FruSchmidt

Bare det snart var 2013

38 indlæg i dette emne

Vi har snakket om at gå igang med projekt baby til feb. eller senest til maj.. men hvis det stod til mig så var det nu, men der er lige nogle ting vi skal have på plads først.. men kender i det man kan ikke vente mere.. det er være end juleaften.. SUK.. Min mand siger du er godt nok skruk hva.. også driller han mig lidt, men han mener det kun kærligt :)

Er der andre som går i gang med projekt omkring feb - maj næste år.. og hvad skal man egentlig forvente, altså hvor hurtigt skal man forvente at blive gravid.. og hvad skal man tage af vitaminer osv når man beslutter sig for at smide p-pillerne?

Hilsen FruSchmidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan ikke forvente noget omkring hvor hurtigt det går. Jeg blev gravid 14 dage efter p-pille stop men for nogen går der flere år, det kan du ikke vide.

Ca 1-3 mdr før opstart er det en god ide at tage vitaminpiller med folinsyre, fx gravitamin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder en pause her efter nytår, men starter forhåbentlig omkring marts,april,maj igen (ønsker jeg)

Men har prøvet siden juli, så vil sige som Mette: du kan ikke forvente noget som helst! Der kan være gevinst i første forsøg, eller der kan gå flere år.

Normalt Siger man at har du reglmæssig mens, så er det lettere at regne æl ud og dermed "ramme rigtigt" men min er helt normal og vi har helt sikkert haft sex omkring æl, men stadig ingen baby. Så du kan ikke planlægge hvornår, det kommer når det kommer, hvis det kommer.......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har mulighed for det, kunne det måske være en ide at droppe p-pillerne et par måneder før, så er der i hvert fald større chance for at du ikke skal kæmpe med ureglmæssig mens når I virkelig går i gang med PB :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt ligesom os - vi havde oprindelig planlagt opstart af PB til april/maj. Af forskellige årsager blev PB skudt til opstart i januar 2013 - så blev det til lidt snak frem og tilbage og nu I GÅR blev det :seng med chance (læs: Efter mine beregninger lige på dagen for ÆL).

Og jeg skal hilse at sige, at jeg er ved at dø af skræk - for hvis nu :help :help :help :help

Så det kan snildt være, at vi kan følges ad :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder lidt ligesom os - vi havde oprindelig planlagt opstart af PB til april/maj. Af forskellige årsager blev PB skudt til opstart i januar 2013 - så blev det til lidt snak frem og tilbage og nu I GÅR blev det :seng med chance (læs: Efter mine beregninger lige på dagen for ÆL). Og jeg skal hilse at sige, at jeg er ved at dø af skræk - for hvis nu :help :help :help :help Så det kan snildt være, at vi kan følges ad :yay

Ej hvor spændende.. :) Det kunne være fedt hvis det var så kunne vi skrive lidt om hvordan det er at være gravid.. :) Jeg skulle bestille en ny pakke p-piller i går fordi jeg ikke havde flere på recepten, jeg synes bare vi kunne lade være også være lidt forsigtige ind til feb eller sådan, men han synes det var bedst vi først begyndte i feb så det var der jeg skulle smide pillerne.. okay fair nok.. så den 27 feb. går jagten ind på lille baby :) der har jeg også fået mit sidste HPV stik så det er nok meget godt.. også sker der da ikke noget den første måned fordi kroppen skal vende sig til at være uden p-piller.. :) Håber vi kan følges ad så ik noget med at blive gravid endnu ;) ( krydser nu alligevel fingere for at i er blevet det hihi ) Smutter lige ind og læser senere i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig god idé at påbegynde Folinsyre indtag 400 mg dgl i én mdr. op til planlagt/ønsket befrugtning og fortsætte 3 mdr. ind i graviditeten. Det gavner udviklingen af centralnervesystemet hos fosteret. Og når nu man alligevel planlægger, kan man ligeså godt gøre det så godt som muligt :-)

Held & Lykke med det det !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ligesom mig!

Vi skal også have et par ting på plads først og forventer at gå i gang med projekt baby omkring maj, men jeg er godt nok også ved at blive skruk og glæder mig helt vildt til at komme i gang!

Jeg krydser fingre for jer og at ventetiden ikke bliver så lang endnu :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er heldigvis gået den anden vej. Oprindeligt havde vi aftalt til efteråret 2013, men det blev i stedet fra december 2012 :) Og det er jeg ret lykkelig for - et år er bare FOR lang tid, når man bare gerne vil igang. Og manden er heldigvis ligeså skruk :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er heldigvis gået den anden vej. Oprindeligt havde vi aftalt til efteråret 2013, men det blev i stedet fra december 2012 :) Og det er jeg ret lykkelig for - et år er bare FOR lang tid, når man bare gerne vil igang. Og manden er heldigvis ligeså skruk :kuller
Ej hvor spændende.. håber snart der er baby-lykke til jer :) februar bliver det ikke her for vil gerne have min sidste HPV vaccine inden, men vi har snakket lidt om senest 7 april ja sjov dag men det var den dag manden sag det "tidligst" skulle være med, men så kom han med den kommentar her den anden dag for hver gang vi har sex eller BJ så vil det trække en dag fra så det kom tættere og tætte på han er lidt sjov nogle gange hehe :) men fordi han sagde en dato er pga jeg gerne vil have en dato vi går igang og det kunne han ikke lige give men så sagde han den 7 april og alt det andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen FruSchmidt,

Jeg tænkte, at jeg lige ville kigge forbi hos dig - jeg kan se, at vi har samme overvejelser om HPV-vaccine. Vi har også valgt at skyde PB, indtil jeg har fået den sidste vaccine (som jeg p.t. sjovt nok skal have den 6. april).

Jeg må dog indrømme, at jeg overvejer at ringe til lægen og spørge, om jeg måske kunne få den allerede i marts. Jeg fik den 2. vaccine i slutningen af november, og de siger jo, at der "bare" skal gå 4 måneder, så slut marts må jo egentlig være fint nok.

Er du begyndt på den famøse folinsyre?

KH

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen FruSchmidt, Jeg tænkte, at jeg lige ville kigge forbi hos dig - jeg kan se, at vi har samme overvejelser om HPV-vaccine. Vi har også valgt at skyde PB, indtil jeg har fået den sidste vaccine (som jeg p.t. sjovt nok skal have den 6. april). Jeg må dog indrømme, at jeg overvejer at ringe til lægen og spørge, om jeg måske kunne få den allerede i marts. Jeg fik den 2. vaccine i slutningen af november, og de siger jo, at der "bare" skal gå 4 måneder, så slut marts må jo egentlig være fint nok. Er du begyndt på den famøse folinsyre? KH

Hejsa Fru H

Tror der skal gå et bestemt tidsrum imellem sådan mener jeg lægen sagde til mig, men kan være der ikke sker så meget ved hvis det kun er 2 uger det drejer sig om at du gerne vil have den tidligere... Jeg er ikke begyndt på folinsyre endnu da jeg stadig er på p-piller men tror så snart jeg smider dem begynder jeg på alt det man skal for at fremme det.. :)

Må man spørge hvor gammel du er? :)

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ligesom mig! Vi skal også have et par ting på plads først og forventer at gå i gang med projekt baby omkring maj, men jeg er godt nok også ved at blive skruk og glæder mig helt vildt til at komme i gang! Jeg krydser fingre for jer og at ventetiden ikke bliver så lang endnu :yay

Ej hvor sjovt :) håber det bliver som en leg for jer at lave barnet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er blevet inviteret ud på en rejse med svigermor slut april start maj så tænker lidt om jeg skulle vente til vi har været på den rejse, for at være sikker på min mens ikke er helt skør og jeg "nærmest forbløder" når vi er på ferien da jeg ikke ved hvordan min mens vil komme til at være.. hmmm den er lidt svær.. har heller ik lyst til at få 8 dages reje "ødelagt" specielt når det er en vandreferie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandreferie og mens lyder heller ikke som en sjov kombination ;) men kan du vente? :P

Vi venter også til efter min sidste HPV-vaccine (slut april).

Ej hvor sjovt, så kan vi jo næsten følges ad til maj :) jeg har min sidste mens-dag den 1. maj og så lader jeg være med at tage mine piller derefter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa Fru H

Tror der skal gå et bestemt tidsrum imellem sådan mener jeg lægen sagde til mig, men kan være der ikke sker så meget ved hvis det kun er 2 uger det drejer sig om at du gerne vil have den tidligere... Jeg er ikke begyndt på folinsyre endnu da jeg stadig er på p-piller men tror så snart jeg smider dem begynder jeg på alt det man skal for at fremme det.. :)

Må man spørge hvor gammel du er? :)

Kram

Nu er jeg så så "heldig", at jeg ikke er på p-piller - det må jeg ikke få...Derfor kunne vi i realiteten knalde løs allerede nu. Det stiller så visse krav til selvdisciplinen, når vi er i gang, fordi vi liiiige skal lave et break, så vi kan få lidt beskyttelse frem. ;)

Og selvfølgelig må du spørge til min alder: Jeg er 27 (28 om ganske snart). :hurra

Det med ferien - du kunne jo prøve at smide pillerne nu og se, hvordan din mens arter sig...måske er den regelmæssig fra starten; måske skal den bruge flere måneder på at komme eller "finde sig selv". ER den helt tosset, kan du jo starte op igen op til ferien.

Et rigtig godt tip er at bruge en temperaturkurve til at finde ud af, hvordan din cyklus er - efter stop på p-piller (sagde gadget-tossen, der lige har opdaget en fancy-smart app til sin Iphone, der kan holde styr på ALT lige fra vægt til temperatur og humør...se WomanLog eventuelt, der også fås til Android).

Men det er megahyggeligt at have nogen at følges med... :balloon

Kh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vandreferie og mens lyder heller ikke som en sjov kombination ;) men kan du vente? :P Vi venter også til efter min sidste HPV-vaccine (slut april). Ej hvor sjovt, så kan vi jo næsten følges ad til maj :) jeg har min sidste mens-dag den 1. maj og så lader jeg være med at tage mine piller derefter :loveshower

Ikke helt hihi.. men idag ringede svigermor og sagde nu havde hun fundet den ferie hun helst ville hen i påsken jamen så laver vi det da bare om igen.. så vi skal til Madeira på vandreferie men det er så sidst i marts først i april så jeg smider nok pillerne derefter .. men det er stadig tæt på dig :D Det kunne da være sjovt at "følges lidt ad"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg så så "heldig", at jeg ikke er på p-piller - det må jeg ikke få...Derfor kunne vi i realiteten knalde løs allerede nu. Det stiller så visse krav til selvdisciplinen, når vi er i gang, fordi vi liiiige skal lave et break, så vi kan få lidt beskyttelse frem. ;) Og selvfølgelig må du spørge til min alder: Jeg er 27 (28 om ganske snart). :hurra Det med ferien - du kunne jo prøve at smide pillerne nu og se, hvordan din mens arter sig...måske er den regelmæssig fra starten; måske skal den bruge flere måneder på at komme eller "finde sig selv". ER den helt tosset, kan du jo starte op igen op til ferien. Et rigtig godt tip er at bruge en temperaturkurve til at finde ud af, hvordan din cyklus er - efter stop på p-piller (sagde gadget-tossen, der lige har opdaget en fancy-smart app til sin Iphone, der kan holde styr på ALT lige fra vægt til temperatur og humør...se WomanLog eventuelt, der også fås til Android). Men det er megahyggeligt at have nogen at følges med... :balloon Kh

Træls du ikke kan tåle dem, men det er du jo vantil nu :) ej hvor sjovt så er vi lige gamle jeg er 27 men bliver 28 her til maj.. :)

Ferien er rykket til sidst i marts så jeg venter til vi kommer hjem 2 april da jeg ikke vil have mulighed for lige at komme på wc hvis det skulle være og med en vandre tur vil det være lidt træls.. Så jeg venter så det passer meget godt med først i april alligevel at stoppe med dem :)

Den App må jeg da vist hellere få installeret på min iphone :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan jeg anbefale fertilityfriend.com, som holder styr på din cyklus, temperaturer, blødning, udflåd, humør, symptomer, you name it. Det er ret sjovt, hvis man er et planlægningshoved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan jeg anbefale fertilityfriend.com, som holder styr på din cyklus, temperaturer, blødning, udflåd, humør, symptomer, you name it. Det er ret sjovt, hvis man er et planlægningshoved :)

WoW det var mange ting den holder styr på.. måske man skulle tjekke siden ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

WoW det var mange ting den holder styr på.. måske man skulle tjekke siden ud :)

Jeg startede også ud med FF-app (Fertillityfriend), men af en eller anden årsag ville temperaturkurven ikke gå langt nok ned til min morgentemperatur.

Og ja - det er en verden for sig selv at det planlægningsnoget.

Det at gøre det "gadget-orienteret" kan dog være med til at få manden med i planlægningsfasen....det er skægt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var du forresten på Bryllupsklar?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var du forresten på Bryllupsklar?

Jeps det var jeg .. men nu hvor jeg blevet gift så er jeg der ikke rigtig mere.. nu er det mere denne side som lokker hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du så en dag bliver "offentlig" herinde, så vil jeg da mægtig gerne se lidt fra jeres bryllup.

Jeg er "gammel" bryllupsklar-bruger, og det hænder da, at jeg stadig går derind og kigger - og sukker over alle de kjoler, jeg IKKE kan få, fordi jeg er blevet gift... :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER