Vinnus

Mumitroldens dåb

114 indlæg i dette emne

Sikke en fin invitation :D Det er bare så enkelt og lige til og super stilfuldt :D

Uhh tror den med at frabede sig gaver så som dem i har listet også kommer på vores invitation, for ikke om jeg igen vil stå i den dumme situation, hvor man har fået sådan et sæt sølvbestik, som ikke kan byttes pga. indgravering!

Dejligt, at maden også er på plads - så er der endnu en ting, der kan krydses af listen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sikke en fin invitation :D Det er bare så enkelt og lige til og super stilfuldt :D

Uhh tror den med at frabede sig gaver så som dem i har listet også kommer på vores invitation, for ikke om jeg igen vil stå i den dumme situation, hvor man har fået sådan et sæt sølvbestik, som ikke kan byttes pga. indgravering!

Dejligt, at maden også er på plads - så er der endnu en ting, der kan krydses af listen :)

Ih mange tak for rosen :)

Vi var lidt bange for hvad folk ville sige til det, men alle har syntes det var en god idé. Har nemlig også stået i den situation med indgraveringer på ting der skal byttes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ja så kom det.

Min bror spurgte den anden dag om vi ville blive skuffet hvis han kun kom i kirken til dåben.

For Fcm skal spille kamp kl 14 den dag vi har dåb.

Jeg sagde det som det var. At selvfølgelig ville jeg blive skuffet. Men det må han selv om, for han er jo voksen.

Min mor ringede kort efter for at høre hvad jeg sagde til. Lad os bare sige sådan at min mor forsvarer ham og hans valg.

Jeg gider snart ikke mere.

Hvorfor skal fodbold være vigtigere end familien?

Deres argumenter var at han kom da med i kirken (han er ateist) og Pixie er for lille til at opfatte om han er med eller ej.

For mig er det princippet i det. Det er enten eller.

Hvis jeg skal være ærlig så har jeg ikke ret meget lyst til at han skal stå fadder.

Men der vil være et ramaskrig og min mor vil aldrig tilgive mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det frækt!

Familie SKAL altså prioriteres over sådan noget (ja faktisk over alt), og en dåb er da vigtigt. Og skide være med om den er vigtig for ham, den er vigtig for jer - og det burde være grund nok for en bror. Og så fodbold, jeg kunne måske forstå hvis det var et eller andet med hans job - som absolut ikke kunne rykkes, men en eller anden latterlig interesse må da kunne tilsidesættes. Hvad ville han måske sige til hvis du ikke ville komme til hans et-eller-andet fordi du skulle shoppe eller sådan noget.

Ej undskyld, jeg skal ikke blive vred i din tråd søde du. Jeg synes bare det er for galt.

:kram til dig! Håber i får den dejligste dåb :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist ytret min holdning til din brors prioritering før! Og jeg fatter stadig ikke at han vægter fcm højere end sin familie.

Kan godt forstå du egentlig ikke ønsker ham som fadder alligevel. Kan nok desværre ikke råde dig - jeg kender jo ikke din mor og hvad det er for en reaktion man kan vente fra hende. Men jeg kan nu godt forstå hvis du gerne vil springe dramaet over!

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt så ville jeg slet ikke acceptere sådan en opførsel fra min bror... Og han ville da slet ikke skulle stå fadder hvis det er hans prioritering...

Det handler da ikke om hvorvidt Pixie opfatter om han er der, men om hvorvidt han vil bruge en dag på at fejre hans niece sammen med hans søster... NØJ jeg ville blive gal!

Jeg ville lettere kunne acceptere hvis en a mine brødre sagde at de var ateist og derfor gerne ville springe kirken over!

Bliver virkelig gal på dine vejne!

Og undskyld mig, men hvorfor pokker forsvarer din mor ham... Jeg ville blive så mopset på hende også!

Forstår heller ikke hvorfor det er vigtigt for ham at stå fadder, når han ikke er troende. Nogle gør han nar af mig fordi jeg tror..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det frækt!

Familie SKAL altså prioriteres over sådan noget (ja faktisk over alt), og en dåb er da vigtigt. Og skide være med om den er vigtig for ham, den er vigtig for jer - og det burde være grund nok for en bror. Og så fodbold, jeg kunne måske forstå hvis det var et eller andet med hans job - som absolut ikke kunne rykkes, men en eller anden latterlig interesse må da kunne tilsidesættes. Hvad ville han måske sige til hvis du ikke ville komme til hans et-eller-andet fordi du skulle shoppe eller sådan noget.

Ej undskyld, jeg skal ikke blive vred i din tråd søde du. Jeg synes bare det er for galt.

:kram til dig! Håber i får den dejligste dåb :)

Bliv du bare vred. Så er vi to ;)

Min mor ville flippe hvis det var mig som ikke kunne komme til noget med familien. Men min bror har sær regler :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist ytret min holdning til din brors prioritering før! Og jeg fatter stadig ikke at han vægter fcm højere end sin familie.

Kan godt forstå du egentlig ikke ønsker ham som fadder alligevel. Kan nok desværre ikke råde dig - jeg kender jo ikke din mor og hvad det er for en reaktion man kan vente fra hende. Men jeg kan nu godt forstå hvis du gerne vil springe dramaet over!

:kram2

Som jeg har det lige nu så har jeg mest lyst til at aflyse.

Min mors argumenter med at hvis jeg siger enten eller til ham, så vil han slet ikke komme,

Det holder bare ikke. Hvorfor må jeg ikke blive stædig? Jeg gider ikke blive ved med at føje ham

Det gør utrolig ondt på mig at han fravælger os sådan, men hun synes bare jeg overdriver og bare skal bide det i mig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg har det lige nu så har jeg mest lyst til at aflyse.

Min mors argumenter med at hvis jeg siger enten eller til ham, så vil han slet ikke komme,

Det holder bare ikke. Hvorfor må jeg ikke blive stædig? Jeg gider ikke blive ved med at føje ham

Det gør utrolig ondt på mig at han fravælger os sådan, men hun synes bare jeg overdriver og bare skal bide det i mig

Jeg forstår dig godt! Det er fandme en lorte situation!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig godt! Det er fandme en lorte situation!! :kram2

Tak for kram :)

Snakkede lige med svigermor som var forbi.

Hun er enig med mig om at vi har meldt klart ud fra start. Og han jo er voksen, så hvis der er nogen som fravælger så er det ham og ikke os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man egentlig ændre fadder?

Tænker nemlig lidt på at hvis han mener at han ikke vil med hele dagen, så er det ikke muligt for ham at stå fadder.

Om jeg kan kontakte kirken og få ham slettet inden dåben?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man egentlig ændre fadder?

Tænker nemlig lidt på at hvis han mener at han ikke vil med hele dagen, så er det ikke muligt for ham at stå fadder.

Om jeg kan kontakte kirken og få ham slettet inden dåben?

Det kan jeg da kun forestille mig er muligt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det tror jeg da at du kan... der sker da ikke noget ved at prøve og ringe og hører... kan godt forstå dig i det med din bror....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået kommenteret på det her tidligere, men er jo enig med alle de andre i at det er en møg situation!

Jeg fatter ikke, at han ikke kan tilsidesætte sine egne behov for jeres skyld - i mine øjne er det en stor tillidserklæring at bede nogen om at stå fadder, og derfor bør man kun sige ja til at være fadder, hvis man er parat til at honorere tilliden. Jeg ville synes det var helt på sin plads at slette ham som fadder - og det tror jeg sagtens du kan - og ville nok selv have gjort det for lang tid siden. Eller også ville jeg ikke, for man vil jo gerne have fred i familien, og det lyder jo ikke til at der er megen forståelse fra din mor... Godt svigermor forstår dig!

Håber for dig, at I når frem til en løsning, der er rigtig for jer. Masser af kram herfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået kommenteret på det her tidligere, men er jo enig med alle de andre i at det er en møg situation!

Jeg fatter ikke, at han ikke kan tilsidesætte sine egne behov for jeres skyld - i mine øjne er det en stor tillidserklæring at bede nogen om at stå fadder, og derfor bør man kun sige ja til at være fadder, hvis man er parat til at honorere tilliden. Jeg ville synes det var helt på sin plads at slette ham som fadder - og det tror jeg sagtens du kan - og ville nok selv have gjort det for lang tid siden. Eller også ville jeg ikke, for man vil jo gerne have fred i familien, og det lyder jo ikke til at der er megen forståelse fra din mor... Godt svigermor forstår dig!

Håber for dig, at I når frem til en løsning, der er rigtig for jer. Masser af kram herfra :)

Tak for kram :)

Det er egentlig sjovt det her.. Alle jeg snakker med kan på ingen måde se det fra hans side. Det er kun min mor.

På et eller andet plan følger jeg mig lidt svigtet over hun prøver at presse mig til at sige at hans opførsel er ok.

Problemet er at jeg slet ikke kan tale med hende om det. Hun vil slet ikke høre på hvad jeg har at sige. Hun bliver ved med at sige at hun er lusen mellem to negle.

Men nu har jeg sagt at jeg skal vide det senest den 28. For kommer han ikke til det hele så sletter jeg ham som fadder.

Og hvis mine forældre bliver sure over det. Så takker vi nej til at de betaler mad og så bliver der bare serveret boller med pålæg og kage. Så enkelt er det.

Jeg vil ikke føle mig forpligtet eller tvunget bare fordi de mener vi skal have mad udefra. Så kan vi godt selv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder godt, Vinni!! Sådan skal det sgu bare være! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yes, det lyder bare rigtig godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God beslutning!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :)

Det føles også rigtig godt at have taget den beslutning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinni: du skal huske på din mor sidder som en lus mellem 2 negle. Hun holder af jer begge, og vil gerne forsvare jer begge. Jeg er sikker på, at hun overfor din bror holder med dig, og overfor dig holder hun ed ham. Fordi i begge er hendes børn.

Jeg synes det er fornuftigt at han ikke skal være fadder, når han ikke mener det er så vigtig at være med hele dagen. Jeg kan sagtens være stand in :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vinni: du skal huske på din mor sidder som en lus mellem 2 negle. Hun holder af jer begge, og vil gerne forsvare jer begge. Jeg er sikker på, at hun overfor din bror holder med dig, og overfor dig holder hun ed ham. Fordi i begge er hendes børn.

Jeg synes det er fornuftigt at han ikke skal være fadder, når han ikke mener det er så vigtig at være med hele dagen. Jeg kan sagtens være stand in :)

Jeg ved at hun sidder som en lus. Men ikke imellem mig og min bror, men mellem min bror og min far. Min far holder med mig. Mens min mor mener at hvis han bare kommer i kirken så er det ok.

Min bror har altid været hendes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kørte 250 kilometer med hjernerystelse for at deltage i min nieces dåb - og ville have gået på mine flade fødder, hvis det havde været nødvendigt... Jeg var dog taknemmelig for et lift hjem, så jeg ikke skulle køre den anden vej, for da dagen var slut, kunne jeg næsten ikke stå;-) - men fanden stå i, om der skulle holdes dåb for min søsters guldklump uden min deltagelse (jeg stod i øvrigt også fadder, og var stolt af det)...

Jeg skal ikke kunne sige, hvad der foregår i hans hoved, og fred være med det - men jeg kan slet ikke se, at der er nogen der kan løfte et øjenbryn over, at man ikke skal være fadder, når man ikke gider deltage i dåben... Der må din mor godt nok lige spænde hjelmen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har min bror bestemt sig.

Han kommer med.

Mine forældre henter sodavand i tyskland på lørdag, så det er krydset af .

Jeg blev færdig med bordkort i går :)

Gik også i gang med at lave servietringe men nåede ikke så mange. Så det fortsætter jeg med i morgen.

Har fået købt en fin blomst som skal på et blonde pandebånd :) håber det bliver fint

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt atdin bror har besluttet sig for at tage med, det er da bar sådan det skal være! Og så slipper du for unødige skænderier pga det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt atdin bror har besluttet sig for at tage med, det er da bar sådan det skal være! Og så slipper du for unødige skænderier pga det.

Jeg skal nok få noget at høre.

De regner med at tage tv/bærbar med så de kan se kampen. Ved ikke helt hvad jeg skal synes om det.

Gider ikke mere drama

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER