tville1978

Gittes tabertråd

71 indlæg i dette emne

Jeg har haft gang i kostomlægning siden april 2009. Jeg går til diætist hver 14 dag ca. Hun er alle pengene værd :)

Men hold da op hvor har jg bare en svag rygrad. Godt det kun er jul 1 gang om året, for det er da gået helt galt for mig :(

I dag skal jeg til diætsist og jeg e meget spændt på, hvad jeg er oppe på at veje. Min vægt har ligget på 73,3 kg siden nov. Jeg vil gerne ned og veje i 60érne og nu skal der altså gang i vægttabet igen.

:kram

Vægt:

27/10-11 76,5kg Hel ny start

15/12-11 75,3kg

12/1-2012 77,7kg

26/1-2012 75,9kgkg

3/2-2012 74,3kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Små 2 kg havde jeg taget på, men det regnede jeg sådan set også med. Nu fik jeg en ordentlig pep talk og nogle gode råd, også mentalt, så nu klør jeg på igen. Har bestilt en ny tid på onsdag, for nu skal der altså ske noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt stolt af mig selv, for i aftes blev det ikke til noget snoller :) Jeg drak en kop lakridste og det lyder ulækkert, men det smagte faktisk godt. Nu er mit mål at komme igennem weekenden uden snoller og rødvin eller øl. For JEG skal bare ind i den gode rytme igen.

Jeg har sat kikærter i blød, som skal koges senere i dag, og fryse ned i små portioner, så det er nemt for mig at lave hurtig mad nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weekenden er gået bedre end forventet. Fredag kom der snoller på bordet.

Lørdag ingen snoller overhovedet. Skønt. Har den der følelse af at man skal hygge og gerne med alt det usunde. Men efter en lille pep talk hos min diætist, så er jeg mentalt begynd at tænke anderledes.

I mrogen starter jeg på job efter en skøn ferie, så nu skal der laves en madplan for hele dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lavet madplan for dagen i dag. Tunsalaten er lavet og alt det mad jeg skal have med på arb. er pakket. Kan klart mærke at jeg er blevet mere motiveret nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er det vejedag hos diætisten. Er meget spændt på hvad den siger :) Jeg har ihvertfald gjort mit til at den skulle gå nedad. Dog med nogle enkelte smuttere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-238-050210200 1294808025_thumb.jpgSådan så jeg ud i sep. 2006

Vil skyde på at vægten er omkring 85kg. Måske mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

post-238-010546600 1294808122_thumb.jpg 10-12 kg lettere i dec 2010

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

700g var der røget på 6 dage, og det syntes jeg faktisk er rigtig godt :yay

Er kommet ind i en god rytme igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svinger lidt op og ned her. Men jeg klør på.

I dag skal jeg til gymnastik og det blir skønt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så må jeg vist hellere komme tilbage med en opdatering.

Jeg har været ved diætist i dag og jeg vejer nu 73,9kg.

Jag er ved at kopmme ind i en bedre rytme, men syntes at det kan være svært til tider.

Jeg prøver at variere vores mad, så den bliver spændende, og i dag skal vi feks. have en ret fra søndags avisen, noget med kylling og chilli og i stedet for nudler, så bliver det frisk pasta.

Jeg vil gerne komme ned i 60érne i dette år og jeg må bare kæmpe.

Jeg dyrker ingen motion pt. men overvejer måske at begynde at løbe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg modet til min første løbetur. Det blev ikke nogen lang tur, men jeg kom da i gang. Nu har jeg målt op hvor meget jeg har løbet/gået og det blev til 1,9km. Jeg løb knap 1 km og gik løb resten.

Måske ikke meget, men når jeg ikke har dyrket motion i gud ved hvor længe, så er jeg meget godt tilfreds.

Jeg må ud og løbe igen på søndag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille løbetur blev det også til i dag. Løb længere før jeg stoppede. Til gengæld kunne jeg slet ikke komme i gang igen. Men varmen fik jeg og pulsen kom også op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige læst hele din tråd - og synes da lige jeg ville skrive en lille hilsen til dig :)

Dejligt du er kommet i gang med at løbe! Og at løbe 1km er altså rigtig godt gået når man ikke er vant til det! Synes du er sej! Tror ikke jeg kunne løbe en hel km sidste år, da jeg begyndte...

Jeg startede med iforms begynder program - tror det hedder noget a la "Fra begynder til 5 km" - der ligger et link i en tråd om løb herinde. Synes det er rigtig godt - det gjorde jeg kom rigtig i gang med at løbe - og man kan mærke forbedringer fra gang til gang!

Hvordan går det med slikket? Kan du holde dig fra det? Ellers er lakridste et glimrende alternativ - kan jeg selv rigtig godt lide!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg lige læst hele din tråd - og synes da lige jeg ville skrive en lille hilsen til dig :)

Dejligt du er kommet i gang med at løbe! Og at løbe 1km er altså rigtig godt gået når man ikke er vant til det! Synes du er sej! Tror ikke jeg kunne løbe en hel km sidste år, da jeg begyndte...

Jeg startede med iforms begynder program - tror det hedder noget a la "Fra begynder til 5 km" - der ligger et link i en tråd om løb herinde. Synes det er rigtig godt - det gjorde jeg kom rigtig i gang med at løbe - og man kan mærke forbedringer fra gang til gang!

Hvordan går det med slikket? Kan du holde dig fra det? Ellers er lakridste et glimrende alternativ - kan jeg selv rigtig godt lide!!

Hej

Tak for svar. Jeg er rigtig stolt af mig selv :P Jeg må få kigget nærmere på det løbeprogram du foreslår. Det vil jeg helt sikkert kunne få noget ud af.

Mht slikket, så er jeg inde i en god periode. I følge min diætist kan jeg spise en pakke läkerol om dagen, og det gemmer jeg til om aften, når jeg har trang til søde sager. Har fundet en god smag.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg tilbage igen. Syntes at det har været en hård tid, og jeg har slet ikke kunne holde mig til min fornuftige plan. Vi har været hårdt ramt af sygdom herhjemme, så motivationen har ligget på et meget lille sted.

Nu er vi heldigvis ovre det og nu er vi på starten af en ny uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå så er tiden vist inde til at jeg må starte op igen. Hold da op hvor er jeg svag. Bedst som man har fået gode vaner, så er der en lille latterlig stemme i hovedet der siger at det ikke skader at spise noget af det forbudte, og man er overbevist om at man sagtens kan styre det. MEN NEJ. Hvor er jeg bare træt af mig selv. Jeg vil så gerne komme ned og veje 68kg eller deromkring, men jeg er for svag.

På torsdag skal jeg til diætist og jeg gruer for det, men det bliver godt at få øjnene op for hvad vægten siger.

Så hej igen piger. Jeg er tilbage og skal fandeme nå mit mål nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen tilbage.. og hey du er tilbage og det er det der tæller at selvom du falder i så kommer du op igen.. Tror mig efter 1½ års kamp (den største hvertfald)så snakker jeg sandt når jeg siger at man sagtens kan falde i næsten konstant men nå målet alligevel hvis du bliver ved med at komme op.. :kram

Håber diætisten er godt for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagen i går gik rigtig godt. Det er jo meget nemmere at holde sig fra de søde sager, når jeg overholder min diæt.

Havde dog et punkt ved 16.30 hvor jeg bar følte jeg var at falde i. Men nogle vindruer hjalp på det.

Jeg kæmper og skal nok nå mit mål på et tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde taget på og det vidste jeg jo godt. Har kunne mærke det på arbejdsbukser og har også kunne se det på maven. Men jeg ved godt hvorfor det er gået skævt og det er det vigtigste for mig.

Jeg skal til diætist om 1 uge igen, for lige at komme igang igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det svinger lidt, men det går nu godt. Der kommer klart flere grøntsager ind. Jeg skal bare blive bedre til at få mine mellemmåltider på jobbet.

Jeg skal til diætist på torsdag og jeg håber som minimum at der er røget 500g af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag står den på besøg hos min diætist. Jeg er noget spændt på om der er røget noget af. Jeg syntes dog at jeg har tabt mig lidt på maven. Havde taget 4 cm på omkring maven og det er altså en hel del.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

300g var der kun røget af, men det kan jeg jo kun takke mig selv for. Jeg kæmper videre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var på vægten her til morgen og den sagde - 300g. Ikke meget men jeg kan klart mærke at jeg har tabt mig på maven. Bukserne strammer ikke så meget på jobbet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til jeg skal til vejning på torsdag. Ved dog ikkke hvor meget minus den siger. Faldt i her i weekenden. Men er oppe på hesten igen. Nu kalder ferien lige om lidt, og den første uge skal vi i sommerhus med min søster, mænd og børn. Maden bliver ikke noget problem, for den laver vi selv og jeg tager min opskrifter med fra diætisten.

Det er mere den anden uge der går med at besøge familien i det nordjyske. Der får vi serveret maden, men jeg må bare passe på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER