Økonom

Hvor lang barsel har i?

12 indlæg i dette emne

Jeg skal starte på job d. 2 september :) Glæder mig til juni-juli og august sammen med lillepigen.... sommer og dejlig baby må være den bedste coctail.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner det ikke... MEN min situation er muligvis også lidt anderledes.. Da vi jo flyttede fra fast job, min mand flyttede så fra fast job til fast job, men jeg står lidt i det uvisse.. Så aner ikke, hvor længe og hvordan og hvorledes! Men vil gerne være så længe på barsel som muligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til 5. Maj og så tager far over i 14 uger. Jeg har ikke job, så min fremtid er også uvis. Her hvor vi bor, er det megalange ventelister til vuggestuer, så det er muligt vi må lave en eller anden løsning ift. hvornår jeg starter job.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har til 5. Maj og så tager far over i 14 uger. Jeg har ikke job, så min fremtid er også uvis. Her hvor vi bor, er det megalange ventelister til vuggestuer, så det er muligt vi må lave en eller anden løsning ift. hvornår jeg starter job.

Du kan jo passe Theodor hjemme og få løn for det. Det kan man nemlig i Kbh!! ;) MEEEEEN det kan man jo så ikke i Haderslev, var vi flyttet til Åbenrå kunne jeg.. Det var nemlig planen her. Fordi at jobs'ne jo ikke ligefrem hænger på træerne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er en mulighed. Men jeg vil sgu så gerne ud på en arbejdsplads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er en mulighed. Men jeg vil sgu så gerne ud på en arbejdsplads.

Det kender jeg godt :) Samme her! Men, ja det er jo en mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke helt styr på, hvilken dato, jeg starter, men jeg tager hele barslen, og så har jeg 3 ugers ferie til gode i dette ferieår, og regner med også at bruge 3 ugers ferie fra det nye ferieår i forlængelse af barslen, eftersom det er de uger, jeg burde have brugt som sommerferie - ellers får jeg da alt for meget ferie til gode efter barslen, som nok bliver svært at få brugt, når først jeg er startet på arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mine 26 uger med løn, så tager far de 6 uger, der er øremærket til ham (kommunalt ansat), samtidig holder jeg så ca. 6 ugers ferie, som jeg har til gode fra dette ferieår, så vi har de 6 uger sammen. Pønser på at tage ud at rejse hele familien, inden vi skal køre hende ind i vuggestue :P

Summa sumarum, så er jeg tilbage på arbejde 6. maj.

Resten af orloven bruger jeg på at gå på deltid, så jeg arbejder og får løn for 31,5 time/uge, og dagpenge svarende til 5,5 time/uge.

Denne løsning gør, at jeg kan være på deltid i 2 år.

Selv om det virker hårdt lige nu at tænke på, at jeg skal aflevere hende, når hun er 7,5 mdr., så ved jeg med mig selv fra 1. gang, at jeg var ved at blive tosset af at gå hjemme, og da farmand, som følge af hans job, ikke kan holde orlov fuld tid i så lang tid (ca. 5 mdr.), er dette vist den bedste løsning for vores familie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også det hele + gammel ferie+ ferie fridage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mine 26 uger med løn, så tager far de 6 uger, der er øremærket til ham (kommunalt ansat), samtidig holder jeg så ca. 6 ugers ferie, som jeg har til gode fra dette ferieår, så vi har de 6 uger sammen. Pønser på at tage ud at rejse hele familien, inden vi skal køre hende ind i vuggestue :P

Summa sumarum, så er jeg tilbage på arbejde 6. maj.

Resten af orloven bruger jeg på at gå på deltid, så jeg arbejder og får løn for 31,5 time/uge, og dagpenge svarende til 5,5 time/uge.

Denne løsning gør, at jeg kan være på deltid i 2 år.

Selv om det virker hårdt lige nu at tænke på, at jeg skal aflevere hende, når hun er 7,5 mdr., så ved jeg med mig selv fra 1. gang, at jeg var ved at blive tosset af at gå hjemme, og da farmand, som følge af hans job, ikke kan holde orlov fuld tid i så lang tid (ca. 5 mdr.), er dette vist den bedste løsning for vores familie.

Jeg synes det lyder som en super løsning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder som en super løsning!

Jeg håber det kommer til at fungere lige så godt i praksis, som jeg håber på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 20 uger med løn, så tager manden 9 uger (hvor vi overlapper så vi har en uge sammen inden jeg skal arb i 8 uger) og jeg tager så resten til engang i august. Vi jeg mangler at få afgjort hvordan vi gør med rest ferie, men bare vi finder en løsning er jeg glad :)

Grunden til vi har delt det op hvor jeg arb midt i det hele, er at min mand er time ansat håndværker og formentlig er arbejdsløs i de måneder. Og så kan han jo lige så godt bruge barslen der - rent økonomisk, når han alligevel er på dagpenge. Og jeg GLÆDER mig til at komme på arb igen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER