Fru-Nielsen

Hvordan føles veer i forhold til plukveer??

36 indlæg i dette emne

Som jeg laeste et sted, mens jeg var gravid, saa er plukveer dem, der traekker hele maven samme og op. De rigtige veer kommer oppefra og presser maven ned. Det giver jo god mening, saa noget skal ud den vej. Mine veer, ogsaa alle mine snydeveer(!), sad ogsaa omme i laenden - de trak ligesom fra laenden og om paa maven og pressede ned. Jeg synes bestemt veerne var haarde og skulle viiiiirkelig koncentrere mig om at traekke vejret og ikke holde det inde og miste kontrollen. Men modbydelige, nej, det var de altsaa ikke for mig. De er jo for det foerste noedvendige for at kunne foede, kroppen laver dem og jo mere jeg forholdt mig roligt og positivt til dem, jo bedre var det at klare mig igennem dem. For det andet, saa er smerten noedvendig for at kunne foede, saa med det i tankerne, saa blev det altsaa udholdeligt.

Der, hvor jeg blev bange, var da jeg fik den foerste presseve lige efter vandafgang, siddende alene paa toilettet og kunne se en blodstreng haenge ned - HJAEAEAELP! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan jeg ikke huske!

Kan huske det var forfærdeligt, rejste mig faktisk fra sengen og begyndte at gå min vej på et tidspunkt - for nu ville jeg ikke være med mere ;)

Men hvordan smerten føltes kan jeg slet ikke huske. Er vist en af dem hvor det forsvinder så jeg kan producere igen ;)

Sjovt nok kan jeg sagten genkalde mig andre smerter, f.eks. hvordan det føles at banke lilletåen mod en dørkarm, hvordan det føles når ens fingre tør op efter en god sneboldkamp, mens-smerter eller hvordan det føltes når den lille suttede og mælken løb til.

Men veerne - de er pist forsvundet (og har ellers haft dem 1½ døgn med den første og et lille døgn med nr. 2, så det er ikke fordi jeg ikke havde ret mange)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke huske!

Kan huske det var forfærdeligt, rejste mig faktisk fra sengen og begyndte at gå min vej på et tidspunkt - for nu ville jeg ikke være med mere ;)

Men hvordan smerten føltes kan jeg slet ikke huske. Er vist en af dem hvor det forsvinder så jeg kan producere igen ;)

Sjovt nok kan jeg sagten genkalde mig andre smerter, f.eks. hvordan det føles at banke lilletåen mod en dørkarm, hvordan det føles når ens fingre tør op efter en god sneboldkamp, mens-smerter eller hvordan det føltes når den lille suttede og mælken løb til.

Men veerne - de er pist forsvundet (og har ellers haft dem 1½ døgn med den første og et lille døgn med nr. 2, så det er ikke fordi jeg ikke havde ret mange)

Synes altså virkelig det er sjovt, at det er så forskelligt!

I øvrigt, er jeg enig med dem, som siger presseveerne er en lettelse..

Det var så fantastisk at mærke sit krop på den måde, og at man for første gang sådan, kunne "bruge dem" og ja.. Dte er svært at beskrive, men det er den del af fødslen jeg synes var mest fantastisk (udover selve det at hun kom ud!) Og jeg kan ikke huske de gjorde ondt, så den del af min psyke "virker"..

(sjovt ikke.. Når mænd tænker fødsel, tænker de jo det er selve det at presse babyen ud der gør ondt).. men den smerte kan jeg ikke huske: Huske det kun som værende en befrielse, og lettelse at mærke kroppen arbejde sådan.

Havde så også kun presseveer under 10 min..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes altså virkelig det er sjovt, at det er så forskelligt!

I øvrigt, er jeg enig med dem, som siger presseveerne er en lettelse..

Det var så fantastisk at mærke sit krop på den måde, og at man for første gang sådan, kunne "bruge dem" og ja.. Dte er svært at beskrive, men det er den del af fødslen jeg synes var mest fantastisk (udover selve det at hun kom ud!) Og jeg kan ikke huske de gjorde ondt, så den del af min psyke "virker"..

(sjovt ikke.. Når mænd tænker fødsel, tænker de jo det er selve det at presse babyen ud der gør ondt).. men den smerte kan jeg ikke huske: Huske det kun som værende en befrielse, og lettelse at mærke kroppen arbejde sådan.

Havde så også kun presseveer under 10 min..

Puha, jeg havde så presseveer i sådan ca 5 timer, så her var det bestemt ikk en lettelse, for de var godt nok stride :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer var nogle hårde krampe-agtige nogen. Maven strammede op og blev hel hård, når de stod på.

Mine veer sad nede ved underlivet, altså ned langs lårene og under maven. Jeg følte det som en lang stikkende smerte og sku virkelig koncentrer mig om at trække vejret. Jeg oplevede det som en lettelse, da presseveerne startede for de var i en hel anden boldgade end veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kødkrogene kan jeg ikke kende. Nærmere et voldsomt pres. Som om min mave blev presset udefra og indefra "mere end den kunne holde til". I bølger, men uden pauser.

Presseveerne var en mental lettelse. Der var pauser og jeg kunne arbejde med dem - selvom de stadig gjorde virkelig ondt.

Jeg nåede aldrig rigtig at have plukveer - ikke nogen jeg var bevidst om, i hvert fald, så kan ikke rigtig sammenligne. Men mht. rigtige veer, er jeg meget enig i det Fister skriver. Jeg kan slet ikke genkende kødkrogene; havde det ikke som om jeg blev hevet fra hinanden, men mere som en voldsomt trykkende fornemmelse.

Jeg var også lettet, da presseveerne kom (selvom jeg stadig var hjemme :o), fordi jeg fik pauser og selve veerne var kortere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten heller ikke nogle koedkroge her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærkede mine plukveer ved at min mave blev helt spændt - det gjorde på ingen måde ondt... Selve ve-smerten har jeg vist fortrængt :D I starten føles det som mens smerter - smerter der starter i nederste del af maven/øverste del af underlivet og så stråler over i længden... Presseveerne føles som når man skal lave bummelum :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er veer bare plukveer, der gør ondt? Eller føles de helt anderledes? Hvor gør det ondt?

FORTÆÆÆL!!!

I need to know :D

Mit vand gik og jeg skyndte mig i bad og faktisk der begyndte mine veer. De føles som rigtig slemme menssmerter og mine sad på i lænd og underliv og de tog hurtig til. Fra jeg ringede pg til vi var derude gik der 1 time og 20 min og der var jeg åben 6 cm og de var rigtig slemme. Måtte koncentere mig om min vejrtrækning for at kunne holde dem ud. Tre timer senere begyndte presseveer og de var bare lede. Ikke nok med det gjorde ondt men man følte bare man virkelig skulle af med noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Plukkeveer og rigtige veer kan ikke sammenlignes. :)

Plukkeveer og opstartsveer synes jeg, minder meget om hinanden. Der spænder det hele og er ubehageligt. Opstartsveerne gør ondt, men er til at holde til.

Med tiden skifter veerne karakter og minder meget lidt om plukkeveer.

Hvor det gør ondt er forskelligt fra kvinde til kvinde. Ved mig sad smerten i ryggen og bredte sig efterhånden til lysken og op i skeden. Jeg husker stadig min første rigtige ve, jeg havde haft opstartsveer hele dagen, og pludselig gav det bare et helt enorm jag i ryggen. -Jeg var sikker på at nu var det nu, så ondt gjorde det. (han kom så først 19 timer senere :D )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine plukveer sad i maven, den blev helt spændt og hård og det nev lige en smule.

Mine veer startede som mens. smerter, men bredte sig over i en VOLDSOM smerte i både lænd, baller, ben, mave og underliv. Det var en sindssyg bølge der væltede ind over mig - lidt ligesom en ild der brænder indvendigt. Smerten kan slet ikke beskrives.

Min JM på fødegangen sagde at tit når man har veer der kan mærkes så mange steder så er det en stjernekigger, og rigtig nok - Ayah var stjernekigger. Hvordan presseveer føles ved jeg ikke, jeg nåede aldrig dertil selvom jeg var 10 cm åben og klar, da hun sad fast i mit bækken og vi endte derfor i AKS.

Men du er ikke i tvivl når du har veer, og ikke kun plukveer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER