Guest M's mor

Vågner efter en halv time

12 indlæg i dette emne

Jeg har skrevet indlægget med at være oppe to gange om natten med madison. Men vi har også det problem at hun vågner efter en halv til hel time og vil ikke sove mere.

Hun bliver lagt mellem 19 og 20 og er meget træt. Så sover hun og efter ja for det meste kun eb halv time vågner hun. Hun bliver ked af det hvis vi går ind og giver sut og putter hende og så går igen. Vi kan være heldige at kunne putte hende efter en time.

Men forstår ikke hvorfor hun pludselig er blevet sådan. Hun kan være dybt ulykkelig når jeg putter hende så bliver hos hende til når hun sover. Og hun ved jeg kommer hvis der er noget.

Jeg tænker lidt seperationsangst.

Savner bare de der par timer vi plejede at have om aften selv da hun sagtens ville sove.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hun vågner fordi hun ikke selv kan komme ind i næste søvnfase. Har ikke andre råd end at blive ved med at hjælpe hende til at sove videre. Du kan eventuelt gå ind til hende lige inden den halve time er gået, så du kan ligge en hånd på hendes brystkasse med det samme hun begynder at blive urolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun vågner fordi hun ikke selv kan komme ind i næste søvnfase. Har ikke andre råd end at blive ved med at hjælpe hende til at sove videre. Du kan eventuelt gå ind til hende lige inden den halve time er gået, så du kan ligge en hånd på hendes brystkasse med det samme hun begynder at blive urolig.

Nogen gange kan der gå lidt længere tid, og rør jeg hende risikere jeg at vække hende. Når hun feks skal sove vil hun ikke have jeg rør ved hende men hun skal kunne se mig. så det er ret besværligt.

Har prøvet nogle gange at putte hende igen og givet hende sutten, men hun ligger og kigger på mig med store øjne og griner. og ser meget frisk ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius tager også bare en kort lur mellem 19 og 20, en halv time tre kvarter ca. Så han bliver først puttet når han bliver sulten efter den lille lur. Så får han en STOR flaske og vågner så enkelt gang og får flaske og sover til 7-8 stykker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marius tager også bare en kort lur mellem 19 og 20, en halv time tre kvarter ca. Så han bliver først puttet når han bliver sulten efter den lille lur. Så får han en STOR flaske og vågner så enkelt gang og får flaske og sover til 7-8 stykker.

Madison har aldrig gjort det før. Men de kan godt pludselig ændre sig på den måde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem, det er også opstået fra den ene dag til den anden. Vores søde nemme baby er pludselig væk, og det tager lang tid at få hende til at sove om aftenen, selv om hun er så nem i løbet af dagen. Om dagen putter jeg hende i barnevognen, stiller hende ud og så sover hun. Om aftenen vågner hun også efter en lille time, og er så ulykkelig og er svær at få til at sove videre. Om natten sover hun mega uroligt.

Jeg har ingen gode råd, ville bare sige du ikke er alene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem, det er også opstået fra den ene dag til den anden. Vores søde nemme baby er pludselig væk, og det tager lang tid at få hende til at sove om aftenen, selv om hun er så nem i løbet af dagen. Om dagen putter jeg hende i barnevognen, stiller hende ud og så sover hun. Om aftenen vågner hun også efter en lille time, og er så ulykkelig og er svær at få til at sove videre. Om natten sover hun mega uroligt.

Jeg har ingen gode råd, ville bare sige du ikke er alene!

Øv hvor er det bare træls. Det er utroligt der skal være sådan en forskel.

Vi prøvede det i går da hun vågnede at jeg satte mig ved hendes seng og nussede hende. Og kiggede på hende så hun vidste jeg var der. Der gik ca en halv time og så sov hun igen. Ved ikke om det vil kunne hjælpe dig også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det det samme, men det er bare om dagen. Hun plejede at være god til at tage lange lure om dagen men nu er det ½ time og maks 1 time. Om aftenen er hun længe om at falde i søvn og meget ulykkelig. Jeg tænker, at vi er inde i et udviklingsspring (tigerspring) men er det nu. Hun er lidt over 7 måneder nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det muligt at jeg ikke kan tillade mig at blande mig, eftersom jeg ikke selv har nogen praktisk erfaring endnu. Men tænker, at det vel ikke kan skade, at jeg siger hvad jeg tænker.

- Kan hun være sulten når du ligger hende til at sove til at starte med?. Hvis du ammer hende / giver flaske lige inden hun skal sove og indtil hun sover, så vågner hun måske ikke så hurtigt efter.

Igen, undskyld hvis jeg fornærmer nogen. Har lært at det kan man let komme til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er ikke god til at faa spist af foer han er saa traet, at han bliver puttet. Saa han vaagner gerne efter 40 min og spiser. Men han slipper brystet og laegger sig til at sove i mine arme lige med det samme, saa jeg kan putte ham og lige holde en haand paa hans mave til han er faldet helt ind i soevnen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det muligt at jeg ikke kan tillade mig at blande mig, eftersom jeg ikke selv har nogen praktisk erfaring endnu. Men tænker, at det vel ikke kan skade, at jeg siger hvad jeg tænker.

- Kan hun være sulten når du ligger hende til at sove til at starte med?. Hvis du ammer hende / giver flaske lige inden hun skal sove og indtil hun sover, så vågner hun måske ikke så hurtigt efter.

Igen, undskyld hvis jeg fornærmer nogen. Har lært at det kan man let komme til.

Hun får flasken lige inden hun skal sove. Hvis hun ikke vil sove men ligger vågen en time eller er inde hos os så tilbyder jeg hende en llidt mindre flaske for hun kan ikke spise to store, og så falder hun oftest i søvn der efter. Men det er meget forskelligt. De sidste par dage har hun sovet godt så der har hun ikke vågnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er ikke god til at faa spist af foer han er saa traet, at han bliver puttet. Saa han vaagner gerne efter 40 min og spiser. Men han slipper brystet og laegger sig til at sove i mine arme lige med det samme, saa jeg kan putte ham og lige holde en haand paa hans mave til han er faldet helt ind i soevnen.

Altså madison er sjældent så træt at hun ikke får spist det hun skal. Selv hvis hun en enkelt gang falder i søvn mens hun spiser, så fortsætter hun med at spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER