Guest

amme nedtrapning, hvilken MME, hvilket flaske udstyr m.m.

35 indlæg i dette emne

Tusind tak for svar allesammen.

Jeg kan da lige opdatere hvordan det går.

Jeg har købt 4 store MAM anti kolik flasker og 4 suttehoveder str 2.

Hun ville dog IKKE drikke af str 2 hovederne, da vi kom hjem. men så har jeg dem når hun vil. Og så købte jeg NAN ha. En blid overgang er nok at foretrække.

Jeg kunne ikke finde en lille termokande men fandt en vandkaraffel med låg til 25 kr. Så vil jeg hælde kogt vand i den og stille på køl, så er det nemt at lave sukkervand, køle theen eller give hende noget vand hvis maven driller.

Jeg ammede i nat og jeg ammede da hun var til kiropraktor i dag, ellers har jeg malket ud her til aften og giver på flaske i stedet - og har kun malket ud én gang i dag.

Anders giver sin første flaske nu :biglove (jeg er kun lidt jaloux)

zmw1j.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå ja så har jeg stillet flasker i køleskabet med 120 ml kold vand og så koger jeg vand og fylder op med når jeg blander flasken.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja så har jeg stillet flasker i køleskabet med 120 ml kold vand og så koger jeg vand og fylder op med når jeg blander flasken.

Pyhhh bliver helt forpustet på dine vegne. Sikke mange ting man lige pludselig skal sætte sig ind i, men er sikker på, I nok skal klare det rigtig fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også smide flaskerne med det kolde vand i mikrobølgeovnen. Det er væsentligt hurtigere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså kommer du alm kold vand i flasken, så er den jo ikke længere steril? :)

Som pumpkin siger, så hav kold kogt vand i kedlen og hæld på flasker. Lun vandet i microovn - kom pulver i - og ryst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kogt koldt vand i flasken :) jeg er ikke så god ven med microovnen herhjemme :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kogt koldt vand i flasken :) jeg er ikke så god ven med microovnen herhjemme :rolleyes

Ok :)

Nå ok, det var ærgerligt, det nemlig så nemt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kogt koldt vand i flasken :) jeg er ikke så god ven med microovnen herhjemme :rolleyes

Det kan man blive :P Ej, det er med at finde netop den måde, som man har det bedst med :)

Har så stor respekt for din håndtering af det her - og meget :respekt for din beslutning :kram2

Man vænner sig til, at se de positive ting ved en flaskebaby - og Mie har jo fået masser af gode vitaminer osv. fra dig allerede :) Hun og far ser også ud til at hygge sig :loveshower Men kan godt forstå, at du er lidt jaloux :badgirl Bare vent, nogle dage kan det alligevel være sådan, at farmand ikke duer til at give flasken - sådan er det i hvert fald herhjemme :whistling Det giver alligevel et lille boost til moderhjertet, selvom man kan være lidt ked af, at man ikke er "eneste madpakke" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man blive :P Ej, det er med at finde netop den måde, som man har det bedst med :)

Har så stor respekt for din håndtering af det her - og meget :respekt for din beslutning :kram2

Man vænner sig til, at se de positive ting ved en flaskebaby - og Mie har jo fået masser af gode vitaminer osv. fra dig allerede :) Hun og far ser også ud til at hygge sig :loveshower Men kan godt forstå, at du er lidt jaloux :badgirl Bare vent, nogle dage kan det alligevel være sådan, at farmand ikke duer til at give flasken - sådan er det i hvert fald herhjemme :whistling Det giver alligevel et lille boost til moderhjertet, selvom man kan være lidt ked af, at man ikke er "eneste madpakke" :)

Tak :blush hvor er du sød. Jeg vil lyve hvis jeg siger at jeg ikke er en lille smule ked over at opgi amningen, for havde ikke skænket det en tanke før mælken var ved at slippe op, så fandt jeg ud af hvor lidt jeg ku Li at amme og hvor stor en byrde det var det hele. Mærkeligt man kan gå og ikke vide at det går en SÅ meget på.

Men jeg syntes ikke det nytter noget at være ærgerlig over det, har det 80 gange bedre nu end sidste uge - at opgi amningen og de smerter der er forbundet med det, åbner muligheder for løsninger på mange andre ting der har gået mig på. så det er ikke svært at se det positive :)

men ja det er svært ikke at være hendes madpakke længere, og der er unægtelig en ny og mere besværlig verden at skulle sætte sig ind i nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :blush hvor er du sød. Jeg vil lyve hvis jeg siger at jeg ikke er en lille smule ked over at opgi amningen, for havde ikke skænket det en tanke før mælken var ved at slippe op, så fandt jeg ud af hvor lidt jeg ku Li at amme og hvor stor en byrde det var det hele. Mærkeligt man kan gå og ikke vide at det går en SÅ meget på.

Men jeg syntes ikke det nytter noget at være ærgerlig over det, har det 80 gange bedre nu end sidste uge - at opgi amningen og de smerter der er forbundet med det, åbner muligheder for løsninger på mange andre ting der har gået mig på. så det er ikke svært at se det positive :)

men ja det er svært ikke at være hendes madpakke længere, og der er unægtelig en ny og mere besværlig verden at skulle sætte sig ind i nu!

Selvfølgelig er det vemodigt, jeg hylede og hylede, da jeg måtte opgive amningen efter kun 14 dage - men når jeg kiggede på Melissa og hendes vægttab, så ville jeg ikke udsætte hende for sonde eller lign., bare for at jeg kunne få opfyldt ønsket om amning. Og i dag når jeg ser billeder af Melissa og kan se, hvor syg hun ser ud, så er jeg glad for beslutningen - hun har de skønneste elastikker og er bare en dejlig tyksak :biglove

Som sagt, så skal du nok finde DIN måde at klare flaskerne på :) Også vænner du dig til, at sådan er det bare - tænk på, at nu VED du, at hun får nok mad :) Selvom de godt kan snyde og pludselig ikke spise så meget, som man ellers forventer :rolleyes Man skal bare stole på, at de selv regulerer deres sult og beder om det de har brug for - også selvom det det betyder at de nogle dage spiser væsentligt mindre eller omvendt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER