Guest Cirkeline88

Brystpumpe??

23 indlæg i dette emne

Jeg har plan om at amme når den lille kommer (hvis jeg kan altså), men så kan jeg ikke rigtig finde ud af om jeg har brug for en brystpumpe?

Jeg har fået tilbudt en, men har jeg brug for den eller er den ligegyldig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ammet begge mine børn og vil også gerne amme denne gang jeg har aldrig haft en pumpe har dig nogle gange tænkt at den havde været praktisk men ikke nok til at jeg nogen sinde har fået købt en men blev jeg tilbudt en gratis eller meget billigt så ville jeg nok sige ja ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lånte en pumpe af en veninde, der rådede mig til at låne den. Men jeg fik aldrig brug for den - havde den vist nok kun i brug 1-2 gange. Blev aldrig gode venner med den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik aldrig rigtig gang i amningen, men i en måneds tid brugte jeg brystpumpe flere gange om dagen for at stimulere.

Jeg var glad for at vi havde købt den, men på den anden side, så har butikkerne jo også åbent efter du har født, så det er måske en ting man kan købe, hvis behovet opstår :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, hvordan ammer man ud hvis man ikke har en pumpe? Jeg håber også på at kunne amme og jeg tænker at det bestemt må være praktisk en gang i mellem at kunne pumpe ud så manden kan give mad hvis man er væk en aften eller pumpe ud til at fryse... Jeg har faktisk slet ikke tænkt på ikke at købe en :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da min mælk løb til BEFALEDE jeg Christian, at han skulle skaffe mig en brystpumpe, fordi jeg var ved at "dø" :rolleyes

det var virkelig rart at have den til at atge toppen af trykket.

Derudover er den god hvis man gerne vil have et lille mælkelager i fryseren. Jeg malker bla ud til grød og mos :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, hvordan ammer man ud hvis man ikke har en pumpe? Jeg håber også på at kunne amme og jeg tænker at det bestemt må være praktisk en gang i mellem at kunne pumpe ud så manden kan give mad hvis man er væk en aften eller pumpe ud til at fryse... Jeg har faktisk slet ikke tænkt på ikke at købe en :unsure

Og jeg har slet ikke tænkt på at købe en :P Haha. Sjovt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og jeg har slet ikke tænkt på at købe en :P Haha. Sjovt..

hvorfor skal du ikke ha en?

jeg har ikke bestemt mig endnu, så er interesseret i at vide hvorfor eller hvorfor ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige et spørgsmål mere:

når man malker ud (hvis jeg f.eks. skal noget og kæresten skal give min MM i flaske) hvor meget malker man så ud af gangen? tænker bare at man vel skal have noget opbevaring til det i fryser eller sådan noget?

(undskyld mine lidt mærkelige spørgsmål :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvorfor skal du ikke ha en?

jeg har ikke bestemt mig endnu, så er interesseret i at vide hvorfor eller hvorfor ikke :)

Jeg har aldrig sagt at jeg ikke skal have en. Det er bare en af de ting jeg på intet tidspunkt har skænket en tanke, som værende noget man køber på forhånd.

Det er sådan noget jeg køber når behovet melder sig :) Hvornår det så end er ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver relevant for os med sådan en, fordi jeg starter i skole igen mens han stadig bliver ammet (forhåbentligt). Men jeg vil købe den når og hvis behovet er der, for tænker at det jo 1: slet ikke er sikkert at jeg kan amme, 2: kun ammer i kort tid.

Og lige på brystpumpe, der vil jeg altså ikke have brugt, er total sippet på det punkt. Men de er jo ret dyre, så gider ikke købe en for sjov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig sagt at jeg ikke skal have en. Det er bare en af de ting jeg på intet tidspunkt har skænket en tanke, som værende noget man køber på forhånd.

Det er sådan noget jeg køber når behovet melder sig :) Hvornår det så end er ;)

Årh på den måde :) det kan jeg godt følge dig i :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er VIRKELIG glad for min :)

Altså nu hører det nok med til min historie, at jeg rigtig RIGTIG gerne ville amme, og at jeg nok ikke havde kunnet amme, hvis jeg ikke havde brugt pumpe på sygehuset inden vi kom hjem med Valdemar. :) Så jeg er meget taknemlig for sygehusets pumper, og min egen var en ekstra tryghed, da jeg kom hjem :) Men jeg har også været glad for den nogle få dage, hvor jeg har haft overproduktion. Og jeg er glad for at nu hvor vi starter på grød, så har jeg et lager af frossen mælk, som vi kan putte i hans grød :)

Jeg har så aldrig kunnet bruge pumpen sådan at Valdemar kunne få en flaske og blive passet. Dels fordi jeg ikke har været mentalt klar til at få ham passet, og dels fordi Valdemar ikke har været særlig begejstret for at få flaske :)

Vi købte i øvrigt først pumpen efter at jeg havde født, og det var helt fint. Det er ikke noget, som jeg tænker, at man behøver have på forhånd. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har lige et spørgsmål mere:

når man malker ud (hvis jeg f.eks. skal noget og kæresten skal give min MM i flaske) hvor meget malker man så ud af gangen? tænker bare at man vel skal have noget opbevaring til det i fryser eller sådan noget?

(undskyld mine lidt mærkelige spørgsmål :rolleyes)

Det er meget forskelligt, hvor meget jeg kan malke ud, men når jeg har malket i ca. 10 minutter (+/- 5 minutter) så er det bedre at stoppe, for så kommer der ikke mere ud, og så er jeg bare unødvendigt led ved mine bryster, hvis jeg fortsætter. På de ca. 10 minutter kan jeg få alt mellem 40 og 140 ml ud. :)

Hvor meget jeres barn har behov for ved evt. pasning, det synes jeg er svært at regne ud, men herhjemme prøvede vi at "lege" at Valdemar og far var alene hjemme. Dvs. min mand forsøgte at give ham flasken, men jeg var hjemme og kunne amme, og så prøvede vi at se hvor længe jeg kunne "undværes" (det kunne jeg så ikke ret længe fordi Valdemar ikke gad flasken :rolleyes)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver relevant for os med sådan en, fordi jeg starter i skole igen mens han stadig bliver ammet (forhåbentligt). Men jeg vil købe den når og hvis behovet er der, for tænker at det jo 1: slet ikke er sikkert at jeg kan amme, 2: kun ammer i kort tid.

Og lige på brystpumpe, der vil jeg altså ikke have brugt, er total sippet på det punkt. Men de er jo ret dyre, så gider ikke købe en for sjov.

Jeg var også sippet mht. at købe brugt, men efter at have brugt dem på sygehuset (som jo har været brugt af mange), så ville jeg ikke betænke mig ved at købe en brugt, hvis jeg skulle ud at købe en nu... Vi købte godt nok ny, men det var mest fordi at vi havde et ret akut behov. Hvis jeg havde haft mere tid, så tror jeg godt at vi kunne finde på at købe brugt. + Man kan være heldig at finde nogle ubrugte (altså fejlkøb) på dba.dk f.eks. Jeg havde faktisk to pumper og den ene fik jeg aldrig brugt, så den var der en der købte, og hun fik så en "ny" ubrugt pumpe til billige penge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er VIRKELIG glad for min :)

Altså nu hører det nok med til min historie, at jeg rigtig RIGTIG gerne ville amme, og at jeg nok ikke havde kunnet amme, hvis jeg ikke havde brugt pumpe på sygehuset inden vi kom hjem med Valdemar. :) Så jeg er meget taknemlig for sygehusets pumper, og min egen var en ekstra tryghed, da jeg kom hjem :) Men jeg har også været glad for den nogle få dage, hvor jeg har haft overproduktion. Og jeg er glad for at nu hvor vi starter på grød, så har jeg et lager af frossen mælk, som vi kan putte i hans grød :)

Jeg har så aldrig kunnet bruge pumpen sådan at Valdemar kunne få en flaske og blive passet. Dels fordi jeg ikke har været mentalt klar til at få ham passet, og dels fordi Valdemar ikke har været særlig begejstret for at få flaske :)

Vi købte i øvrigt først pumpen efter at jeg havde født, og det var helt fint. Det er ikke noget, som jeg tænker, at man behøver have på forhånd. :)

Jeg ved godt man nok ikk behøver den inden den lille komme, men jeg har fået tilbudt min kusines næsten ubrugte til 200kr så tænker den jo nok er meget god at have, just in case..

Og tak for dine svar barbamama :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt man nok ikk behøver den inden den lille komme, men jeg har fået tilbudt min kusines næsten ubrugte til 200kr så tænker den jo nok er meget god at have, just in case..

Og tak for dine svar barbamama :)

Ok, så havde jeg også slået til ;)

Og selv tak da :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver relevant for os med sådan en, fordi jeg starter i skole igen mens han stadig bliver ammet (forhåbentligt). Men jeg vil købe den når og hvis behovet er der, for tænker at det jo 1: slet ikke er sikkert at jeg kan amme, 2: kun ammer i kort tid.

Og lige på brystpumpe, der vil jeg altså ikke have brugt, er total sippet på det punkt. Men de er jo ret dyre, så gider ikke købe en for sjov.

Godt argument, tror også bare jeg venter til behovet er der så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da David blev født havde han en grim omgang gulsot, og derfor var vi indlagt på neonatal, hvor min mælkeproduktion blev stimuleret med hospitalets pumpe. Derfor insisterede jeg på at ville have en pumpe til når vi kom hjem, men ærligt - så har jeg på ingen måde haft glæde af den! Jeg forsøgte at bruge den i starten, men syntes bare slet ikke det fungerede. Nu malker jeg simpelthen ud med hånden, når jeg synes det er nødvendigt, og jeg jeg malker som regel 50-150 ml ud af gangen, så det kan sagtens lade sig gøre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også været glad for pumpen, og jeg skal p.t i gang med den igen, da der skal malkes et lager ud til grød! :D

Jeg gemmer bare mælken i fryseposer, det er det vi har fundet mest praktisk herhjemme, -man kan skrive på dem hvor meget de ca. indeholder, -men ofte synes jeg sagtens at man kunne fornemme det!

Med hensyn til hvor meget, så regner jeg ud hvor mange gange Livia vil spise og for hvergang malker jeg mere ud end hun plejer at spise, så en omgang fra begge bryster til hver måltid (når hun normalt kun spiste ved 1 bryst) -så følte jeg mig 100% sikker på at der var rigeligt. Og jeg synes faktisk at vi oplevede at hun ofte kunne/gad spise lidt mere med flasken, da det jo kommer lettere ud.

Ooooog 200 er jo en super pris!! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi også været glad for pumpen, og jeg skal p.t i gang med den igen, da der skal malkes et lager ud til grød! :D

Jeg gemmer bare mælken i fryseposer, det er det vi har fundet mest praktisk herhjemme, -man kan skrive på dem hvor meget de ca. indeholder, -men ofte synes jeg sagtens at man kunne fornemme det!

Med hensyn til hvor meget, så regner jeg ud hvor mange gange Livia vil spise og for hvergang malker jeg mere ud end hun plejer at spise, så en omgang fra begge bryster til hver måltid (når hun normalt kun spiste ved 1 bryst) -så følte jeg mig 100% sikker på at der var rigeligt. Og jeg synes faktisk at vi oplevede at hun ofte kunne/gad spise lidt mere med flasken, da det jo kommer lettere ud.

Ooooog 200 er jo en super pris!! :loveshower

tak fordi du vil dele din erfaring, det er jeg super glad for.. det er jo mega svært for mig som førstegangs gravid, det er en jungle i babybutikkerne hvad man har brug for og hvornår :(

jeg tror jeg køber brystpumpen, 200 kr. er jo ikke det vilde hvis nu jeg ikk får brug for den alligevel :) men så har jeg den da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været rigtig glad for min brystpumpe, som jeg købte da jeg skulle læse ved siden af min barsel. Jeg nåede desværre ikke at bruge den så meget, da der gik rigtig lang tid, før min datter gad flasken (og til den tid gik vi bare over til modermælkserstatning), men den var guld værd ved forstoppede mælkegange. :)

Jeg har prøvet både en manuel og en elektrisk, og jeg kunne slet ikke finde ud af den manuelle! Til gengæld kørte det som smurt med den elektriske. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må tilstå, at jeg ikke har læst alle indlæggene, men jeg hørte den anden dag, at Falck har en brystpumpe-ordning (ved ikke helt, hvad det koster, men den skulle være bedre end en af dem, hvor man selv skal sidde og pumpe og derfor kommer til at spænde) - man kan se mere her

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER