Havbaek

Det der sengehygge og knib efter fødsel. Og så lige den mave.

5 indlæg i dette emne

Førhen kneb jeg sådan lidt on and off både i almindelighed men også når der var sengehygge.

Nu her efter jeg har født, sagde det ligesom sig selv, at ens bækkenbund er helt på den anden ende.

Må ærlligt indrømme jeg blev noget chokeret og skræmt over, hvor hævet man faktisk er efter en vaginal fødsel :blink

Det var lige før jeg ikke kunne kende mig selv, da jeg første gang efter fødslen, dagen efter, turde vove forsøget og kigge i et spejl også fordi jeg var nødt til det.

Var blevet syet og havde også fået en følgesvend Hærmoride, som skulle under behandling med creme og stikpiller.

Jeg har her 16 dage efter fødslen af min søn, haft lysten til :hump men down under er jeg bare slet ikke klar endnu.

Men så er det jeg spørg, hvordan føles det første gang når man er parat igen psykisk og fysisk?

Skal man forsat knibe selvom man føler hele bækkebunden er slap og det kan føles ubehageligt?

Det er jo første gang jeg har født, så jeg aner jo slet ikke hvordan det føles at have sex efter en fødsel. Derfor jeg lige tillader mig at spørger herinde på BK.

Jeg forsøger at knibe lidt hver dag, er først lige startet op igen, men bliver hurtigt træt i bækkenbunden, og kan slet ikke endnu holde de længere knib. Ondt har jeg ikke som sådan mere og er holdt op med at bløde også, har kun lidt barselflåd tilbage.

Hvor ofte kneb I efter fødslen til I havde hygge med manden første gang og var jeres bækkenbund "med jer" eller var det direkte ubehageligt?

Der bliver både købt vandbaseret og siliconebaseret glidecreme, selvom jeg ved vandbaseret her efter fødslen er bedst.

Men kan godt mærke jeg er lidt nervøs for at det strammer i huden ubehageligt efter jeg er blevet syet, og at den første gang med manden ikke er behageligt :(

Og så er der det med den mave.

Jeg har mine problem områder som alle andre, og det skal da heller ingen løgn være, at maven er et af mine problemområder.

Manden synes jo stadigvæk jeg er lige dejlig og har flere gange også rørt min mave efter jeg har født.

De gange han har rørt mig, uden jeg har haft t-shirt på, er det som om jeg stivner indvendigt.

Egentlig er min mave ikke som sådan slem at se på efter jeg har født, så om det er de strækmærker jeg fik eller om jeg bare er blevet anderledes bevist om min mave efter fødslen aner jeg ikke.

Jeg er godt klar over min mave aldrig bliver helt den samme igen, men findes der ikke nogle øvelser så man kan "stramme" lidt op på den også eller er det bare helt håbløst?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lysten skal nok komme igen :) Jeg var også meget tilbageholden i starten, men det tror jeg var fordi jeg var bange for, at noget skulle gå i stykker, eller at en syning skulle gå op eller noget. Vi prøvede efter 3 uger, og selv om det var rart at være intim med min mand, var selve "hygge"-delen ikke noget at skrive hjem om. Jeg var stadig ret øm, og følte egentigt, at jeg var ret "løs" dernede.

Efter 2 1/2 måned er min lyst kommet tilbage, og alt er godt igen :)

Med henblik på maven, har jeg også skulle tumle lidt med den, og det tror jeg er meget normalt. Jeg havde temmeligt mange strækmærker, og mit maveskind lingede en kæmpe-rosin. Men det er allerede blevet meget pænere nu, og mine strækmærker er kun svagt lyserøde nu, hvor de var mørke og rød-lilla efter fødslen. Så selv om det ikke er det samme som før, så bliver det bedre. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men så er det jeg spørg, hvordan føles det første gang når man er parat igen psykisk og fysisk?

Skal man forsat knibe selvom man føler hele bækkebunden er slap og det kan føles ubehageligt?

KNIB KNIB KNIB ALT hvad du kan - ens bækkenbund skal genoptrænes og gør man det ikke godt nok kan underlivet senere hen synke . dvs når man bliver ældre kan man risikere at livmoderen "stikker ud" . Du kan starte samme dag som du har født.

Du ved det når du SELV efterspørger det. Herhjemme skete det bare - et lille kys blev til lidt mere!

Hvor ofte kneb I efter fødslen til I havde hygge med manden første gang og var jeres bækkenbund "med jer" eller var det direkte ubehageligt?

Vi brugte glidecreme første gang - det var meget "løst" dernede, det sidste der har været igennem den vej er jo ligesom en del større end "the one eyed snake" så det var ikke ligefrem super godt, men bestemt ikke smertefuldt, men jeg var også 100% sikker på jeg var hel dernede igen. Anden gang var bedre.

Og så er der det med den mave.

Kroppen var min fjende - for mange kilo, strækmærker på inderlårene, brysterne er en madpakke og ikke et sexobjekt, alt var blødt og løst og jeg følte mig som en klodset strandet hval! - mit bedste råd: sluk lyset første gang!

Ellers er en god idé at have en lille natkjole på, så kan man også undgå brysterne sprøjter i alle retninger (mood killer) og have amme indlæg i.

Jeg er godt klar over min mave aldrig bliver helt den samme igen, men findes der ikke nogle øvelser så man kan "stramme" lidt op på den også eller er det bare helt håbløst?

Det er IKKE håbløst Tristan er ikke så gammel endnu, jeg troede efter en måned at jeg havde mistet min krop total til blæveret, men nu 3 mdr senere har jeg en talje igen, jeg er stadig blød, men der går lang tid inden alt falder på plads giv det tid. Strækmærkerne bliver også mindre tydelige med tiden.

Undersøg om der er et efterfødsels hold i nærheden af dig det er GULD værd!!!

Derudover kan jeg sige at jeg først fik lysten igen da amningen stoppede dvs for 14 dage siden. Det var grænseoverskridende med en baby i vuggen ved siden af, en krop man ikke er helt tilfreds med, ømme bryster der stadig lækkede og i mit hoved var madpakker og for mit vedkommende ca 6 mdr uden :hump - MEN vi nåede i mål og så er man ligesom kommet over det "værste".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen her tog det vel 6 mdr før min mave var helt på plads igen, det tog tid!

Bækkenbunden, der gik jeg til bækkenbundstræning, det var SÅ godt.. Og skide svært i starten!

Og sex, det var svært for mig at forbinde min lyst i hovedet med den nye krop og være nervør for at det skulle gøre ondt (blev virkelig syet!!) vi gjorde det efter ca. 5-6 uger og vi lavede lange seancer med kun massage og sådan inden for at være helt klar.. Det var virkelig måden for os at starte op igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved den første var jeg ret nervøs og skulle lige igang glidecream, mht kroppen der slukkede vi lyset og så var vi igang.

Og KNIB KNIB KNIB jeg gør det stadig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER