MacMus

Farmand skal støtte op om amningen..øøøhhh jaem...

6 indlæg i dette emne

Vi har lige været til det første jordemoderbesøg og hun er rigtig sød og venlig.

Jeg fik målt fint blodtryk og hun kommenterede jf. mine papirer at jeg havde en overordentlig flot blodprocent. Så sagde hun at vi kunne prøve at lytte efter hjertelyden, men måske kunne hun ikke finde den - så om jeg hellere ville være fri?? Nej nej, lad os endelig prøve :lol

Så satte hun apparatet til og med det samme var der are hjertelyd dukduk-dukduk-dukduk. Nå men vi snakkede videre og hun fortalte lidt om fødselsforberedelse - hvad jeg senere ville få af tilbud og jeg ville få vejledning om amning og om at faderen skulle støtte op om amningen :huh Mange billeder fór gennem mit hovede - min mand, der prøver at lægge den lille til, min mand der hiver i babsen og prøver at lægge den lille til, min mand der tørrer mig på panden, med en våd klud mens den lille bliver ammet, :lol Jeg kunne ikke rigtig få nogen af mine fantasier til at se Sådan heeelt rigtige ud, så jeg måtte jo spørge. Altså støtte op om amningen - hvordan? ^_^ Og så sagde jordemoderen, "Ja, sådan sørge for at du har fuldstændig ro, skærme lidt af for barselsgæster der trænger sig på og vil komme hele tiden, sørge for alt det praktiske, lave kaffen, når der så kommer nogen, handle og ordne det huslige - alt hvad der kan give dig ro til kun at koncentrere dig om amningen og om at få den rigtig godt igang."

Nååååeeee ^_^ Altså nu findes der jo ingen dumme spørgsmål, men jeg kunne sq ikke lade være med, inden i mig selv, at grine af hvilke billeder jeg fik på nethinden af "faderen der skulle støtte" set i forhold til hvad hun rent faktisk mente :lol

Nå, det var bare sådan en lille sjov en jeg lige ville dele med jer. ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herligt, kunne ikke lade være smile, for jeg kunne straks se dine billeder for mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herligt, kunne ikke lade være smile, for jeg kunne straks se dine billeder for mig :-)

:D Ja jeg kunne ikke regne den ud - eller jo, det kunne jeg godt, men det blev nogle meget mærkværdige bud :D :D :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg tror vi alle tænkte det samme som dig :D Sjov historie <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Axel var en KÆMPE hjælp i min ammestart! Han kunne sidde på hug og kigge nedenunder fra og se om Carl havde det rette greb med munden - han var en stor hjælp! Plus man er tørstig når man ammer, det øjeblik barnet suger sig fast, så melder tørsten sig, så han hentede vand i stride strømme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, jeg tror vi alle tænkte det samme som dig :D Sjov historie <3

Burde man mon bare have ladet som ingenting og henkastet/selvfølgeligt kigget hen på manden som om HAN skulle forklare hvordan han havde tænkt sig at støtte? Hold kæææft hvor kunne det have været sjovt... Og ondt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER