Tinkerbell

Hvor længe sov jeres barn udenfor?

22 indlæg i dette emne

Vi (nok mest mig ;) ) er gået igang med den store barnevogn/kombivogn/klapvogn overvejelse :o

Jeg synes det er vidt forskellig hvad folk anbefaler an på lige deres situation!

Vores er således: barnet kan sove ude på vores altan og det er planen. Vi bor i KBH men tæt på natur så vi kommer til både at gå mange ture på Amager Fælled og i byen.

Vi får en bil til transport hvor barnevogn eller hvad det er skal kunne være i. Der er elevator i bygningen så intet problem med at bære.

Jeg vil gerne have en barnevogn som baby kan sove i på altanen og vi kan gå ture med på fælleden. Dog vil jeg gerne have den er praktisk og let kan gå i bilen og så synes jeg de store med liggemål 97 cm er virkelig store og upraktiske. Men alle siger jo at det er så smart, for så kan barnet sove ude til den er 3 år.

Mit spørgsmål er så, gider barnet overhoved at sove udenfor når det "selv" kan bestemme? Og gider den sove i barnevogn? Hvad er jeres erfaringer? Hvor mange har rent faktisk haft deres barn til at sove ude i barnevogn til den var 3/hvor længe sov jeres barn i barnevogn ude?

Tænker nemlig om jeg ikke kunne nøjes med en kombi hvor baby de første 9 måneder sov i lift udenfor og så ellers i klapvognsdelen efter?

Håber der er nogen der kan komme med deres indput, synes den her barnevognsverden er svær! Optimale ville sikkert være at købe en lækker stor barnevogn og lækker klapvogn med ved ikke om jeg synes det er pengene værd. Det er mest barnevognen jeg er i tvivl om. Tror helt klart vi får brugt klapvogn mest og vil helst kaste pengene efter sådan en.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med en smart combi og så en billig stor altanvogn.

Vi købte en stor emmaljunga, men jeg var sååå træt af det store skrummel, ramte ind i alting og den var tung at køre med.

Så købte vi en Brio Sing. Og jeg ELSKER den. Zoey er 7 mdr nu (men lang) og hun fylder den ud nu, men kan sagtens stadigvæk være i den. vi har købt en teutonia mistral klapvogn. for nu vil hun gerne sidde opppe og se når vi er ude og køre, og bliver hun træt kan ryglænet ligges helt ned så hun kan sove.

Nu skal det siges Zoey aldrig har sovet ude. Hun sov max 20 min når hun sov ude og 2 timer når hun sov inde. så inde blev det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har begge to sovet ude til lige omkring deres to-års fødselsdag :)

Vi har haft en barnevogn med et liggemål på 97 cm, men jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at proppe en tre-årig derned.

Nu er mine godt nok høje af deres alder, men ikke ekstremt høje. Da Iben blev tre var hun 102 cm, og jeg tror da ikke at det ville være ret behageligt for hende at ligge i en barnevogn.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at sove i en seng med et liggemål på 1.60 :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvejer også kombi modellen, synes det er smart og billigere! Vi har nogle venner hvor barnet bare sover i klapvognen udenfor de gange de har besøgt os i hvert fald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal bare lige være opmærksomme på, at hvis jeres barn skal i DP og selv medbringe vogn til at sove i, så er der altså nogle kommuner hvor combi- og klapvogne ikke accepteres. Det er noget med sikkerheden fordi de ikke er godkendte som sovevogne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en smart combi og så en billig stor altanvogn.

Vi købte en stor emmaljunga, men jeg var sååå træt af det store skrummel, ramte ind i alting og den var tung at køre med.

Så købte vi en Brio Sing. Og jeg ELSKER den. Zoey er 7 mdr nu (men lang) og hun fylder den ud nu, men kan sagtens stadigvæk være i den. vi har købt en teutonia mistral klapvogn. for nu vil hun gerne sidde opppe og se når vi er ude og køre, og bliver hun træt kan ryglænet ligges helt ned så hun kan sove.

Nu skal det siges Zoey aldrig har sovet ude. Hun sov max 20 min når hun sov ude og 2 timer når hun sov inde. så inde blev det ;)

Mit valg står egentlig mellem en biligere altan/gå tur på fælleden stor barnevogn som fx Basson Grande og så en bedre klapvog som kan lægges helt ned som fx den Teutonia Mistral du har, eller en kombivogn.

Vi skal regelmæssigt (nok 3-4 gange om året) til svigerfamilien i Holland med bil eller fly og der tænker jeg også at en kombi eller klapvogn med lift på/lagt ned vil være optimal.

Er egentlig ikke i tvivl om at jeg vil have en god klapvog, spørgsmålet er bare om jeg gider investere i en altan/sove barnevogn også eller om en god Emmaljunga Edge Duo kan opfylde vores krav....

Tak for svar, suger alle råd til mig! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal bare lige være opmærksomme på, at hvis jeres barn skal i DP og selv medbringe vogn til at sove i, så er der altså nogle kommuner hvor combi- og klapvogne ikke accepteres. Det er noget med sikkerheden fordi de ikke er godkendte som sovevogne. :)

Ja det har jeg også læst, og vi har 2 vuggestuer i søgelyset, måske man lige skulle tale med dem først. Hvis de ikke vil have kombivogn er det jo helt klart billig barnevogn+god klapvogn som er løsningen.

Godt du lige skrev det, gider ikke både have en vuggestue-barnevogn og en kombi derhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine har begge to sovet ude til lige omkring deres to-års fødselsdag :)

Vi har haft en barnevogn med et liggemål på 97 cm, men jeg kan slet ikke se hvordan det skulle kunne lade sig gøre at proppe en tre-årig derned.

Nu er mine godt nok høje af deres alder, men ikke ekstremt høje. Da Iben blev tre var hun 102 cm, og jeg tror da ikke at det ville være ret behageligt for hende at ligge i en barnevogn.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at sove i en seng med et liggemål på 1.60 :P

Så de har faktisk sovet ude i barnevognen lige så længe de kunne, uanset om det er 2 eller 3 år... Ville det have været muligt for dem efter første år at kunne have sovet udenfor på en klapvogn der kunne ligges helt ned med madras i stedet?

Tak for indput!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så de har faktisk sovet ude i barnevognen lige så længe de kunne, uanset om det er 2 eller 3 år... Ville det have været muligt for dem efter første år at kunne have sovet udenfor på en klapvogn der kunne ligges helt ned med madras i stedet?

Tak for indput!

Den store gjorde det af og til da hun var lille og vi var ude, fordi vi havde en lille bil hvor vi ikke kunne have barnevognen med. Og det gik da også :)

Men da hun blev lidt ældre (ca. 1 1/2 år) var det som om at hun ikke sov så godt i klapvognen som hun gjorde i barnevognen. Hun sov i hvert fald ikke lige så længe. Men det kan jo sagtens have været anderledes hvis hun havde været vant til at sove i klapvogn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine piger har elsket deres barnevogn og har sovet ude til de var ca 3,5 år :) altså de sov i den i weekenderne, for i bh sover de på madras :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal lige siges at de ikke er blandt de største :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke turde lade Johan sove i en klapvogn, men han er også sådan en, som står op i barnevognen(selvom han har sele på!) eller hænger ud over siderne med arme og ben (bogstavlig talt), når han vågner.. Ville være bange for, at klapvognen væltede :o Men igen jeg har også et meget aktivt barn, som bare vil frem og videre hele tiden :rolleyes Så er MEGET glad for barnevognen, selvom vi længe var mest hug på en kombivogn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle vores har sovet ude til de ikke sov middagssøvn mere. Frida sover stadig middagslur og hvor er det rart at kunne putte hende ud og spænde hende fast. Inde i sin seng tonser hun jo rundt, står op, henter legetøj osv - og har derfor svært ved at falde i søvn (og de store skal så også være stille, hvilket ikke altid er sjovt).

I sin barnevogn er rutinen at sove og ikke lege, og hun har jo ikke prøvet andet i vognen så længe hun kan huske.

Hun ELSKER sin vogn og de få gange vi har spurgt om hun hellere vil sove inde, bliver hun meget sur og ked af det - for hun VIL sove i vognen!

Hun sover også meget bedre derude ind inde. Om det er fordi det er vant, fordi der er mere ro end inde i huset eller pga. den friske luft ved jeg ikke - det ER bare bedre (for hende - og alle de andre da de var små).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da til at flere af jer har jeres børn sovende udenfor i barnevog så længe der er plads. Hvis vores barn er med på det er det helt klart også vores plan!

Så kan godt se at så er en altan-barnevogn med stort liggemål jo god at have. Og den kan bruges til ture i området og i vuggestue.

Men så bliver det nok en billigere end af slagsen, en Basson Grande fx og så en Teutonia Mistral som klapvogn da den lyder rigtig god :)

Nu må vi se når vi en dag kommer ud i en babysam, kan jo være vi fukdstændig falder for noget andet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sov de bedst i barnevogn begge to.

Den ældste sov i barnevognen til hun blev 3 år.

Den yngste sov der indtil hun var ca 2,5 år.

De har altid sovet 2-3 timers middagslur udenfor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi (nok mest mig wink.gif ) er gået igang med den store barnevogn/kombivogn/klapvogn overvejelse ohmy.gif

Jeg synes det er vidt forskellig hvad folk anbefaler an på lige deres situation!

Vores er således: barnet kan sove ude på vores altan og det er planen. Vi bor i KBH men tæt på natur så vi kommer til både at gå mange ture på Amager Fælled og i byen.

Vi får en bil til transport hvor barnevogn eller hvad det er skal kunne være i. Der er elevator i bygningen så intet problem med at bære.

Jeg vil gerne have en barnevogn som baby kan sove i på altanen og vi kan gå ture med på fælleden. Dog vil jeg gerne have den er praktisk og let kan gå i bilen og så synes jeg de store med liggemål 97 cm er virkelig store og upraktiske. Men alle siger jo at det er så smart, for så kan barnet sove ude til den er 3 år.

Mit spørgsmål er så, gider barnet overhoved at sove udenfor når det "selv" kan bestemme? Og gider den sove i barnevogn? Hvad er jeres erfaringer? Hvor mange har rent faktisk haft deres barn til at sove ude i barnevogn til den var 3/hvor længe sov jeres barn i barnevogn ude?

Tænker nemlig om jeg ikke kunne nøjes med en kombi hvor baby de første 9 måneder sov i lift udenfor og så ellers i klapvognsdelen efter?

Håber der er nogen der kan komme med deres indput, synes den her barnevognsverden er svær! Optimale ville sikkert være at købe en lækker stor barnevogn og lækker klapvogn med ved ikke om jeg synes det er pengene værd. Det er mest barnevognen jeg er i tvivl om. Tror helt klart vi får brugt klapvogn mest og vil helst kaste pengene efter sådan en.

:balloons

Nu er jeg dagplejer og jeg har haft mine DP-børn til at sove ude i barnevognen til de skulle starte i børnehave!

Nu ved jeg ikke hvad dit barn skal i, dagpleje eller vuggestue?

For i dagplejen må vi IKKE have børn til at sove ude i andet end en godkendt barnevogn. dvs. klapvognen er bandlyst til sove i. (af sikkerhedsgrunde)

Børnene sover også meget bedre ude i frisk luft, frem for et "lummert" værelse. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså vi har købt en mistral S fra teutonia som jeg agter at bruge til alt.det er jo en kombi..jeg kan ikke rigtig se hvorfor man ikke kan lade dem sove der i en lift eller med voksi etc? Altså medmindre man ikke må have dem i dagpleje..men vi skal vist også i vuggestue ..og så jan man bruge den i mange år og kan nøjes med en vogn..det synes jeg var smart.men har jo ikke prøvet det i real life. Det gode ved teutonia er at det er virkelig god tysk kvalitet, og man kan gå i både skov og by med mistralen. I øvrigt ville jeg tjekke om de ikke er meget billigere i holland hvis i alligevel skal derhen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil helt klart sige, at de sover bedst i en større barnevogn og den er varmere/mere tæt at sove i, når det er koldt/regner, underlaget er bedre på en ordentlig madras osv end i klapvogn. Jeg synes, børn hurtigt sover bedre, når de kan være der med god plads, og selvom de kan være der til tre år, er der mange der fylder den godt ud, når de er omkring 2½ år (det har begge vores drenge gjort). Ingen af dem har villet sovet i vores klapvogn, selvom det er en fin Emmaljunga Rank Xerox, der kan lægges ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Carl sover stadig ude og han bliver 2 til dec. Pt i klapvogn, en lækker Emmaljunga City Xerox 360 og den beholder han da den lille ny skal have vores Odder Zip

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mind børn har sovet ude i barnevognen til de stoppede med at sove lur, henholdvis 2,4 år og 3-2 de var store og lange børn :) så jeg ville anbefale en barnevogn til altanen med 97 i liggemål, og en fiks klapvogn der kan klare ture og smålure, fx emmaljunga cerox360, teutonia mistral s, brio joy eller lignende :)

Jeg synes ikke klapvognen isolere så godt, påtrods af vi brugte voksi, så vores sov ikke ude i den om vinteren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor på 3. Sal og kan bestemt ikke undvære vores altan barnevogn. Vi kan kun få Felix til at sove udenfor i weekenderne.

Han går i vuggestue og der stiller de krybber til rådighed børnene sover i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres besvarelser! :lovebk

Jeg kan se at rigtig mange børn sover ude i barnevognen til de ikke sover lur mere/ikke kan være der. Jeg vil rigtig gerne have vores barn til at sove ude, så håber den vil det.

Derfor ser den bedste løsning for os nok ud til at være en billigere barnevogn med stort liggemål og gåture på fælleden. Fx en Basson eller brugt Emmaljunga og så en god klapvogn, fx Teutonia Mistral der kan lægges ned så den kan have lift på når vi ikke gider tage barnevognen med.

Så er der styr på den del! :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER