jeg er lidt nervøs for, at klinikken synes det er fjollet at vi kommer allerede nu??? Nogle der har erfaring med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCO er grund nok til hjælp. Afsted med dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre!! Bare kom af sted :D

Om som du selv er inde på!! EN mensturationsblødning er jo ikke nødvendigvis ens betydende med ægløsning... og så kan man dælme forsøge med lagengymnastik i mange år uden resultat!!

Den spire jeg har i maven er resultat af fertilitetsbehandling! Jeg lider af PCO og min mand har meget svingende sædkvalitet....

Men ved den første scanning kunne de se at jeg ikke ville nå at få ægløsning inden min blødning :( Det var noget af et chok!! Men det gav en forståelse for hvorfor anstrengelserne på lagenet ikke havde givet resultat i de 3 år vi havde prøvet....

Så kom du bare af sted!! Det værste der kan ske er at i får en god medling og en mild behandling til at rette op på "små fejl".... Afklaring hurtigst muligt er bedre end flere år i blinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PCO er grund nok til hjælp. Afsted med dig :)

Ja, det bør det jo være! Men når man har kæmpet i mange år for at få behandling for PCOS, og for at blive taget seriøst med PCOS og normalvægt, så bliver man (altså jeg :P ) let lidt nervøs for igen at blive afvist. Måske er det nemmere at få behandling når jeg nu har et graviditetsønske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre!! Bare kom af sted :D

Om som du selv er inde på!! EN mensturationsblødning er jo ikke nødvendigvis ens betydende med ægløsning... og så kan man dælme forsøge med lagengymnastik i mange år uden resultat!!

Den spire jeg har i maven er resultat af fertilitetsbehandling! Jeg lider af PCO og min mand har meget svingende sædkvalitet....

Men ved den første scanning kunne de se at jeg ikke ville nå at få ægløsning inden min blødning :( Det var noget af et chok!! Men det gav en forståelse for hvorfor anstrengelserne på lagenet ikke havde givet resultat i de 3 år vi havde prøvet....

Så kom du bare af sted!! Det værste der kan ske er at i får en god medling og en mild behandling til at rette op på "små fejl".... Afklaring hurtigst muligt er bedre end flere år i blinde :)

Tak for din besked! Nu er det godt nok 2 menstruationsblødninger jeg har haft siden ophør med p-piller, men cyclus er foreløbig længere end normalt, og min historie giver ikke så stor grund til optimisme. Desuden, som du siger, og dine egne erfaringer viser, er det ikke sikkert man har ægløsning alligevel.

Håber at det kun evt. skal lidt mild behandling til for at få bid. Og måske har Metformin haft den effekt jeg har håbet på? Nu får jeg nemlig Metformin, hvilket det tog flere år at få lægen overbevist om. I "værste fald" har jeg fået gang i ægløsning vha. Metformin, motion og low carb kost. Og så får jeg sætte min lid til, at klinikken ikke bliver sur over, at jeg evt. ikke har behov for behandling... :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for din besked! Nu er det godt nok 2 menstruationsblødninger jeg har haft siden ophør med p-piller, men cyclus er foreløbig længere end normalt, og min historie giver ikke så stor grund til optimisme. Desuden, som du siger, og dine egne erfaringer viser, er det ikke sikkert man har ægløsning alligevel.

Håber at det kun evt. skal lidt mild behandling til for at få bid. Og måske har Metformin haft den effekt jeg har håbet på? Nu får jeg nemlig Metformin, hvilket det tog flere år at få lægen overbevist om. I "værste fald" har jeg fået gang i ægløsning vha. Metformin, motion og low carb kost. Og så får jeg sætte min lid til, at klinikken ikke bliver sur over, at jeg evt. ikke har behov for behandling... :unsure

Jeg syntes ikke du skal bekymre dig om klinikkens holdning!!!... de er der for at hjælpe folk :)

Jeg får også selv metformin.... vores behandling gav dog pote så hurtigt at jeg ikke ved om min mens. er blevet mere regelmæssig?! :)

Jeg syntes i skal besøge klinikken! Hvis ikke der er et problem, så bliver det jo i det mindste afklaret! Og som en anden sagde :) PCO er grund nok til behandling... :)

Der kan nemlig være mange komlikationer med.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes klart du skal beholde din tid på klinikken! Hvis cyklus er længere end 35 dage er der med sikkerhed noget galt med ægløsningen! Så det er bare med at få tjekket op på hvad der er galt. Jeg er selv i behandling pga PCOS. Jeg får aldrig menstruation. Jeg får den kun hvis jeg tager p piller og det er jo bare en kunstig menstruation. Jeg har ingen ægløsning. Jeg har lige læst en masse fordi jeg lige er startet op på hormoner igen, I mine infobøger fra min gynækolog ang. barnløshed, står der at cyklus helst skal være 28 dage, men max 35. Den må gerne være op til 35 men ikke mere end det. Hvis den er længere end det er der med sikkerhed noget galt. Så er det bare en menstruation det kommer fordi kroppen er forvirret, ikke fordi der har været ægløsning. Det er jo ikke sikkert det er noget alvorligt, kan være en enkel lille ting der skal til, kan også være din krop bare har brug for tid. Men hvis jeg var dig ville jeg blive undersøgt så jeg kunne få sikkerhed omkring hvad der sker. At der er noget galt er jo ikke ensbetydende med at man aldrig kan få børn. Men når man gerne vil have børn så er der mange følelser indblandet. Det er rart at vide hvordan tingene forholder sig så man ikke er nervøs uden grund eller stresser over at der ikke sker noget hvis der er en naturlig forklaring som det er nemt at gøre noget ved. Om ikke andet vil jeg hellere kende sandheden. Så jeg synes klart du skal holde ved din tid evt også få din mand kigget efter. Så har i det rigtige grundlag at starte Projekt Baby op på :) Held og lykke med både PB og undersøgelserne :) Må 2013 være året hvor det lykkes for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellemusen: Tak for det! Vi beholdt vores tid, og har faktisk allerede været på klinikken til 1. samtale og undersøgelse. Det gik meget godt, og min frygt for at de ville blive sure var totalt ubegrundet.

Nu er vi kun nået et lille stykke i undersøgelserne, men det viser sig altså, at jeg på nuværende tidspunkt ikke har en masse cyster på mine æggestokke, men ser normal ud på det punkt! Sidst det blev tjekket, var der en masse cyster! Lægen sagde oven i købet, at det ser ud til, at et æg er på vej til at modnes om kort tid, altså at jeg snart får ægløsning!

Jeg er bare så glad :) Kost, motion og metformin har måske virket alligevel. Der mangler stadig en del undersøgelser, men foreløbig lover det jo godt.

Mit råd til andre i en lignende situation er i hvert fald, at det kan være en god oplevelse at blive undersøgt, og jeg fik at vide, at det var helt berettiget at søge behandling med min pcos og tidligere menstruationshistorie etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mellemusen: Tak for det! Vi beholdt vores tid, og har faktisk allerede været på klinikken til 1. samtale og undersøgelse. Det gik meget godt, og min frygt for at de ville blive sure var totalt ubegrundet.

Nu er vi kun nået et lille stykke i undersøgelserne, men det viser sig altså, at jeg på nuværende tidspunkt ikke har en masse cyster på mine æggestokke, men ser normal ud på det punkt! Sidst det blev tjekket, var der en masse cyster! Lægen sagde oven i købet, at det ser ud til, at et æg er på vej til at modnes om kort tid, altså at jeg snart får ægløsning!

Jeg er bare så glad :) Kost, motion og metformin har måske virket alligevel. Der mangler stadig en del undersøgelser, men foreløbig lover det jo godt.

Mit råd til andre i en lignende situation er i hvert fald, at det kan være en god oplevelse at blive undersøgt, og jeg fik at vide, at det var helt berettiget at søge behandling med min pcos og tidligere menstruationshistorie etc.

Uuuuh hvor er det spændende med måske kommende ÆL :yay

Hvor er det dejligt at høre at du fik en god oplevelse. Jeg synes også det er fjollet det der med at nogle får at vide at de skal vente X antal tid eller at lægerne slet ikke gider hjælpe. Hvis man er utryg eller noget ikke er normalt så skal de da kigge på en, de får jo penge for det så forstår slet ikke deres indstilling. Men det er jo heldigvis ikke alle der er sådan :) Godt de var søde ved dig og det var da et fantastisk budskab du fik med hjem.

Hvornår mente de ÆL ville komme? Skal du så have hjælp når ÆL kommer eller skal tingene bare ske af sig selv? :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser nu, at jeg ikke har svaret dig, Mellemusen! De mente ÆL ville komme ca. en uge efter besøget på fertilitetsklinikken, og ÆL-testen var positiv 12 dage senere. Så lægen havde ret, men det tog længere tid end forventet. Foreløbig venter vi bare, og ser om jeg bliver gravid på egen hånd. (Kan vel ikke blive gravid heeelt på egen hånd, men du forstår hvad jeg mener :D ). Skal have gennemskyldet ægledere når/hvis jeg får min menstruation igen, men det kan altså ske at vi ikke skal have mere hjælp :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser nu, at jeg ikke har svaret dig, Mellemusen! De mente ÆL ville komme ca. en uge efter besøget på fertilitetsklinikken, og ÆL-testen var positiv 12 dage senere. Så lægen havde ret, men det tog længere tid end forventet. Foreløbig venter vi bare, og ser om jeg bliver gravid på egen hånd. (Kan vel ikke blive gravid heeelt på egen hånd, men du forstår hvad jeg mener :D ). Skal have gennemskyldet ægledere når/hvis jeg får min menstruation igen, men det kan altså ske at vi ikke skal have mere hjælp :yay

Wup wup hvor er det bare fantastisk :) Så du har simpelthen haft ÆL helt uden hjælp. Jeg ville blive imponeret hvis du kunne blive gravid helt selv ;) Men håber da at manden har hjulpet dig da du havde ÆL og så er det jo bare at vente :D Håber du snart laver et nyt indlæg hvor du fortæller at du er gravid :bd :goodluck

Jeg er selv startet i puregon behandling, så jeg går også bare og venter. Dog venter jeg jo stadig på et æg, hvilket lader til at være et ret stort projekt at få lavet :( Men hold op det er irriterende at vente når man ikke ved hvor længe man skal vente og om der egentligt kommer noget ud af ventetiden...

Men lad os da satse på at du i løbet af sommeren kommer til at se sådan her ud :gravid

:bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Mellemusen :) Jeg krydser fingre for at vi begge ser sådan ud :gravid til sommer (og alle andre herinde der ønsker det, også!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for det, Mellemusen :) Jeg krydser fingre for at vi begge ser sådan ud :gravid til sommer (og alle andre herinde der ønsker det, også!)

Jeg var til scanning i dag, der er endelig æg på vej i min mave!! Weeeeeeee :loveshower :bd

Hvornår kan du teste? Er bare så spændende! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuuuu! Supergodt! :glad Jeg hepper på dig! Skønt at der var æg på vej!

Jeg kan i følge Fertility Friend forvente menstruation i morgen, CD 35, selv om de to sidste cycluser har været på 40 dage. Derfor tester jeg i morgen:) Har snydetestet her for nogle dage siden, og i går morges, begge gange var den negativ... Så nu er det "bare" at smøre sig med tålmodighed, for os begge to! Held og lykke :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tålmodighed er en dyd.... Puha... :unsure

Jeg tænker at nu hvor du ved at du har haft ÆL så kan din cyklus ikke være længere end 35 dage? Men det bliver spændende, jeg krydser alt hvad krydses kan :goodluck

:bd Til os begge - og alle andre i gang med PB :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du tig afsted til klinikken - og nu har fået en indre ro med hvad "planen" er hvis i ikke er heldige denne gang.

Krydser for det ikke bliver nødvendigt for jer at vende tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER