Guest Amina

Ondt i maven - har brug for råd.

37 indlæg i dette emne

Min lille Ayah har voldsomt ondt i maven og vil ikke sove men kun spise spise spise. Ellers græder hun helt hysterisk :(

Det kommer sig af at jeg spiser 2 slags antibiotika som er ret stærke og går i mælken.

Jeg har betændelse i min livmoder, så jeg bliver nød til at tage dem og det skal jeg til og med d 13 - altså 8 dage endnu.

Har i nogen råd? Jeg synes det er så synd for hende og har det dårligt over at det er min skyld hun har det sådan :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

1. Mavemassage.. Fx cykling med benene :)

2. FENIKKEL TE :) Det kan gives i et lille shots glas, så er man sikker på det ikke ødelægger amningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg kan da ikke få fenikkel te nogen steder nu vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan lige nævnes at hun fx kun har sovet 1 time og et kvarter idag og hun er kun 9 dage gammel :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan også prøve med camillete, hvis du har det. Eller lidt sukkervand, det virker også beroligende på de små maver.

Jeg håber at du finder noget der virker og rigtig god bedring!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor henne i landet bor du? For jeg har fennikel the hjemme, og hvis du har lyst er du velkommen til at komme forbi og hente noget, eller sende en stafet.

Ellers er bio gaia også et godt bud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du bor på fyn, har jeg fennikel the :)

Og ja, Camille the kan bruges også, også kan man måske købe det andet i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bor i indre københavn :)

Jeg prøver med kamillete og ser om det har nogen virkning. Synes det er så synd for min lille skat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok prøve at give hende noget MME. Det lyder som om hun ikke bliver mæt? Jeg fik infuenza da Leah var 6 dage og det var ikke hvergang hun blev mæt, og hun havde tømt begge bryster. Hun fik den først når hun havde ligget ved begge bryster, for at holde amningen igang. Det kan give både dig og hende noget ro at hun får noget mad i maven der ikke har medicin i.

Held og lykke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså der er masser af mælk. Jeg ammer med ammebrik så jeg kan se at der er rigeligt?

Hun er faldet lidt til ro, men kan ikke ligge selv eller sove. Hvis jeg ligger hende så bliver hun helt pylret og søger tryghed. Men er stille når hun ligger i armen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan evt bare købe hele fennikel frø og så komme dem i kogende vand små 10 min. Og vupti så har du fennikel the, du kan evt komme lidt sukker i også hvis du syntes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer kan ikke mærke forskel på ondt i maven og sult. Derfor vil hun spise hele tiden når maven gør ondt, hvilket resulteret i oversåisning og tarmen aldrig får ro.

Zoey gjorde det samme og vi blev anbefalet hun ikke måtte spise oftere end hver 2-3 time. Vi gav så sut og ellers vand i flaske når hun græd og det ikke var tid til mad. Desuden tog Henrik meget over, for mor lugter af mælk og det kan forvirre barnet. Hvis det bliver ved kan zoneterapi anbefales. Hjalp gevaldigt på Zoey

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Babyer kan ikke mærke forskel på ondt i maven og sult. Derfor vil hun spise hele tiden når maven gør ondt, hvilket resulteret i oversåisning og tarmen aldrig får ro.

Zoey gjorde det samme og vi blev anbefalet hun ikke måtte spise oftere end hver 2-3 time. Vi gav så sut og ellers vand i flaske når hun græd og det ikke var tid til mad. Desuden tog Henrik meget over, for mor lugter af mælk og det kan forvirre barnet. Hvis det bliver ved kan zoneterapi anbefales. Hjalp gevaldigt på Zoey

What she said :) undtagen zoneterapien, blev aldrig nødvendig - heldigvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også mene at det er pga uro i tarmene, da hun ikk kan mærke forskel på sult og ondt i maven. Prøv at strække den lidt med min 2 timer i mellem og så gør brug af sut eller noget af det de andre foreslår.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt enig i de med sult og maveknebicon_hug.gif

Bruger hun sut? Har du en vikle? Hvis du har en, saa kom hende i den lidt, for det kan ogsaa afhjaelpe mavekneb. Skriv en PM, hvis ikke det funker! bearhug.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg vidste slet ikke det med sult og mavekneb, men det giver god mening. Tak piger :lovebk

Farmand tog hende efter jeg havde givet mad kl lidt over 22. Så gik jeg i soveværelset og prøvede at få en lille lur. Han gjorde en flaske kamillete klar, bare for en sikkerhedsskyld. Men vi fik den aldrig brugt. Kl lidt over 24 fik hun igen mad liggende hos mig i sengen og så sov vi begge :yay

Sådan gjorde vi hele natten med 2-3 timers mellemrum - men vi sov! Og er faktisk først vågnet nu :P (manden sov på sofaen hehe)

Spændende at se hvordan dagen bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sutten har forresten været meget i brug :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder dejligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager lige denne her tråd op igen, da lille Ayah har meget ondt i maven igen.

Hun bliver ikke ammet mere, men får udelukkende MME!

Hvordan laver i fenikkel te? Jeg kan både finde pulver, frø og tebreve på matas hjemmeside - hvad er bedst? Og hvor meget skal jeg give hende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er ked nu, og du ikke har fennikel-te på lager, vil jeg slå et slag for sukkervand. En flaske med 1-2 teskefuld sukker i ca. 100 ml. vand. Det har vi brugt de gange Karla har haft ondt, og det beroliger hende nok til at vi efter ca. 20-30 ml. kan bytte flasken med sukkervand ud med en flaske mme, selv om hun ikke har ville tage flasken med mme.

Ellers har jeg hørt at kamillete har samme effekt, men de må vidst ikke få det på daglig basis i for lang tid :)

har aldrig prøvet fennikelte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver det på knuste frø købt i en helsekostbutik :) i starten dik hun efter behov - det må aldrig erstatte eller være mere end hvad der svarer til et måltid om dagen.. I starten (5 uger gammel) fik hun dog nogen dage op til måske 150 ml.. Nu får hun det meget tyndt, også måske 50ml om dagen :)

Jeg laver 200 ml af gangen, og stiller i køleskabet, så har jeg altid 20-30 ml ude og kan så hente hvis det kniber :) jeg lader det trække til det er sådan tynd æblejuice farvet(2-3 min) også kommer jeg 1/2 teske rørsukker i pr 100ml :) da hun var mindre og hvis hun kom helt op og køre, kom der nogen gange 1 teskefuld i... Det skal være samme temperatur som mme :) i starte. Havde hun især ondt om aften, så ser gav vi det forebyggende hver aften omkring kl 18-19 også løbende i løbet af aften :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis hun er ked nu, og du ikke har fennikel-te på lager, vil jeg slå et slag for sukkervand. En flaske med 1-2 teskefuld sukker i ca. 100 ml. vand. Det har vi brugt de gange Karla har haft ondt, og det beroliger hende nok til at vi efter ca. 20-30 ml. kan bytte flasken med sukkervand ud med en flaske mme, selv om hun ikke har ville tage flasken med mme.

Ellers har jeg hørt at kamillete har samme effekt, men de må vidst ikke få det på daglig basis i for lang tid :)

har aldrig prøvet fennikelte

Vi har prøvet med sukkervand, men hun bliver godt nok sur når hun skal drikke det! Hun spiser sin MME, dog med lidt brok og hyl imellem - men græder bare stadig efterfølgende og kan ikke finde ro :(

Jeg laver det på knuste frø købt i en helsekostbutik :) i starten dik hun efter behov - det må aldrig erstatte eller være mere end hvad der svarer til et måltid om dagen.. I starten (5 uger gammel) fik hun dog nogen dage op til måske 150 ml.. Nu får hun det meget tyndt, også måske 50ml om dagen :)

Jeg laver 200 ml af gangen, og stiller i køleskabet, så har jeg altid 20-30 ml ude og kan så hente hvis det kniber :) jeg lader det trække til det er sådan tynd æblejuice farvet(2-3 min) også kommer jeg 1/2 teske rørsukker i pr 100ml :) da hun var mindre og hvis hun kom helt op og køre, kom der nogen gange 1 teskefuld i... Det skal være samme temperatur som mme :) i starte. Havde hun især ondt om aften, så ser gav vi det forebyggende hver aften omkring kl 18-19 også løbende i løbet af aften :)

Jeg har bestilt fenikkel frø her til aften - de kommer så først med posten imorgen eller fredag. Men det var bare ikke til at få nogen steder idag <_<

Men jeg vil prøve at se om det ikke virker. Jeg har ikke tænkt mig at give så meget, en små 20-30 ml til at starte med. Åh jeg håber sådan det virker på min lille mus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt fennikel frø i bilka, bare ved krydderierne, i sådan en lille mørkeblå pose, måske fra santa maria? :)

Det kan sagtens købes i de størrer supermarkeder :) håber det kommer til at virke for dig.

Ikke for at skræmme eller noget, men jeg havde også en meget ulykkelig baby, og vi troede det var ondt i maven, vi prøvede zoneterapi, skift af mme, lactulose, fennikelthe og sukkervand, intet hjalp før vi sendte ham vil kiropraktor! Det viste sig at han var låst i ryg ledende omkring tarmsystemet, og det var derfor han havde ondt, det gjorde simpelthen ondt på ham når der var noget i maven der skulle ind eller ud. Efter 3 behandlinger har jeg bare en dejlig og glad baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt fennikel frø i bilka, bare ved krydderierne, i sådan en lille mørkeblå pose, måske fra santa maria? :)

Det kan sagtens købes i de størrer supermarkeder :) håber det kommer til at virke for dig.

Ikke for at skræmme eller noget, men jeg havde også en meget ulykkelig baby, og vi troede det var ondt i maven, vi prøvede zoneterapi, skift af mme, lactulose, fennikelthe og sukkervand, intet hjalp før vi sendte ham vil kiropraktor! Det viste sig at han var låst i ryg ledende omkring tarmsystemet, og det var derfor han havde ondt, det gjorde simpelthen ondt på ham når der var noget i maven der skulle ind eller ud. Efter 3 behandlinger har jeg bare en dejlig og glad baby :)

Jeg vil også anbefale en spædbarns kiropraktor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER