Sign in to follow this  
Followers 0
Carcassonne

Hvor langt ville i cykle?

9 posts in this topic

Hej folkens.

Vi har fået tilbudt en lejlighed i Rødovre og vil derfra skulle cykle henholdsvis 5 og 7,5 km til skole, så tænkte på:

Hvor langt ville i være villige til at cykle til arbejde/skole?

På nuværende tidspunkt har vi ca. 30, så derfor cykler vi ikke ligefrem, men vi har talt om max 10 km. (eller har kæresten sagt) og vi har tidligere cyklet 7-8 km.

Jeg havde 7-8km til studie, de første 2 år og jeg cyklede hver dag - også i lortevejr! Og jeg savner det! :(

Jeg tror min grænse ville gå ved 7-8 km. 10km kan også gå an, men så skal der være et alternativ til de dage med rigtig kulde og nedbør ;)

Annonce ♥

Det kommer an på hvor mange bakker der er ;) jeg cyklede 2,8 km på arbejde på 10 min og der var en masse lyskryds - men det gik bare lige ud.. Min kæreste har 3 km i skole, og er i noget bedre form end mig men bruger 20 min, fordi der er en KÆMPE bakke - det tager ham 10 min at komme hjem ;)

Jeg ville umiddelbart sige 5 km som max for mig, der ikke er den sporty type - min kæreste har 8 km, og han er rimelig sporty, men det handler om tiden for ham. :)

Men tjek om der er mange bakker osv, for det er klart at 7 km ligeud er okay, hvorimod 3 km op af bakke i skole, kan være virkelig dræbende!!!

Annonce ♥

Det kommer an på hvor mange bakker der er ;) jeg cyklede 2,8 km på arbejde på 10 min og der var en masse lyskryds - men det gik bare lige ud.. Min kæreste har 3 km i skole, og er i noget bedre form end mig men bruger 20 min, fordi der er en KÆMPE bakke - det tager ham 10 min at komme hjem ;) Jeg ville umiddelbart sige 5 km som max for mig, der ikke er den sporty type - min kæreste har 8 km, og han er rimelig sporty, men det handler om tiden for ham. :) Men tjek om der er mange bakker osv, for det er klart at 7 km ligeud er okay, hvorimod 3 km op af bakke i skole, kan være virkelig dræbende!!!

Hehe det vi havde i Aalborg var meget bakket :) og København er noget mere fladt så går lige :) for tiden tager jeg toget til Valby og cykler til Frederiksberg(bortset fra at min cykel er flad) , og er så "blødt" i forhold til Aalborg, men meget mere trafik tilgengæld.

Annonce ♥

Før min kæreste og jeg flyttede sammen boede han i Rødovre. Jeg cyklede derfra til min lejlighed på Frederiksberg.

Det ville jeg bestemt ikke se som noget problem :)

Annonce ♥

Før min kæreste og jeg flyttede sammen boede han i Rødovre. Jeg cyklede derfra til min lejlighed på Frederiksberg. Det ville jeg bestemt ikke se som noget problem :)

Gør jeg heller ikke ligefrem :) Glæder jeg mig bare til. Bliver rart at få noget luft i stedet for toget nu, hvor man altid er ved at falde i søvn.

Annonce ♥

Min kæreste elsker også at cykle, fordi så slipper han for at bruge tid på træning, så han føler han sparer tid :) Det er jo også en måde at se det på :) Man er sikret X antal mins træning hver dag :)

Annonce ♥

Gør jeg heller ikke ligefrem :) Glæder jeg mig bare til. Bliver rart at få noget luft i stedet for toget nu, hvor man altid er ved at falde i søvn.

Nåå, jeg troede bare at du spurgte om det mon ville blive for langt for jer at cykle :)

Annonce ♥

Da jeg læste cyklede jeg 17 km hver vej dog kortere om vinteren. Nu her cyklede jeg 10 km hver vej + en togtur på arbejde indtil ugen før jeg gik på barsel. Er lidt ked af st jeg nok er nød til at køre på arbejde efter barsel- Da jeg skifter job.

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0