GrønFrø

Anbefal en amme bh

16 indlæg i dette emne

Jeg er næsten vokset ud af alle mine bh'er, og da der ikke er så lang tid til jeg forhåbentlig skal amme, er jeg begyndt at kigge efter amme bh'er i stedet for at købe nye almindelige bh'er.

Men hvor er det bare svært... Jeg synes simpelthen at mine bryster bliver totalt deforme i alle de amme bh'er, jeg har prøvet. Jeg er vandt til bh'er med lidt fyld og bøjle, og amme bh'erne er bare så meget anderledes. Jeg synes de virker slaskede.

Jeg endte faktisk med at købe en bh i H&M. En mama bh med lidt fyld uden bøjle, det var den jeg kunne finde, der mindede mest om en almindelig bh. Men da jeg kom hjem og fik den prøvet ordenligt, var den bare heller ikke ret god.

Findes der ikke amme bh'er der minder om almindelige bh'er? Altså med bøjle og lidt fyld?

Før jeg blev gravid brugte jeg 70C, nu er jeg oppe i en 75D.

Håber I kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er faktiskblevet glad for bilkas amme bher med bøjle og lidt fyld. Ikke normalt et sted jeg køber undertøj, men jeg ventede med at købe amme bher til efter Sophia var født, fordi jeg synes det var så svært at finde ud af hvad størrelse jeg skulle købe. Og så skulle det jo lige pludselig gå stærkt med at få fat i et par stykker da vi var kommet hjem fra hospitalet, så der røg altså bare lige et par stykker ned i kurven da vi var ude at handle. Jeg synes de er gode, men tror umiddelbart heller ikke at jeg har de store krav til bher generelt, andet end at det skal føles godt OG se godt ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktiskblevet glad for bilkas amme bher med bøjle og lidt fyld. Ikke normalt et sted jeg køber undertøj, men jeg ventede med at købe amme bher til efter Sophia var født, fordi jeg synes det var så svært at finde ud af hvad størrelse jeg skulle købe. Og så skulle det jo lige pludselig gå stærkt med at få fat i et par stykker da vi var kommet hjem fra hospitalet, så der røg altså bare lige et par stykker ned i kurven da vi var ude at handle. Jeg synes de er gode, men tror umiddelbart heller ikke at jeg har de store krav til bher generelt, andet end at det skal føles godt OG se godt ud ;)

Tak for dit svar. Jeg kiggede faktisk sidst, jeg var i Bilka, men der så jeg ingen med bøjle. Jeg må lige kigge lidt bedre efter næste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også vant til bøjle og fyld, men blev ret øm efter fødslen da mælken løb til. Havde købt en amme-bh i H&M som jeg troede var uden bøjle, men der var en i siden af en eller anden grund og den borede sig ind i huden under armene :(

Så er blevet ret glad for Carriwells sømløse ammebh, som bl.a. kan købes i BabySam eller fx her: http://www.morsunivers.dk/product_info.php?cPath=52_61&products_id=158

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også vant til bøjle og fyld, men blev ret øm efter fødslen da mælken løb til. Havde købt en amme-bh i H&M som jeg troede var uden bøjle, men der var en i siden af en eller anden grund og den borede sig ind i huden under armene :(

Så er blevet ret glad for Carriwells sømløse ammebh, som bl.a. kan købes i BabySam eller fx her: http://www.morsunivers.dk/product_info.php?cPath=52_61&products_id=158

:ditto.dem med bøje er bare SÅ irriterende når man ammer. Jeg havde den fra bilka med bøjle og fyld, sådan en gang hø. Den ville slet ikke bøje ned når jeg åbnede, den borede sig ind i brystet og jeg havde den på 2 gange. Men carriwells var total favorit indtil jeg fik købt en ordentlig en i change efter en måneds tid da jeg var sikker på mælken var løbet til (den var forøvrigt med bojle) - men lad vær med at bruge for mange penge før mælken er løbet til og Dolly Parton effekten er forsvundet. Tror jeg gik 3-4 skåle op på et tidspunkt og så ned igen, derfor vær de bløde fra Bilka og carriwells GULD værd i starten - og en masse af dem for i den periode hvor mælken løber til har man mælk over alt, især om natten og du har ikke overskud til at vaske hele tiden. Et lille tisse underlag (billigt i bilka) kan med fordel klippes til og ligges under dig den første tid så madrassen ikke ødelægges af mælk - den kan også bruges til "hvis vandet går "sikring"" inden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ammede, var jeg glad for den fra bilka med bøjle og fyld! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min yndlings er fra Amorelia - og saa er den flotog laver paene :hophop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

da jeg ammede,, havde jeg både dem fra bilka, men også en fra cantaloop tror jeg det hedder. den havde jeg købt på tøjbamsen.dk .. den var jeg super glad for..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rigtig glad for mine fra Change med bøjle. Jeg har 2 stk. En sort og en hvid :)

Og så har en jeg til om natten fra Cariwell, uden sømme eller noget der bare ligner en sports bh.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik efter at de stadig skulle være pæne at se på (så min mand også var glad :blush ).

Jeg har 2 stk fra Panache (http://www.lace.dk/commodity/7381), en i sort og en i hvid.

De har ingen bøjler, men mit "problem" var/er også at jeg havde meget store bryster i forvejen, så jeg skulle have et mærke der gik højt op i størrelse. :hophop

Jeg har været super glade for mine og har kunne nøjes med de 2, plus en reserve af mærket Anita.

Men jeg har heller aldrig lækket, så de bliver ikke så hurtig snaskede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil sige 2 til at starte med... Jeg ville oenske at jeg havde haft nogle billige H&M uden boejle, men havde en med noget stretch, som havde en ring omkring brystet og strammede faktisk. Saa dem koebte jeg efterfoelgende. Nu har jeg 5 ialt, bruger mest min Amorelia og tre ammetoppe, som er rare nu her, hvor det er koldt at sidde med bar mave, hvis jeg hiver op i min troeje for at amme.

Jeg laekker ikke, heller ikke om natten, saa der er de ikke pakket ind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lækkede, helt fra uge 25 eller sådan noget og til et par dage efter jeg stoppede med at amme (sikkert også derfor jeg havde så ondt altid, der var aldrig helt tørt) - jeg havde 3 hvide fra Bilka - ikke de kønneste, men dejlige om natten, 1 fra cariwell i sort, en fra Change med bøjle som var min favorit og så købte jeg to af en veninde, en sort og en hvid, de var rare, sad godt og mine bryster sad godt, men kønne var de ikke :P så jeg havde 7 i alt. og det var nødvendigt hvis ikke jeg skulle vaske hver eneste dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Antallet kommer nok lidt an på hvor ofte du vasker. Jeg har 3 + den tidligere skod nævnte fra H&M i reserve og overvejer lidt en ekstra. Eller måske en amme-top fra Carriwell, som dem fra min MG siger at man ikke behøver bh indenunder ;)

Men i starten er det i hvert fald godt med nogle ekstra, da jeg ofte lækkede ud af ammeindlæggene. Men hold dig fra at kombinere Carriwells amme-bh og Liberos ammeindlæg, for klisteret på ammeindlæggene var alt for kraftigt og ødelagde stoffet :( Så gik tilbage til de dyre fra Pigeon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej piger.

1000 tak for jeres input :-)

Jeg var en tyr i Bilka i dag, og var selvfølgelig forbi deres undertøjsafdeling. Flere af amme bh'erne så rigtig fine ud og prisen var også rigtig fin. Problemer var bare, at jeg ikke kunne finde en eneste amme bh i 75 i omkreds. Det mindste var 80, og det bliver desværre for stort.

Har jeg bare været uheldig, eller findes bilkas amme bh'er ikke i 75?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft lidt forskellige.. men de bedste var fra triumpf :-)

De har ihvertfald med 75 i omkreds, for det var dem jeg havde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER