Guest Smilla

Har lige sagt til min mand...

67 indlæg i dette emne

Har I prøvet par-terapi?! Manden min er også et rodehoved, men gør det ikke med vilje og er faktisk ganske klar over at han glemmer at se sig tilbage og tage sine "efterladenskaber" med sig til skraldespanden eller på sin plads. Men jeg kan kun tale på min egne vegne og sige at de ved det godt og derfor mind ham om hvad det betyder for dig og koncentrer dig om det han så husker. Det virker i hvertfalde for mig!!!

EDIT: det lyder til I har fået styr på det :loveshower så bare se bort fra mint lille indlæg :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sødeste sødeste Mette...

Jeg havde INGEN idé om at du var derude... Jo jeg er klar over at det står skidt til, og at livet fandme ikke har behandlet dig særlig pænt, og at du skal have lov at komme ovenpå osv osv...

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, det gør mig så ondt at du har det sådan, der er ingen værre følelse end tomhed indeni, det gør sku mere ondt en reel smerte.

Jeg ville ønske at der kunne komme en lille fe og ordne det hele for jer, så livet igen ville smile til jer...

Jeg er ikke pisse klog på det med parforhold, jeg er faktisk ret dum til det ;) men at se det udefra hos jer, så går i jo pt op ad hinanden HVER dag HELE dagen, i går og kæmper med hver jeres sygdom, og det tror jeg da bestemt ikke hjælper på noget som helst... i skal ud, der skal ske noget... tag ud, gå en tur i skoven, ALENE eller med en veninde, med Jonas eller med Møffe, og Lars skal gøre det samme.. i skal bare ud og væk fra hinanden lidt, så i ikke går op ad hinanden, det er der sku ingen par der kan tåle, tror jeg.

Åh hvor gør det altså bare ondt på mig, og jeg er ked af at jeg ikke har set dit indlæg noget tidligere.... Jeg er jo syg pt og hjemme igen imorgen, jeg har det meget bedre og smitter vidst ikke... så kom herom og drik kaffe med mig et par timer, hvis du har lyst, tid og overskud...

og det kræver ingen vinterdæk at bevæge sig herom ;)

mange kram til dig og din lille familie :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at du får hjælp. Det er virkelig sødt af dig at hjælpe "Hjælper" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste sødeste Mette...

Jeg havde INGEN idé om at du var derude... Jo jeg er klar over at det står skidt til, og at livet fandme ikke har behandlet dig særlig pænt, og at du skal have lov at komme ovenpå osv osv...

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, det gør mig så ondt at du har det sådan, der er ingen værre følelse end tomhed indeni, det gør sku mere ondt en reel smerte.

Jeg ville ønske at der kunne komme en lille fe og ordne det hele for jer, så livet igen ville smile til jer...

Jeg er ikke pisse klog på det med parforhold, jeg er faktisk ret dum til det ;) men at se det udefra hos jer, så går i jo pt op ad hinanden HVER dag HELE dagen, i går og kæmper med hver jeres sygdom, og det tror jeg da bestemt ikke hjælper på noget som helst... i skal ud, der skal ske noget... tag ud, gå en tur i skoven, ALENE eller med en veninde, med Jonas eller med Møffe, og Lars skal gøre det samme.. i skal bare ud og væk fra hinanden lidt, så i ikke går op ad hinanden, det er der sku ingen par der kan tåle, tror jeg.

Åh hvor gør det altså bare ondt på mig, og jeg er ked af at jeg ikke har set dit indlæg noget tidligere.... Jeg er jo syg pt og hjemme igen imorgen, jeg har det meget bedre og smitter vidst ikke... så kom herom og drik kaffe med mig et par timer, hvis du har lyst, tid og overskud...

og det kræver ingen vinterdæk at bevæge sig herom ;)

mange kram til dig og din lille familie :kram2 :kram2 :kram2

Hehe....jeg tænkte over det i søndags da vi lige var over hos jer, om du havde set den her tråd....men kunne næsten fornemme at det havde du ikke :) Havde sådan lyst til bare at åbne munden og lade alle ordene komme ud, men han var jo med og børnene også, så det var ikke lige helt passende.

I morgen skal vi til ejendomsmægler kl 10 og hører hvad hun vurderer huset til....shit jeg er nervøs!! :s Men måske lige et par timer ku gøre godt :) Ja trænger HELT VILDT til at komme UD - bare af det her hus!! UD VÆK og se andre mennesker!

Vi har snart gået hjemme begge 2 et år....fårk det er hårdt....især når vi ikke er på toppen nogen af os.....og jeg har været hjemme yderligere et år efter jeg sagde op i min tidligere børnehave.

Nåh, jeg bipper dig lige i morgen :)

:kram:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at du får hjælp. Det er virkelig sødt af dig at hjælpe "Hjælper" :)

Jeg takker på hjælpers vegne! Skal nok sende dem videre! :)

Hvis der VIRKELIG findes engle på jorden, så er hun én af dem, det er 100% sikkert!! Og jeg tror ikke på engle....eller jo nu gør jeg :D

KRAM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste Mette....................... Hvor gør det mig bare ondt, at læse denne tråd igennen !

Jeg er TOM for ord nærmest, jeg havde ingen anelse om at det stod så skidt til og dét gør mig RIGTIG RIGTIG ondt at høre, at I begge to er sygemeldte. Nu ved jeg ikke om det er samme diagnose manden din har, men i så fald, håber jeg at jeres læge er MEGET obs på jer begge !

Jeg har INGEN kloge ord ift hvad du skal og ikke skal, for det er absolut kun dig der kan og skal afgøre det. Men jeg kan fortælle dig at lige pt går vi også begge hjemme her og bølgerne de går højt !!!!! Der er en grund til man IKKE skal arbejde sammen med sin kæreste/mand eller for den sagsskyld være sammen 24/7 ;) Dét kan vi ihvert fald ikke her !

Men UD Mette ud og gå nogle gode lange ture med Møffe, NYD tiden ALENE og koble totalt fra, så kommer du retur med en skøn en skøn energi og kan forhåbentlig smitte lidt af på L.

Jeg ønsker det bedste for Jer ! Og håber inderligt I finder ud af det og ikke mindst kan se frem mod snarlig bedring :kiss

En masse tanker og KNUS til dig !!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sødeste Mette....................... Hvor gør det mig bare ondt, at læse denne tråd igennen !

Jeg er TOM for ord nærmest, jeg havde ingen anelse om at det stod så skidt til og dét gør mig RIGTIG RIGTIG ondt at høre, at I begge to er sygemeldte. Nu ved jeg ikke om det er samme diagnose manden din har, men i så fald, håber jeg at jeres læge er MEGET obs på jer begge !

Jeg har INGEN kloge ord ift hvad du skal og ikke skal, for det er absolut kun dig der kan og skal afgøre det. Men jeg kan fortælle dig at lige pt går vi også begge hjemme her og bølgerne de går højt !!!!! Der er en grund til man IKKE skal arbejde sammen med sin kæreste/mand eller for den sagsskyld være sammen 24/7 ;) Dét kan vi ihvert fald ikke her !

Men UD Mette ud og gå nogle gode lange ture med Møffe, NYD tiden ALENE og koble totalt fra, så kommer du retur med en skøn en skøn energi og kan forhåbentlig smitte lidt af på L.

Jeg ønsker det bedste for Jer ! Og håber inderligt I finder ud af det og ikke mindst kan se frem mod snarlig bedring :kiss

En masse tanker og KNUS til dig !!!!

Hehe....tak Susan :kiss:

Jeg ville ønske det kunne hjælpe bare at komme lidt væk, du har helt ret, det er der vi skal hen, men som det er nu er vi lidt låst fast i hinandens nærvær i og med vi er sygemeldte begge to.

Det er bare det, når jeg kommer hjem fra gåturene, så står opvasken der stadig, og der står stadig bunker af tøj der skal lægges sammen osv osv osv. Blir sindssyg af det :(

Nå...vi får se hvad fremtiden bringer! :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe....tak Susan :kiss:

Jeg ville ønske det kunne hjælpe bare at komme lidt væk, du har helt ret, det er der vi skal hen, men som det er nu er vi lidt låst fast i hinandens nærvær i og med vi er sygemeldte begge to.

Det er bare det, når jeg kommer hjem fra gåturene, så står opvasken der stadig, og der står stadig bunker af tøj der skal lægges sammen osv osv osv. Blir sindssyg af det :(

Nå...vi får se hvad fremtiden bringer! :)

Kram

Måske skulle du lave en seddel til jer hvor I står op kl. 7, laver morgenmad. Han tager af bordet. Du sætter i opvaskemaskinen. Han putter tøjet i vaskemaskinen og du lægger det sammen. Med tidspunkter på. Afslapning mellem kl. 10 og 14, og så skal der besluttes aftensmad. Skiftes til at lave det osv.

Så der kommer lidt rutine i dagen. Det lyder som om han mangler det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du lave en seddel til jer hvor I står op kl. 7, laver morgenmad. Han tager af bordet. Du sætter i opvaskemaskinen. Han putter tøjet i vaskemaskinen og du lægger det sammen. Med tidspunkter på. Afslapning mellem kl. 10 og 14, og så skal der besluttes aftensmad. Skiftes til at lave det osv.

Så der kommer lidt rutine i dagen. Det lyder som om han mangler det.

Ja eller....overskud og energi....har prøvet det med planer og sedler, har sågar købt en whiteboard tavle hvor jeg skrev hans daglige gøremål op...ja de stod da der, men blev ikke udført.

Købte for 1½ år siden nogle hasper til vinduerne...det står stadig på tavlen, men hasperne ligger fint i skuffen :( Har haft lagt dem frem nogle gange for at lægge dem tilbage igen.

Ja...hvordan gør i andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja eller....overskud og energi....har prøvet det med planer og sedler, har sågar købt en whiteboard tavle hvor jeg skrev hans daglige gøremål op...ja de stod da der, men blev ikke udført.

Købte for 1½ år siden nogle hasper til vinduerne...det står stadig på tavlen, men hasperne ligger fint i skuffen :( Har haft lagt dem frem nogle gange for at lægge dem tilbage igen.

Ja...hvordan gør i andre?

Ja det er skidt!

Hvad jeg gør herhjemme er at sige til manden at nu skal du lige gøre dit og dat. Han vil gerne at jeg gør det på den måde, for ellers kan han ikke selv tage sig sammen, eller også glemmer han det. Men her bliver tingene heller ikke gjort. Men det er også fordi han arbejder hele tiden, også om aftenen imens vi ser film, sidder han med sin arbejdscomputer og så kan jeg jo ikke lide at presse ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo bare rigtig svært :(

Hvordan gør vi herhjemme ?? Det er lidt svært at komme med gode råd, for jeg og min mand har kendt hinanden i mange år, så da vi lige var flyttet sammen sagde jeg til ham, at han skulle gøre sådan og sådan og jeg gør så det og det.. Men dengang var det også bare lettere, for vi havde ikke børn og var ikke bundet sammen økonomisk, så hvis det blev for meget for mig, kunne jeg bare tage min taske og smutte, men det kan man jo ikke længere, når der er hus og børn indblandet.. Håber du forstår hvad jeg mener :)

Jeg ville selv foreslå sedler, men den er brugt kan jeg forstå.. Men hvad hvis du nu vasker tøjet og tørre det og så siger til ham "Gider du lige komme og lægge tøjet sammen" altså med det samme.. Ikke noget med han har til dagen efter eller om aftenen, det skal være lige med det samme.. Ville det virke ??

Eller hvis du siger "Kan du være sød at rydde af bordet nu" - ville han så gøre det ?? Eller siger han blot noget ala "Ja, ja lige om lidt" og så ender det alligevel med du gør det..

Jeg håber virkelig det hele løser sig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh Mette det er rigtig svært og kan virkelig godt se, at I begge 2 har det svært pt.

Men altså HER siger jeg ABOSLUT også gør og dit gør dat og vi kan skændes så det brager omkring pligter osv.

Jeg lægger IKKE hans tøj på plads, det må han selv sørge for, for jeg er sgutte hans MOAR ! Jeg skal jo ligge mit eget og tøsernes tøj på plads, så det er vidst kun rimeligt at han må sørge for sig selv.

Nå men de dage hvor han så IKKE har fået det lagt på plads og bunken bare vokser og vokser, jamen så stoppede jeg faktisk med at vaske hans tøj og pludselig stod han der uden bukser osv, SÅ vågnede han op og nu gør han det med det samme det bliver lagt derind :lol Dét forstår man godt ik :)

Jeg tror desværre, at mænd der er vokset op med mødre, som har haft svært ved at kappe navlesnoren til deres drenge, har gjort dem en KÆMPE bjørnetjeneste, for de er vant til at få alt serveret i hoved og R.. !!!!

Og sådan er vi kvinder jo bare ikke i dagens Danmark, vi finder os ikke i, at skulle lave ALT, vi har jo rigeligt at se til selv ik ;)

Men når det så er sagt og man oveni begge er sygemeldte, ja så bliver daglig dagen endnu sværere !

Bare det at skulle tage ansvar for andre end sig selv, kan være svært. Men hvad med i sammen, sætter dagsordende, således at han er med til det, dialog du ved ;) Også gåturene med Møffe skal indberegnes, I har begge brug for luft.

Åhhh Mette jeg håber simepelthen sådan at I kommer oven på igen, begge 2 og finder ud af det her :kiss

Men han kan ikke ændre sig, medmindre du fortæller ham hvad det er du rumsterer med inde i maven.

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo bare rigtig svært :(

Hvordan gør vi herhjemme ?? Det er lidt svært at komme med gode råd, for jeg og min mand har kendt hinanden i mange år, så da vi lige var flyttet sammen sagde jeg til ham, at han skulle gøre sådan og sådan og jeg gør så det og det.. Men dengang var det også bare lettere, for vi havde ikke børn og var ikke bundet sammen økonomisk, så hvis det blev for meget for mig, kunne jeg bare tage min taske og smutte, men det kan man jo ikke længere, når der er hus og børn indblandet.. Håber du forstår hvad jeg mener :)

Jeg ville selv foreslå sedler, men den er brugt kan jeg forstå.. Men hvad hvis du nu vasker tøjet og tørre det og så siger til ham "Gider du lige komme og lægge tøjet sammen" altså med det samme.. Ikke noget med han har til dagen efter eller om aftenen, det skal være lige med det samme.. Ville det virke ??

Eller hvis du siger "Kan du være sød at rydde af bordet nu" - ville han så gøre det ?? Eller siger han blot noget ala "Ja, ja lige om lidt" og så ender det alligevel med du gør det..

Jeg håber virkelig det hele løser sig :kram2

Hvis jeg står og lægger tøj sammen og ber ham hjælpe, så hjælper han. Men han tager ikke selv vasketøjskurven og går i gang....hvilke pisser mig af. Hvis han af en eller anden grund ikke har hjulpet og jeg lader hans bunker ligge på spisebordet, så bliver de liggende til JEG flytter dem eller får et hysterisk anfald på ham over han ikke har fjernet det :(

Lige pt står der 3 kurve fyldt med rent tøj i soveværelset, 1 i stuen, tørretumbleren er helt fyldt med tørt tøj, bryggersbordet og så én af spisestuestolene......det står bare og står...Køkkenet er ikke ordnet siden lørdag....ja...alle vores tallerkner står nu til vask og han bad i går aftes efter maden om at han måtte vente med at gøre det i dag. Jo...jeg er jo ingen heks så jeg siger jo bare jo, for jeg har heller ikke hjerte til at se ham, syg som han også er, og dødtræt hive sig rundt i køkkenet....men det står der stadig og nu er kl 23:35. Jeg nævnte det for ham for 1 time siden at han vist ikke fik gjort det i dag alligevel, som han lovede...jo, sagde han, jeg gør det lige om lidt. Jaja...

Og så forstår han ikke hvis jeg bliver sur :(

Det hober sig op for mig og så er det så meget sværere at gå i gang, men jeg GIDER heller ikke gøre alt selv eller gøre det for ham! Det værste er at vi går hjemme begge to...så...ai det er helt galt.

Åhh Mette det er rigtig svært og kan virkelig godt se, at I begge 2 har det svært pt.

Men altså HER siger jeg ABOSLUT også gør og dit gør dat og vi kan skændes så det brager omkring pligter osv.

Jeg lægger IKKE hans tøj på plads, det må han selv sørge for, for jeg er sgutte hans MOAR ! Jeg skal jo ligge mit eget og tøsernes tøj på plads, så det er vidst kun rimeligt at han må sørge for sig selv.

Nå men de dage hvor han så IKKE har fået det lagt på plads og bunken bare vokser og vokser, jamen så stoppede jeg faktisk med at vaske hans tøj og pludselig stod han der uden bukser osv, SÅ vågnede han op og nu gør han det med det samme det bliver lagt derind :lol Dét forstår man godt ik :)

Jeg tror desværre, at mænd der er vokset op med mødre, som har haft svært ved at kappe navlesnoren til deres drenge, har gjort dem en KÆMPE bjørnetjeneste, for de er vant til at få alt serveret i hoved og R.. !!!!

Og sådan er vi kvinder jo bare ikke i dagens Danmark, vi finder os ikke i, at skulle lave ALT, vi har jo rigeligt at se til selv ik ;)

Men når det så er sagt og man oveni begge er sygemeldte, ja så bliver daglig dagen endnu sværere !

Bare det at skulle tage ansvar for andre end sig selv, kan være svært. Men hvad med i sammen, sætter dagsordende, således at han er med til det, dialog du ved ;) Også gåturene med Møffe skal indberegnes, I har begge brug for luft.

Åhhh Mette jeg håber simepelthen sådan at I kommer oven på igen, begge 2 og finder ud af det her :kiss

Men han kan ikke ændre sig, medmindre du fortæller ham hvad det er du rumsterer med inde i maven.

:kram :kram

Jeg har også prøvet ikke at vaske hans tøj....han opdager det ikke før han mangler, og så vasker han det bare selv og så sker det igen ugen efter og igen og igen... :(

Det hjælper ikke en skid med de samtaler, har haft 1000 af dem...de bliver ikke udført :( Han ved udemærket at jeg har det skidt med der ser sådan ud her og jeg siger også til ham at jeg ikke gider bo sammen med ham når han er så sløv til at hjælpe til...men alt hvad han lovede i sidste uge er glemt i denne her uge....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du prøve den omvendte psykologi. Du gør alle tingene. Men HVER ENESTE GANG! du har gjort noget. Går du ind og fortæller ham. Skaaattt... jeg har vasket noget af dit tøj, for jeg ved jo at det er så hårdt for dig at lave noget. Skatttt.. Jeg har lavet en rugbrød for dig, for jeg ved jo det er sååå hårdt for dig at komme op ad stolen.

Og så skal du blive ved indtil det bliver irriterende!!!

(så må han da fatte noget?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du prøve den omvendte psykologi. Du gør alle tingene. Men HVER ENESTE GANG! du har gjort noget. Går du ind og fortæller ham. Skaaattt... jeg har vasket noget af dit tøj, for jeg ved jo at det er så hårdt for dig at lave noget. Skatttt.. Jeg har lavet en rugbrød for dig, for jeg ved jo det er sååå hårdt for dig at komme op ad stolen.

Og så skal du blive ved indtil det bliver irriterende!!!

(så må han da fatte noget?)

Har desværre også været der....han nød det bare! :(

Da vi boede i Norge gik jeg hjemme i perioder og han arbejdede....altså han var siteleder, så han kravlede ikke rundt på sine knæ dagen lang - altså hans arbejde var kontor og ledelse for 2 mand - som havde været der 20 år og derfor ikke manglede en leder som sådan.

Men jeg forventede jo stadig at han gjorde nogle ting, selvom jeg gik hjemme, det kunne han slet ikke forstå, for jeg var jo derhjemme og havde ikke andet at lave!! :o

Så måtte jeg fortælle ham at han ikke boede på hotel og at jeg ikke var hans stuepige!!

Han har ikke helt lært det endnu, men det er dog blevet bedre med den holdning :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor synes jeg det er træls for dig... jeg kan slet ikke se hvorfor manden ikke vil hjælpe dig... han må sendes i en opdragelsesanstalt :)

Jeg mener bare, når jeg fx kommer på besøg, så fiser manden da rundt med støvsugeren, er det fordi du har råbt godt og grundigt af ham inden?

Det kan sku bare ikke passe at du skal skælde ham ud før det virker... Har han læst med på denne tråd? måske skulle han det, så kunne han få skældud af alle BK pigerne?

Jeg er uden smarte råd.. for fanden da, kom nu igang!!!!:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor synes jeg det er træls for dig... jeg kan slet ikke se hvorfor manden ikke vil hjælpe dig... han må sendes i en opdragelsesanstalt :)

Jeg mener bare, når jeg fx kommer på besøg, så fiser manden da rundt med støvsugeren, er det fordi du har råbt godt og grundigt af ham inden?

Det kan sku bare ikke passe at du skal skælde ham ud før det virker... Har han læst med på denne tråd? måske skulle han det, så kunne han få skældud af alle BK pigerne?

Jeg er uden smarte råd.. for fanden da, kom nu igang!!!!:(

Det er rigtigt, han får pludselig MEGET travlt med at støvsuge når der kommer gæster, for han VED jo egentlig godt at der er klamt på gulvet med alle de hundehår, men det betyder åbenbart ikke noget for ham i dagligdagen, før der kommer gæster :(

PT støvsuger jeg ikke fordi jeg har dårlig ryg....øvøv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER