Guest NinjaMama

hvordan føles det...

7 indlæg i dette emne

jeg har jo næsten lige været igennem lidt af et mareridt, med begyndende fødsel som heldigvis blev stoppet igen.. lægen jeg var til undersøgelse ved i dag, sagde at tingene stadig er uændret fra i mandags, min livmoderhals er 1,6 cm lang og livmodermunden er lukket.. men jeg er stadig ekstremt truet af for tidlig fødsel, og jeg skal holde mig i ro...

jeg har fået at vide at hvis der er den mindste ændring skal jeg ringe straks! men jeg synes hele tiden at jeg mærker forskellige ting :unsure min mave er næsten konstant sten hård, også når jeg ligger ned... jeg har næsten hele tiden en murren i maven, nærmest som menses smerter, og så føles det som om det tynger nedad når jeg står op :help det har egentlig været sådan hele tiden, siden sidste torsdag, men her til aften har jeg mærket det meget tydeligere..måske har jeg overanstreng mig lidt i dag? eller måske over analysere jeg bare alting, fordi jeg er så bange for, at det skal være et tegn på noget.. :(

men hvordan var jeres første tegn på at der var noget i optræk? havde i ondt i maven i dagene op til, eller havde i flere plukveer end normalt?

jeg vil meget gerne høre ALT hvad i kunne forestille jer, kunne være tegn på at fødslen kan være undervejs, så jeg kan reagere med det samme.. udover de veer jeg havde natten mellem torsdag og fredag, ved jeg jo slet ikke hvordan det føles, når der er optræk til noget, og jeg er så bange for at der måske på et tidspunkt kommer tegn på noget, som jeg ikke reagere på i tide, fordi at jeg ikke ved de kan have betydning :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min fødsel startede med vandafgang, og fik veer et par minutter efter. Jeg havde ikke super mange tegn, andet end tegnblødning (udflåd med en lille smule blod i) dagen før, og det nev lidt, som om jeg blev nevet med en tynd pincet dagen før.

De sidste par dage havde jeg ret grynet udflåd, næsten lidt hytteost-agtigt. Det lugtede ikke, og det var ikke pga infektion. Gennem hele graviditeten havde jeg ret vanddigt udflåd, men tilsidst ændrede det sig.

Mine første veer føltes som menssmerter. De sad i lænden og havde en følelse af pres og ømhed. Det var den slags smerte, der har rigtig godt af varme og massage, og ikke en skærende smerte. Det var først efter et par timer med veer min mave begyndte at blive hård samtidig. Lagde ikke rigtig mærke til det, for det var først da veerne var på sit højdepunkt, og der tænkte jeg ikke "nu har jeg veer, lad mig lige mærke om min mave er hård".

Jeg havde de sidste 10 dage flere perioder med snydeveer, hvor jeg havde ondt i maven, med et par minutters mellemrum i en time eller 2, uden at det blev regelmæssigt, eller udviklede sig. Det var meget forskelligt fra de faktiske veer, da de føltes mere mavekrampe-agtigt og min mave blev stenhård. Tror "bare" det var plukveer, det gjorde mere ondt end de plejede, fordi min livmoder var øm og træt af presset.

Håber du får lov at gå tiden ud, eller i hvert fald får så meget tid som muligt inden fødslen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville ikke gå herfra uden et kram.. Jeg mærkede desværre intet før min fødsel, så kan ikke komme med noget; Men pas på dig selv, og husk nu at slappe af og bede om hjælp - Dine nærmeste vil elske at springe og hoppe for dig, og jeg er sikker på du bare skal sige til :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sender dig også et :kram2 men kan desværre heller ikke hjælpe ret meget. Jeg havde tegnblødning et par timer før veerne startede og ellers bare ekstra plukveer (som kunne tolkes som veer der gik i sig selv) i dagene op til.

Min søster var igennem en indlæggelse pga hun fik veer i uge 30. Det eneste som virkelig hjalp hende var total afslapning. Hun fik besked på ikke at lave noget/rejse sug fra sofa eller seng medmindre hun skulle tisse. Efter 14 dage sådan kunne hun igen begynde at bevæge sig rundt. Så det er bestemt ikke til at spøge med.

Min fætters kone gik i fødsel i uge 23 hvor de ikkekunne stoppe veerne. Hun fortalte mig at hun havde haft meget murren og mens lignende smerter men havde ikke tolket det som veer (det var det så). Hun havde svær bækkenløsning så derfor var det ekstra svært for hende at tolke tegn da hun konstant havde smerter.

Jeg kan ikke se hvor langt du er henne da jeg er på fra mobilen men vil sige er du i tvivl så tag altid fat i læge/hospital. Hellere en gang for meget en for lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring på fødegangen hvis du er i tvivl

Håber du er ok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ring på fødegangen hvis du er i tvivl

Håber du er ok

Er lige med på denne her da man overhovedet ikke kan sammenligne hvordan fødsler starter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er ok, bare paranoid og bange... :unsure

jeg vågede dog et par gange ved, at min mave gjorde ret ondt...

det er lidt som at gå med en tiggende bombe i maven.. men jeg tror i har ret i, at det er bedst bare at ringe til fødegangen hvis jeg bliver i tvivl eller nervøs.. tusind tak for jeres svar :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER