kristin

Aaaarrrgggg han vender sig hele tiden

15 indlæg i dette emne

Jeg ved ikke om der er forskel på om man er første gangs fødende, eller om man har født flere gange, jeg venter nr 3, men de 2 andre fødsler ligger flere år tilbage. Men mit spørgsmål er, hvornår stod jeres baby fast ?? Lillemanden her synes åbenbart det er morsomt, at blive ved med at vende sig og jeg er nu i uge 36, så synes jo snart han burde vende sig med hovedet ned, også blive der :o Men han er åbenbart ikke helt enig :lol

Var til jm igår, hvor han stod så pænt med hovedet ned, men nu har han vendt sig igen :( Hvornår stod jeres fast i bækkenet ? Vil jo helst undgå vendingsforsøg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ØV det lyder ikke sjovt :/

Her står lillemanden MEGET fast, jordemoderen sagde at han havde skruet sig så meget fast at hun slet ikke kunne få fat i hans hovede rolleyes.gif

(er du klar over vi har præcis en måned til termin i dag :D?) STOR milepæl!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt at som flergangsfødende er det ikke sikkert de "sætter sig fast".

Men håber han snart arter sig og ligger sig den rigtige vej. Ellers kan jeg sige at vendingsforsøg ikke er så slemt som alle siger det er :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her har lillesøster ligget med hovedet nedad siden MD-scanningen..

men jeg spurgte min JM sidst om hun stod fast, men det mente JM ikke at hun gjorde.. men at hun lå langt nede fordi det er 2. gang.. også selvom det sidste gang endte med AKS

og min JM sagde også at det ikke var sikkert at de satte sig fast når man er flergangsfødende. og hvis det sker, så er det sent i graviditeten eller måske først ved fødslen

har tit den følelse når jeg står op eller vi kører over en ujævnhed i vejen med bilen at hun er på vej til at presse sig ud og den nemmeste måde at beskrive det på (har jo aldrig prøvet at føde vaginalt) er at det føles som om hele mit underliv bliver presset nedad og nærmest vender på vrangen.

oplever i det? og er det normalt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ØV det lyder ikke sjovt :/

Her står lillemanden MEGET fast, jordemoderen sagde at han havde skruet sig så meget fast at hun slet ikke kunne få fat i hans hovede rolleyes.gif

(er du klar over vi har præcis en måned til termin i dag :D?) STOR milepæl!

Uh ja du siger noget, der er jo faktisk kun et måned til termin idag, ja det er noget af en milepæl , nu kan vi snart få vores drenge/piger at se :) bliver så spændende :loveshower Men jeg håber godt nok, at han får sig vendt rigtigt igen, er så bange for at det skulle ende med KS :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o

her har lillesøster ligget med hovedet nedad siden MD-scanningen..

men jeg spurgte min JM sidst om hun stod fast, men det mente JM ikke at hun gjorde.. men at hun lå langt nede fordi det er 2. gang.. også selvom det sidste gang endte med AKS

og min JM sagde også at det ikke var sikkert at de satte sig fast når man er flergangsfødende. og hvis det sker, så er det sent i graviditeten eller måske først ved fødslen

har tit den følelse når jeg står op eller vi kører over en ujævnhed i vejen med bilen at hun er på vej til at presse sig ud og den nemmeste måde at beskrive det på (har jo aldrig prøvet at føde vaginalt) er at det føles som om hele mit underliv bliver presset nedad og nærmest vender på vrangen.

oplever i det? og er det normalt?

Ja jeg håber ihvertfald, han snarligt får sig vendt igen, er så bange for at det skulle ende med KS..

Når han har vendt med hovedet nedad, synes jeg også det kan presse noget på og være meget tungt, men har ikke oplevet det i den grad som du beskriver, for det lyder da lidt voldsomt :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o

Ja jeg håber ihvertfald, han snarligt får sig vendt igen, er så bange for at det skulle ende med KS..

Når han har vendt med hovedet nedad, synes jeg også det kan presse noget på og være meget tungt, men har ikke oplevet det i den grad som du beskriver, for det lyder da lidt voldsomt :o

det føles også ret vildt.. og virkelig ubehageligt..

så derfor var jeg lidt i tvivl om det bare var normalt når det ikke var 1. barn, for jeg oplevede det nemlig ikke med Kira..

har også overvejet at kontakte lægen eller FG, men er også bare bange for at jeg ikke bliver taget seriøst og bare får at vide at det er mig der er pylret.

men jeg krydser fingre for at han vender sig rigtigt igen så du slipper for vendingsforsøg..

han har jo stadig noget tid endnu til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ja du siger noget, der er jo faktisk kun et måned til termin idag, ja det er noget af en milepæl , nu kan vi snart få vores drenge/piger at se :) bliver så spændende :loveshower Men jeg håber godt nok, at han får sig vendt rigtigt igen, er så bange for at det skulle ende med KS :(

årh det kan jeg godt forstå søde du :( Det er også min store skræk (én af dem!).

Men altså, i sidste ende er det vigtigste jo at han kommer ud til dig og er sund og rask med 10 fingre og 10 tæer og bliver en dejlig lille dreng! teoretisk set, kan man jo ende med AKS selvom baby står fast og det hele. så mon ikke han får vendt sig og bare driller sin mor lidt whistling.gif? Hvornår skal du til jordemoder igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh det kan jeg godt forstå søde du :( Det er også min store skræk (én af dem!).

Men altså, i sidste ende er det vigtigste jo at han kommer ud til dig og er sund og rask med 10 fingre og 10 tæer og bliver en dejlig lille dreng! teoretisk set, kan man jo ende med AKS selvom baby står fast og det hele. så mon ikke han får vendt sig og bare driller sin mor lidt whistling.gif? Hvornår skal du til jordemoder igen?

Jamen det har du også ret i og ud skal han jo nok komme under alle omstændigheder og jeg har heller ikke nogen speciel årsag til at være bange for KS, så jeg ved ikke hvad det er der gør, at jeg er så bange for det .... Jeg skal først til JM igen d. 22 så der er lige 14 dage til, men som du siger, håber jeg bare han driller hans mor lidt og får sig vendt igen ret hurtig ;) Ja man kan godt mærke at fødslen nærmer sig, jeg tænker ihvertfald mere over det og vil bare gerne snart have det overstået :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det føles også ret vildt.. og virkelig ubehageligt..

så derfor var jeg lidt i tvivl om det bare var normalt når det ikke var 1. barn, for jeg oplevede det nemlig ikke med Kira..

har også overvejet at kontakte lægen eller FG, men er også bare bange for at jeg ikke bliver taget seriøst og bare får at vide at det er mig der er pylret.

men jeg krydser fingre for at han vender sig rigtigt igen så du slipper for vendingsforsøg..

han har jo stadig noget tid endnu til det :)

Hvis du er bekymret, synes jeg helt klart du skal ringe til fg, de er der jo for vores skyld og jeg er helt sikker på at de vil tage dig seriøst, hellere ringe engang for meget end engang for lidt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er bekymret, synes jeg helt klart du skal ringe til fg, de er der jo for vores skyld og jeg er helt sikker på at de vil tage dig seriøst, hellere ringe engang for meget end engang for lidt ;)

ringer hvis det bliver ved eller værre..

ellers pointerer jeg det overfor min JM (IGEN) d. 21. eller går over og spørger på fg når vi alligevel er på sygehuset. for vi har ca. 45 minutters kørsel hver vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved min 2. fødsel vendte min dreng sig lige indtil fødslen. Af andre årsager var jeg indlagt op til fødslen, men var to gange på vej til kejsersnit, hvor de så lige scannede for at se om han stadig lå forkert, og vupti havde han vendt sig IGEN. Så tror det er meget normalt de vender sig til sidste øjeblik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at Tristan stod fast ordeligt omkring uge 36. Har ikke lige læst min graviditets tråd igennem hvor det står mere præcist. Men det var i hvertfald deromkring. Han stod med hovedet nede i et stykke tid før han satte sig.

Men jeg er så også førstegangs fødende, så ved ikke hvordan det er med de små, når man har født før.

Men i hverfald held og lykke med det hele, er sikker på det nok skal gå og inden længe står du med din lille guldklump i armene :baby3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at Tristan stod fast ordeligt omkring uge 36. Har ikke lige læst min graviditets tråd igennem hvor det står mere præcist. Men det var i hvertfald deromkring. Han stod med hovedet nede i et stykke tid før han satte sig.

Men jeg er så også førstegangs fødende, så ved ikke hvordan det er med de små, når man har født før.

Men i hverfald held og lykke med det hele, er sikker på det nok skal gå og inden længe står du med din lille guldklump i armene :baby3

Tror også han står med hovedet ned ad igen, synes ihvertfald det tynger en del i bækkenet, men der kan da heller ikke være meget plads til at blive ved med at slå de kolbøtter :D så han synes det er sjovt... Ja jeg glæder mig også til at han kommer ud, glæder mig til at se ham, og jeg glæder mig til at komme af med noget af den mave igen ;) Bliver rart at kan se sine egne fødder igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såååå fik han sig lige vendt igen og står nu med :numse nedad, synes det er lidt frustrerende han ikke bare kan stå med hovedet ned og sætte sig godt fast og snarligt komme ud :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER