Økonom

Stoppede med at trække vejret

13 indlæg i dette emne

Ida lå i barnevognen på ryggen idag, hun havde sovet der i 2 timer. Da jeg skulle tage hende op lignede det hun var ved at blive kvalt... udspilede øjne, trak ikke vejret, helt rød i hovedet, skum ud af munden og da hun blev klappet på ryggen, begyndte hun at gispe efter vejret og til sidst blev hun bleg og slap...... så kom hun stille og roligt til sig selv og kunne til sidst græde...

Er der flere af jer der har oplevet det? Hvad gjorde i??? jeg klappede hende på ryggen, men var ræd for det ikke var nok,...... PUHA!!!!! Det var en grim forskrækkelse. Var bange for at miste hende.....!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puha sikke en da oplevelse! Har (gudskelov) aldrig oplevet sådan noget, men du får lige en kæmpe krammer, for det må godt nok have været grimt! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ville helt sikkert ringe til lægen og høre - tror faktisk jeg var kørt direkte på skadestuen hvis det havde været mig....

Hold op hvor ubehageligt.. Ikke for at skræmme dig - men er jeg den eneste der tænker vuggedød?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været ved vagtlægen, han tog hendes temperatur, lyttede på hjertet og regnede med at det var et angst tilfælde, da det var en smilende og pludrende baby han havde i konsultation. Han synes ikke der var grund til at indlægge hende på børneafdelingen til observation.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aj, hvor grimt! Godt I lige fik hende tjekket, men jeg ville godt nok vaere skraemt, hvis jeg var dig icon_hug.gif

Vi fik at vide, at hvis baby stopper med at traekke vejret, saa skal man puste dem i ansigtet. Bare en lille ting, hvis det skulle ske igen, men det haaber jeg godt nok ikke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha sikke en grim oplevelse :( håber i er okay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, sikke en grim, grim oplevelse.

Kan hun have haft det for varmt?

Jeg ville fuldstændig undlade at lade hende sove i barnevogn i lang tid. Kun have hende inden for, hvor det er nemmere at holde øje hele tiden (på sofaen for eksempel, hvor du kan være), og hvor hun ikke bliver pakket for tæt ind.

Så kan du også se, om der er optakt til at hun eventuelt får det skidt, og hvad det er.

Babyalarmer kan jo ikke bruges i sådanne tilfælde, så jeg ville bare holde godt øje.

Puha, stakkels dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Barnevognen stod i baggangen med døren åbent ud... hun faldt i søvn på gåturen og fik lov at sove til hun vågnede af sig selv. Hun havde det ikke for varmt. Rummet var mørkere end det plejer at være.. (selv om lyset fra køkkenet lyste lidt op derude).. det kan være det.... eller som lægen sagde en ond drøm.... Hun er lige begyndt at savle i denne uge, måske fik hun ikke sunket det.....

Har kigget på hende hele natten..... Hun har sovet dejligt.

Må have fat i naboen, de var engang nød til at få ambulancen ud til det samme.... skal lige høre om deres erfaringer igen, nu når man selv risikerer at stå i det.

Kan ikke se optakten... for jeg stod og kiggede på hende før det skete og der var ingen optakt. Baby alarm kan ikke opdage det, vi vil måske ikke engang vågne ved det, selv om hun sover ved siden af sengen.

Jeg reddede hende ikke føler jeg ikke (klappede hende kun på ryggen), så det kan nemt være hun bare havde grædt i barnevognen og vi aldrig havde opdaget hun havde haft sådan en tur.... Normalt kigger til hende hvert 15 minut, så det var et tilfælde idag..... Hun havde rørt på sig, det var den eneste grund til jeg stod derude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha!! Sikke en oplevelse!! Kram til dig!

Jeg har ikke prøvet det, kun at Charlie fik et slags ildebefindende hvor vi reagerede pga. hjertet - men det er jo noget helt andet.

Håber ikke at det sker igen!!

Igen krammer til dig!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pu ha sikke en grim forskrækkelse. Jeg håber virkelig for jer at det ikke sker igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, en grim oplevelse :kram2

Har også hørt, at man skal puste dem i ansigtet, men ved ikke om jeg ville huske det, hvis jeg havde været i din situation.

Du handlede, og det er det vigtigste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så forfærdelig en oplevelse.

Prøvede lidt af det samme med lillemanden. Han begyndte pludselig at hive efter vejret og rallede. Fuldstændig som var han ved at blive kvalt. Jeg panikkede fuldstændig og måtte have min mand til at tænke for mig.

Det viste sig han havde fået lidt spyt eller gylp galt i halsen/ned i lungerne og kunne ikke få det op. Der gik dog meget kort tid så trak han vejret men med lyd sf noget i lungerne og stadig lidt problener med st trække vejret. Vi ringede til min svigerinde som er sygeplejerske og bor 2 min fra os som kom over.

Hun forklarede hvad man skal gøre og ja, hvad det højst tænkeligt var der var sket - som altså var helt ufarligt :)

Man skal som du selv har gjort holde dem med hovedet opad og banke let på ryggen. (jeg troede man skulle have benene i vejret så godt det ligesom blev afklaret)

Derudover skal man holde øje med farven på læber og negle. Bliver de blålige skal man reagere - men rart at vide så har man stadig tid at løbe på når de ændre farve. Noget med hos børn kommer farveændringen hurtigere.

Og sker det - så ring efter ambulancen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en ubehagelig oplevelse... :(

Jeg har engang oplevet at Caroline sov så tungt, at det lignede hun ikke trak vejret. Hev hende op,og der reagerede hun heller ikke, indtil jeg måtte tale højt og ruske i hende(altså ikke hårdt, men nok til at hun vågnede... STakkels barn, men blev sgu så bange!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER