MumiMor

Hospitalstaske

9 indlæg i dette emne

Det er ved at være tid til igangsættelse, så jeg skal have pakket til hospitalet. Håber på at kunne gå på barselshotel/familieafsnittet efter ødslen, og der står at man kl have 2-3 sæt tøj med til baby pr. dag...synes det lyder lidt voldsomt, men hvad ved jeg :whistling

Indtil videre har jeg lagt flg. frem:

Til baby:

3 x body i str 50 og 3 i str 56 - ved jo ikke hvad han passer her et par uger før termin...

2 x natdragt i str 50 og 2 i str 56

3 x heldragt i str 50 og 3 i str 56

1 køredragt i str 50 - satser på den er stor nok...

Dyne

Tæppe/svøb

Stofbleer

Vådservietter og lidt bleer - til turen hjem, vi har lidt transporttid

Det hele kan sagtens være i pusletasken

Til mig selv og manden:

Vandrejournalen

Behageligt tøj til de første dage

Klip-klappere

Kamera og oplader

Mobiloplader

Kiks, chokolade, slik

Toiletsager pakkes inden vi kører

Har jeg glemt noget? Eller pakket ALT for meget? Det fylder ikke så meget... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hue til baby, blødt toiletpapir, efter fødselsbind og jeg kan anbefale nogle juice eller kakaobrikker,når man bliver træt af hospitals saftevand!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Amme indlæg hvis du har planer om at amme.. mange kommer afsted uden og lige pludselig kan man altså ikke undvære dem længere ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår begyndte i at pakke hospitalstasken? Jeg tænker omkring de 37+ - er det for sent?

Jeg pakkede det sidste med veer 41+4 :-P kunne ikke undvære de ting der skulle pakkes. Havde dog en liste klar og Henrik kunne hjælpe en del

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakker det sidste i dag - dvs alt til os selv - umiddelbart før vi kører til hospitalet i eftermiddag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakkede 40+5.. Skulle sættes i gang 40+6.. Men gik i gang af mig selv om morgen da jeg var 40+6 :P

Du har mere end rigeligt tøj med til baby, men hvis det ikke fylder, så er det jo intet problem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sugerør! Det var min redning! Du er ikke i stand til at drikke af glas, når man ligger ned og har veer, eller er i gang med at presse, og man har brug for meget væske (jeg syntes ikke jeg lavede andet end at drikke)

Lidt mad til manden er også guld værd. Da min svigerinde skulle føde ville hendes kæreste lige smutte ned efter noget mad til sig selv, og han nåede lige ind på stuen, før hun fødte. Vi havde muslibarer og kiks med til C, og det brugte han flittigt. Jordemødrenes opgave er at fokusere på dig og babyen, ikke på din mand, så han kan godt blive lidt glemt i kampens hede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En læbepromade er godt at have med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg pakkede 40+5.. Skulle sættes i gang 40+6.. Men gik i gang af mig selv om morgen da jeg var 40+6 :P

Du har mere end rigeligt tøj med til baby, men hvis det ikke fylder, så er det jo intet problem :)

Jeg fandt også ud af at jeg havde rigeligt tøj med til ham... Dels passede han str 50 - det var faktisk lidt stort - så alt i str 56 var overflødigt. Dels tog vi hjem mindre end et døgn efter fødslen, så han brugte jo ikke meget. Men sådan bliver man jo så klog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER