ildtiger

Til jer herinde der jo har født og været hele møllen igennem

26 indlæg i dette emne

Hej ^_^

Jeg er ny gravid med termin i August og vi havde planlagt bryllup i September det skal nu rykkes enten til April 2013 eller Maj 2014

Jeg er 165 høj og vejer ca 56-57 kg jeg er tynd og normal af bygning

Jeg vil være i uge 22-23 i April

Og min brudekjole kan laves med snørreryg

Mine spørgsmål er så nu

Hvornår begyndte i at vise maven ?

Hvordan voksede i ? var det kun maven ? og lidt ekstra på side benende ? eller kunne i heller ikke være i jeres sko ?

Hvordan var jeres syntomer i de uger aftaget eller dobbelt op ?

Og hvad med de kære bryster total ømme eller kunne i holde dem ud ? og hvor meget var de vokset

Det var vist lige det håber i har tid til at svare mig

Hilsen Mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mave kunne ses i hmm nok allerede ved 14 stykker.. I uge 12, var der en fremmede der spurgte hvor langt jeg var henne!

I uge 20 tror jeg ikke det kunne skjules, medmindre man virkelig var bevidst omkring det ;)

Jeg havde lidt ondt i ryggen, men ellers var alt okay :)

Mit sad meget på maven, men jeg fik også bredere hofter (har fået talje efterfølgende - yay!).. Mine sko var intet problem :)

Men tror det er MEGET forskelligt, så hvis jeg var dig, ville jeg vente med at købe sko til sidste øjeblik, og kjolen vill ejeg sørge for kunne give sig en del (Det kan også være utrolig ubehageligt med noget der strammer for meget..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er omtrent din størrelse normalvis, i uge 20 havde jeg en pæn lille mave og jeg var blevet bredere over hofterne. Tror også jeg var vokset en bh størrelse på det tidspunkt, muligvis først lidt senere. Jeg havde bækkenløsning og kunne ikke gå i høje sko overhovedet. Men som Mylonia skriver, så er det MEGET forskelligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg er nøjagtig samme størrelse som dig. I de uger (midt i anden trimester) havde jeg det bedst i hele graviditeten, trods bækkenløsning. Jeg var vokset en bh størrelse. Jeg havde en meget lille mave på det tidspunkt, og lidt bredere hofter. Fødderne var først et problem til sidst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare husk at vælge en kjolemodel der IKKE strammer over maven...

Man skal ikke være ret langt henne, for at det er decideret ubehageligt, hvis der er noget, der strammer på maven. Jeg har INGEN mave endnu, men er blevet nødt til at skifte til ventebukser fordi jeg får ondt i maven (ala kraftige mens smerter) af at sidde ned på arbejdet i mine almindelige bukser...!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar indtil videre ^_^ skal have snakket noget mere med butikken hvor jeg har køb kjolen om hvor mange gange jeg skal komme og prøve den inden hvis det ender med at det bliver rykket :) men det gør det nok og glæder mig så meget til at blive gift som gravid i 6 cm høje hæle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare husk at vælge en kjolemodel der IKKE strammer over maven...

den er allerede købt og betalt og sidder lidt til ved maven når det er lynlås men det kan som sagt laves med snørreryg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med at tabe mig 11 kg de første 3 mdr., men alligevel kunne man ikke se det før hvert fald uge 20.! Kvalmen og opkasten stoppede efter uge 16 ca. tror jeg. Derefter havde jeg ikke rigtig nogen symptomer..

Jeg blev gift i uge 25 ca. og havde en kjole, der var mave venlig og blev rettet til i ugen op til brylluppet og jeg var inde og prøve den løbende, for at holde øje med min str. :)

Mine bryster voksede ikke rigtig - brugte hvert fald mine normale bh'er hele vejen igennem. Hos mig sad det hele på maven og til sidst lidt på lårene, men ikke noget vildt.

Jeg kunne passe mine sko hele vejen igennem.

Her er et billede, hvor vinden står direkte på mig i brudekjolen, så der ses maven tydeligt! Uden vinden kunne man egentlig kun lige ane den og i normalt tøj kunne det stadig skjules!

post-4431-0-43893700-1355237991_thumb.jp

flot billede

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den er allerede købt og betalt og sidder lidt til ved maven når det er lynlås men det kan som sagt laves med snørreryg

Det jeg bare tænker på er stivere. Jeg min brudekjole sad også til i livet - og selvom den kunne laves både med lynlås og snørreryg, ville det ikke have ændret på stiverne. Hvis jeg skulle have den på i 10 timer idag (og jeg kan snildt passe den), så ville jeg simpelthen bare få så ondt. Det er DET jeg mener - og jeg er altså kun i 11. uge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg bare tænker på er stivere. Jeg min brudekjole sad også til i livet - og selvom den kunne laves både med lynlås og snørreryg, ville det ikke have ændret på stiverne. Hvis jeg skulle have den på i 10 timer idag (og jeg kan snildt passe den), så ville jeg simpelthen bare få så ondt. Det er DET jeg mener - og jeg er altså kun i 11. uge.

Nååå på den måde ^_^ kan sku ikke huske om min er med stivere :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give Maustique ret - jeg kunne heller ikke holde ud hvis der var noget der trykkede eller stramte henover maven og måtte også skifte til ventebukser i uge 10-12.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg købte min, blev jeg også rådet i butikken til ikke at have med stivere, da de heller ikke rigtig "virker" eller hvad man siger, hvis du begynder at bule ud inden du skal bruge den..

Men til hverdag kunne jeg bruge mine normale jeans i laaang tid.!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med både kommende bryllup og baby :)

Jeg blev gift da jeg var i uge 27+6. Jeg havde også købt min brudekjole før jeg var gravid, men fik den tilpasset fint da der var snørrer. Men var godt nok nervøs op til om maven kunne være der. Men jeg blev heller aldrig ret stort. Tror jeg havde taget knap 8 kg på på dagen. Jeg var så lidt mindre end dig som udgangspunkt (50,2 kg). Min mave sad lige på, men fik bredere hofter og min bh størrelse voksede 2 under graviditeten.

Jeg havde en meget let graviditet, hvorfor jeg heller ikke var mærket under brylluppet og blev smidt hjem fra festen 04.30. Mine fødder hævede ikke. Mine bryster var slet ikke ømme på det tidspunkt, men jeg måtte have et par amme indlæg i, da jeg var begyndt at lægge.

Man kunne ret hurtigt se, jeg var gravid, da jeg hurtigt tog de første kilo på og var meget tyndt før jeg var gravid.

Du kan se billeder fra vores bryllup her http://www.bryllupsklar.dk/forum/77320/louise-jesper-%26-9829%3B-samsoebryllup-962012.html/page__st__100

Synes faktisk ikke jeg så meget gravid ud, det var gjort godt med kjolen :)

Alle stivere foran var forresten fjernet. De trykkene alt for meget på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med både kommende bryllup og baby :)

Jeg blev gift da jeg var i uge 27+6. Jeg havde også købt min brudekjole før jeg var gravid, men fik den tilpasset fint da der var snørrer. Men var godt nok nervøs op til om maven kunne være der. Men jeg blev heller aldrig ret stort. Tror jeg havde taget knap 8 kg på på dagen. Jeg var så lidt mindre end dig som udgangspunkt (50,2 kg). Min mave sad lige på, men fik bredere hofter og min bh størrelse voksede 2 under graviditeten.

Jeg havde en meget let graviditet, hvorfor jeg heller ikke var mærket under brylluppet og blev smidt hjem fra festen 04.30. Mine fødder hævede ikke. Mine bryster var slet ikke ømme på det tidspunkt, men jeg måtte have et par amme indlæg i, da jeg var begyndt at lægge.

Man kunne ret hurtigt se, jeg var gravid, da jeg hurtigt tog de første kilo på og var meget tyndt før jeg var gravid.

Du kan se billeder fra vores bryllup her http://www.bryllupsk...l/page__st__100

Synes faktisk ikke jeg så meget gravid ud, det var gjort godt med kjolen :)

Alle stivere foran var forresten fjernet. De trykkene alt for meget på maven.

Meget flotte billeder og kan sikkert også godt få fjernet stivere i min kjole (hvis der er) hvad jeg ikke lige pt kan huske... min har også sådan lidt et rynket læg ved maven og nogle total flotte sorte mønstre kan sende en Privat besked hvis du vil se den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med graviditet og bryllup :loveshower

Uh, som mange skriver, så er det jo bare så forskelligt, hvordan vores kroppe reagerer, men jeg kan godt forstå, at du spørger, og jeg skal da gerne fortælle, hvordan det var for mig :-)

(Jeg er btw ca 175 cm høj, og sådan forholdsvis normal af bygning. Nogen vil måske sige buttet, og andre ville skælde ud, hvis de hørte mig sige det om mig selv ;-) Jeg vejede lige godt 70 kg inden jeg blev gravid og har boycuttet vægten nu :whistling)

Hvornår begyndte i at vise maven ? Jeg har ladet mig fortælle, at nogen kunne se det på mig allerede i uge 8, og jeg kan da også huske, at jeg købte graviditetsbukser tidligt - måske uge 10-11 stykker, tror jeg. Men jeg tror først at det var i uge (hmmmm...) 16-20 stykker at jeg begyndte at se GRAVID ud, og ikke bare tykkere end jeg plejede ;-)

Hvordan voksede i ? var det kun maven ? og lidt ekstra på side benende ? eller kunne i heller ikke være i jeres sko ? Jeg voksede over det hele. Det startede med maven, men satte sig hurtigt på bagen også. Og henad en uge 32-33 fik jeg vand i kroppen og så voksede alt, og det blev noget hø at være i skoene også. Nogle af mine sko kan jeg stadig ikke passe nu (og min søn er knap 5 mdr). Mange var dog søde at sige, at det "sad lige på maven". Om det så var høflighed, eller om det lignede at det kun sad på maven, fordi min mave var så stor, at man ikke opdagede at resten af kroppen også var vokset, det skal jeg ikke kunne sige ;-)

Hvordan var jeres syntomer i de uger aftaget eller dobbelt op ? Jeg er ikke lige med på, hvilke uger, du snakker om, men her var symptomerne værst i første og sidste trimester. I første trimester var jeg mega træt og i det sidste var jeg efterhånden ret gangbesværet. Jeg havde kvalme, halsbrand og kastede op gennem hele graviditeten, men det var klart værst i første og sidste trimester. I andet trimester havde jeg det ret godt :)

Og hvad med de kære bryster total ømme eller kunne i holde dem ud ? og hvor meget var de vokset Det var meget begrænset, hvad jeg havde af ømme bryster, men de blev mere følsomme (På den gode måde :whistling) så jeg kunne bestemt godt holde dem ud :lolhit De voksede fra en C75 til en D85 (som jeg nogle gange kæmper med at holde dem indenbords i nu).

Håber at det var brugbare svar :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget flotte billeder og kan sikkert også godt få fjernet stivere i min kjole (hvis der er) hvad jeg ikke lige pt kan huske... min har også sådan lidt et rynket læg ved maven og nogle total flotte sorte mønstre kan sende en Privat besked hvis du vil se den

Tak :)

Mon ikke du kan det. Det tog kun syersken 5 minutter at fjerne mine ;)

Det vil rigtig gerne :) Hvor har du købt den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Mon ikke du kan det. Det tog kun syersken 5 minutter at fjerne mine ;)

Det vil rigtig gerne :) Hvor har du købt den?

I tønder ved Askepot og Valentino

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I tønder ved Askepot og Valentino

Der skal de da nok kunne ordne kjolen så du kan være i den... de er ret så dygtige derinde.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der skal de da nok kunne ordne kjolen så du kan være i den... de er ret så dygtige derinde.... :)

det lyder godt ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det hele :)

Jeg viste hurtigt mave og den voksede stoedt.... Vaer opmaerksom paa, at baekkenet paa naturligvis vil give sig, selvom man ikke lige tager en masse paa.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det hele :)

Jeg viste hurtigt mave og den voksede stoedt.... Vaer opmaerksom paa, at baekkenet paa naturligvis vil give sig, selvom man ikke lige tager en masse paa.

Mange tak ja jeg har hørt noget med at bækkenet kan give sig men tror jeg tager det som det kommer efterhånden har stadig svært ved at glæde mig helt over min gravidetit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til skoene, så er det nok en ide at købe nogle flade back up-sko, for jeg havde meget ondt i bækkenet, da jeg var gravid, og jeg kunne slet ikke holde ud at have højhælede på i flere timer. Men det kan du jo vurdere, når du kommer lidt nærmere på datoen.

Og med hensyn til brysterne, så voksede mine ret hurtigt TO bh-størrelser, så det kan godt være, der skal laves godt med plads til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo så forskelligt hvordan man vokser og hvilke gener man får m.m.

Jeg tror det var små 4 måneder før termin for mig at der kom lidt mave og før det havde jeg tabt mig pga kvalme (som heldigvis gik over før jul, men var var i 2 trimester og de siger de fleste stopper efter 1. trimester)...Er selv slank/normal af bygning dog 172cm og det satte sig kun foran. Den eneste graviditets gene jeg fik var vist kun kvalmen (og vægelsindet temperament :P )

Håber det hjælper :)

Tror dog at hvis du er frisk og sund, har en afslappet indstilling, så kan I godt klare et bryllup mens du er gravid :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til skoene, så er det nok en ide at købe nogle flade back up-sko, for jeg havde meget ondt i bækkenet, da jeg var gravid, og jeg kunne slet ikke holde ud at have højhælede på i flere timer. Men det kan du jo vurdere, når du kommer lidt nærmere på datoen.

Og med hensyn til brysterne, så voksede mine ret hurtigt TO bh-størrelser, så det kan godt være, der skal laves godt med plads til dem :)

Tænke på at købe et par backup sko med kinahæl og ellers er mine sko kun 6.5 cm og er normal van til 10 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER