Mor til K+M+?

Højrisiko graviditet

10 indlæg i dette emne

Hej med jer allesammen.

Jeg fandt ud af for 14 dage siden at jeg er gravid. Det var ikke planlagt da jeg var på minipiller og har 2 børn i forvejen.

Vi har valgt at beholde barnet da jeg ikke vil kunne leve med mig selv, hvis jeg fik det fjernet og er oz rigtig glad for graviditeten nu.

Nu er det så bare sådan at der er nogen problematikker omkring mig.

* Jeg har meget høj BMI

* Forhøjet blodtryk

* Er i behandling for depression

* Og så lider jeg at en spiseforstyrrelse - Binge Eating Disorder - overspisning

Disse ting har ikke været et problem ved de 2 andre graviditeter og den læge jeg kommer hos gøre meget ud af at fortælle mig at det er en højrisikograviditet, og nok også med rette. Det gør mig bare så ked af det forbi jeg føler mig så skyldig og tænker af og til på hvad det lige er jeg udsætter min lille spire for.

Pt går jeg og venter på at få brev fra OUH hvor jeg skal følges og føde (hører normalt til i kolding)

Er der andre herinde der har en eller flere af disse problematikker?

K.H

Mor til K+M+?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke i nogen af de "problemer" som dig, men ville give et kram.. Jeg fødte på OUH sidste juli, og de er VIRKELIG fantastiske!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Myliona det varmer.

Er glad for at høre noget positivt om OUH.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke i samme situation som dig, men jeg ville bare lige sige at jeg ikke synes at du skal føle dig skyldig. At de kalder det højrisiko er jo egentlig "bare" et udtryk for hvordan de forholder sig til dit forløb rent professionelt. Ligesom når de tilbyder diætist eller hvis man har arvelige sygdomme man skal holde øje med. De følger din graviditet for at have de bedste forudsætninger for at tage imod bebsen :) Jeg synes at du skal vælge at se på det fra den positive side - det er positivt at de tager dig alvorligt og at du hos din læge kan snakke om de ting du kæmper med i hverdagen. Jeg ville være mere bekymret hvis de ikke vurderede mig ud fra min personlige situation, hvis du forstår. Og du har trods alt gennemført to graviditeter uden problemer:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak for jeres svar.

Jeg tror bare jeg er nervøs for den tid jeg går i møde og nervøs for hvad det er for nogen mennesker jeg skal møde.

Nu håber jeg bare at jeg snart får brev fra sygehuset.

Vil arbejde med at se positivt på den hjælp jeg får. Jeg går heldigvis oz i terapi og får rigtig god hjælp til at håndtere mine problemstillinger så det hele ikke bliver sort i sort og i stedet have glæden ved at der lige nu sker noget helt fantastisk inde i mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej mor til K+M+?

Jeg har med mit arbejde en del erfaring omkring gravide/fødende i din situation. Jeg kan sagtens forstå din bekymring og måske også frustrationer over at føle dig stemplet, og har man en gang været uheldig at møde en der er træt af sit arbejde inden for systemet, vil man have svært ved at lægge det fra sig. Især når man står i en sårbar situation. Set fra min side skal du helt klart tage det som en håndsrækning. De ting du beskriver kan jo helt reelt skabe en stor risiko for dig under en graviditet og fødsel, og ikke mindst i forløbet efterfølgende. Med forhøjet blodtryk, risiko for graviditetsbetinget sukkersyge altså både fysiske men også psykiske komplikationer. Men det er jo nogen ting som de fagprofessionelle har rigtig meget erfaring med, og ved hvordan de skal navigere igennem, så risikoen for at der skal ske noget med dig og dit barn er minimal. Det er jo bare vigtigt at de ved hvad der sker hos dig så de kan iværksætte den rigtige behandling og støtte og ikke mindst er det rigtig vigtigt at du får stillet alle dine spørgsmål, så du ved hvad der sker omkring dig og kan have tillid til at de vil dig det bedste! For det vil de - de er der for DIN og dit barns skyld. Og langt de fleste du møder er også meget bevidste om det. Husk på det og stol på det. Nyd den lille guldklump, jeg ønsker dig alt det bedste.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej mor til K+M+?

Jeg har med mit arbejde en del erfaring omkring gravide/fødende i din situation. Jeg kan sagtens forstå din bekymring og måske også frustrationer over at føle dig stemplet, og har man en gang været uheldig at møde en der er træt af sit arbejde inden for systemet, vil man have svært ved at lægge det fra sig. Især når man står i en sårbar situation. Set fra min side skal du helt klart tage det som en håndsrækning. De ting du beskriver kan jo helt reelt skabe en stor risiko for dig under en graviditet og fødsel, og ikke mindst i forløbet efterfølgende. Med forhøjet blodtryk, risiko for graviditetsbetinget sukkersyge altså både fysiske men også psykiske komplikationer. Men det er jo nogen ting som de fagprofessionelle har rigtig meget erfaring med, og ved hvordan de skal navigere igennem, så risikoen for at der skal ske noget med dig og dit barn er minimal. Det er jo bare vigtigt at de ved hvad der sker hos dig så de kan iværksætte den rigtige behandling og støtte og ikke mindst er det rigtig vigtigt at du får stillet alle dine spørgsmål, så du ved hvad der sker omkring dig og kan have tillid til at de vil dig det bedste! For det vil de - de er der for DIN og dit barns skyld. Og langt de fleste du møder er også meget bevidste om det. Husk på det og stol på det. Nyd den lille guldklump, jeg ønsker dig alt det bedste.

Knus

Hej Jaikina

Tak for dit svar. Jeg er splittet i forhold til det hele for jeg kan med min fornuft godt se nødvendigheden i de tilbud jeg får men rent følelsesmæssigt er det svært.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå, følelserne overvinder desværre ofte fornuften, uanset hvor meget man prøver :) Ønsker alt godt for dig og din familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå, følelserne overvinder desværre ofte fornuften, uanset hvor meget man prøver :) Ønsker alt godt for dig og din familie.

Tak Jaikina :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER