StineDJ

Kender I det..

13 indlæg i dette emne

Kender ai det, når folk spørger om ikke man ønsker et barn og så fortæller at det har man ønsket det sidste halvandet år og så kvitterer de med at sige: "Ja, den mig og X skulle have et barn, der kunne vi knapt nok kigge på hinanden inde jeg blev gravid..."

Og ja, det ER jo dejligt for de par hvor det går sådan, men når man lige har fortalt at man har svært ved det, så er det nok ikke liiiiiige det der hjælper... :blabla

Bare et lille suk herfra.. :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er sgu da også en ufølsom kommentar... Der ville jeg nok have svaret noget mindre pænt tilbage...

Vi brugte bare kommentaren "Jo vi glæder os også til børn på et tidspunkt" og "det kommer når det kommer - det har man desværre ikke altid selv styr over" og så fik vi (næsten) lov til at være i fred..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sgu da også en ufølsom kommentar... Der ville jeg nok have svaret noget mindre pænt tilbage...

Vi brugte bare kommentaren "Jo vi glæder os også til børn på et tidspunkt" og "det kommer når det kommer - det har man desværre ikke altid selv styr over" og så fik vi (næsten) lov til at være i fred..

Har jeg også brugt i starten, men efterhånden er det svært bare at fyre den af hver gang..

Forsøger at være glad på andres vegne, der er jeg selvfølgelig, men man kan jo i realiteten ikke bruge den historie til noget.. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre nogen der kommer med nogle upassende kommentarer :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så vil jeg nok indrømme, at det først efter jeg er blevet "rigtig" voksen at det er gået op for mig, HVOR varsomt man skal træde lige med det emne...

Jeg har tidligere sagt til folk "skal I ikke snart have nogle børn" eller "hvornår kommer nr 2" og faktisk syntes at jeg blot var mægtig engageret og indlevende...

Først efter jeg er blevet gift og har opdaget at børn for mange faktisk kæmper i mange år og at det gør enormt ondt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er desværre nogen der kommer med nogle upassende kommentarer :kram

:tak

Og så vil jeg nok indrømme, at det først efter jeg er blevet "rigtig" voksen at det er gået op for mig, HVOR varsomt man skal træde lige med det emne...

Jeg har tidligere sagt til folk "skal I ikke snart have nogle børn" eller "hvornår kommer nr 2" og faktisk syntes at jeg blot var mægtig engageret og indlevende...

Først efter jeg er blevet gift og har opdaget at børn for mange faktisk kæmper i mange år og at det gør enormt ondt...

Jeg kan huske at en i min nærmeste familie havde svært ved det og endte med reagensglas for 10 år siden. Alligevel sagde hun engang til mig, da min fætter og kæreste skulle have nr. 2 og vi havde 1 der var ældre end deres, "Nå, så kom de nok før jer, hva...?" :ba

Say what? :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan nogle gange ryste på hovedet. Vi har flere i omgangskredsen og VED hvor hårdt det er for dem, så det kunne jeg ALDRIG finde på at sige til dem.

Jeg ville nok godt kunne sige det til andre, men ikke til nogle, som jeg vidste kæmpede for det - det synes jeg er ufølsomt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk kan være utrolige "uhøflige"... og det værste er at nogen er det imens de tror de selv er skide høflige :(

Damn man må høre på meget l*rt!

Og ja nogen gange aner man sgi ikke hvad man skal sige.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Du skal bare have lidt hjælp til den første, så kommer du til at spytte dem ud" <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller: "Det kommer helt sikkert her i ferien, I trænger bare til at slappe lidt af"

Det tror jeg næppe det gør efter man har prøvet mere end et år <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller vi havde bare sex hver dag i 2 måneder så var den der... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eller vi havde bare sex hver dag i 2 måneder så var den der... :whistling

Haha, ja det er også een af de bedre :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender jeg heldigvis ikke - men håber jeg heller ikke jeg skal opleve - virker lidt ufølsomt! Det er jo et hårdt emne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER