Betinna

Ondt i halebenet

10 indlæg i dette emne

Jeg er lidt over 7 uger henne, og har helt vildt ondt i halebenet! Jeg kan ikke stå ordentligt, sidde eller ligge ned!!! Det kommer lidt i perioder, men har været slemt hele dagen! Er det normalt når jeg ikke er længere henne? Og har det overhovedet noget at gøre med min graviditet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg ikke hørt om før. Umiddelbart tror jeg ikke at det har noget med graviditeten at gøre.

Har du mon slået dig inden for de sidste par dage?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt om det før og da jeg selv var 7 uger henne led jeg faktisk også under det et par dage, dog ikke så slemt som dig. Men ved faktisk ikke hvad det skyldes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor træls!!! :shooter jeg har også ondt i halebenet og fik det i uge 14...der sker jo en masse med bækkenet og derfor kan de også give problemer med halebenet. Det er jo ikke fordi min baby i uge 14 vejede så meget, men det hele skubber sig jo indeni, og hvis jeg ikke tager fejl så gør hormonet relaxin også sin del, det er det hormon som gør ledene mere bløde etc. men om det kan ske i uge 7 ved jeg ikke... :unsure ville lige høre din læge, bare for at være sikker på det ikke er dit bækken det er galt med..men ellers er det desværre en af de mere ubehagelige ting ved graviditeten!! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

der hvor jeg går til gravid yoga sagde hun også forleden at det er meget normalt, altså at man kan have ondt i halebenet...synes faktisk det er blevet bedre hos mig, men det er især slemt når jeg har siddet lang tid i samme stilling etc.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også hørt at det er meget normalt, bare ikke så tidligt!! Altså den er jo på størrelse med en ærte lige nu!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker, at det kan være bækkenet? Det giver sig jo i ledene, og 2 af ledene sidder lige over halebenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det virker tideligt i uge 7. men som sagt, i uge 14 vejede den vel 100 gram, så det er ikke vægtens skyld. det er ledene og at det hele skubber sig og åbner sig. men hør din læge, så kan han enten sende dig til fysioterapeut eller selv tjekke om det er dit bækken det er galt med. fordi jeg var bange for jeg havde bækkenløsning, men det havde jeg så heldigvis ikke, kunne ham ortopæden konstatere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft ondt i hofter og halebenet siden jeg var 5+ :( Det er så slemt nu at jeg nogle dage ikke rigtig kan gå, og må blive hjemme fra arbejde. Jeg har været ved lægen og fået en henvisning til en fys. Det er fordi hormonerne påvirker ledbåndende, og har derfor intet at gøre med vægten ;) Især hvis man før har haft problemer med halebenet kan man blive ramt af dette ( jeg har haft brækket mit før). Det eneste jeg har fået at vide er at jeg skal mærke efter hvad jeg kan og ikke kan, holde mange pauser, undgå at stå eller gå i lang tid af gangen, og at det nok vil blive bedre i 2. trimester. Håber du finder en balance med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har begyndende bækkenløsning og går sygemeldt af samme grund, og det startede med at jeg havde ondt i halebenet :( Det behøver ikke være det, men vær opmærksom på det og rag evt til lægen - god bedring :)

(null)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER