babybaby

Hvad skal bedsteforældrene have i julegave?

15 indlæg i dette emne

Så kom det.. Spørgsmålet om hvad bedsteforældrene skal have fra Julius i julegave.

Jeg er løbet tør for kreative ideer, synes ikke det er sjovt at give det obligatoriske foto fra institutionen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tilde har klasket noget color dekor på nogle vaser og har lavet nogle perleskåle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Theo giver begge hold bedsteforældre en vægkalender med billeder af dem og Theo fra dette år :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre skal enten have et billede eller hver deres krus med et billede af Caroline.

Svigerforældrene ved vi ikke endnu, vi har snakket om at de skal have et hjemmelavet gavekort til en tur i en dyrepark sammen med os en gang i foråret, men det er ikke endelig besluttet endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har fundet på at de ska have et krus med et billede af lucas og så ku jeg godt tænke mig at finde et digt der passer til bedsteforældre , som jeg vil skrive derpå også... men er der nogen der ved hvor man kan finde et?? :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke har lige i dag malet med fingermaling på to lærreder, hvorpå jeg har skrevet med malertape "Lærke jul '12" og så sat lidt hjerter og sådan på. Tapen fjernes så, når malingen er tør, og så streges bogstaverne op med sort tusch, lærredet sættes i svæveramme og voilá: hjemmelavet maleri, der fortæller hvem og hvornår det er fra. :loveshower

Der ud over skal vi lege med porcelæns penne og salatskåle. Det er lidt noget andet end krusene, som mange bruger, plus der er masser af plads at tegne på!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme skal jeg til og igang med vægkalendere. Jeg kom til at lave en sidste år så det må jeg nok også hellere i år ;)

Jeg glæder mig til ronja selv kan være med til at lave lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt sådan et hånd og fod aftryks sæt og så skal Mie til fotograf og have taget fine billeder, begge dele er til hendes far, men jeg syntes det er oplagt at give bedste forældrene det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine egne + DP-børn giver (alt efter alder):

Fyrfadslamper malet med glasmaling

Billedrammer malet af børnene, med billeder af dem

Perlehånd på lærred (trylledej med dybt håndaftryk, smør med olie, hæld alm. perlepladeperler i aftrykket, bag i ovnen til perlerne er smeltet sammen, køl af, tag ud af trylledejsaftrykket, lim på et lærred i ramme der er malet sort)

Vaskeklude med hånd og fodaftryk på.

Nøgleringe i silkclay

Derudover får de hvert år en fotokalender og en fotobog af året der gik.

Og i år et billede i ramme af vores 5 unger. Fik et vink med en vognstang om at der på sidste fællesbillede mangler et barn (hun er ikke født endnu på det billede ;) )

Overvejer om mine forældre skal have en digitalfotoramme, så de ikke skal have hele væggen plastret til med billeder, men i stedet kan sætte rammen til at skifte mellem dem.

Har en på legeværelset i dagplejen og ungerne ELSKER at stå og se sig selv / de andre, og det er faktisk en god måde at få set billeder på i dagligdagen i stedet for at skulle sætte sig ned med et album :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine egne + DP-børn giver (alt efter alder):

Fyrfadslamper malet med glasmaling

Billedrammer malet af børnene, med billeder af dem

Perlehånd på lærred (trylledej med dybt håndaftryk, smør med olie, hæld alm. perlepladeperler i aftrykket, bag i ovnen til perlerne er smeltet sammen, køl af, tag ud af trylledejsaftrykket, lim på et lærred i ramme der er malet sort)

Vaskeklude med hånd og fodaftryk på.

Nøgleringe i silkclay

Derudover får de hvert år en fotokalender og en fotobog af året der gik.

Og i år et billede i ramme af vores 5 unger. Fik et vink med en vognstang om at der på sidste fællesbillede mangler et barn (hun er ikke født endnu på det billede ;) )

Overvejer om mine forældre skal have en digitalfotoramme, så de ikke skal have hele væggen plastret til med billeder, men i stedet kan sætte rammen til at skifte mellem dem.

Har en på legeværelset i dagplejen og ungerne ELSKER at stå og se sig selv / de andre, og det er faktisk en god måde at få set billeder på i dagligdagen i stedet for at skulle sætte sig ned med et album :)

Ok du gav så mere end én god gave idé til mig dér! :super og hvor er det genialt tænkt med den digitale fotoramme til DP-børnene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide med digital billederamme! Det tror jeg vi vil overveje!

Ellers er vi også på krus med billede og vægkalender..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her får bedsteforældrene en vægkalender med Carl + kusine Emma

Derudover får de et rigtig billede af Carl i en ramme da de har efterspurgt det. Så har jeg købt magnetpapir i Tiger hvor Carl har tegnet - så klipper jeg papiret ud i stjerner, voila magneter til køleskabet.

Men sikke mange gode ideer fra denne tråd, vil tage noget af det op til næste år!

Og så får de et bryllupsbillede af os men det er jo en sidebemærkning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lærke har lige i dag malet med fingermaling på to lærreder, hvorpå jeg har skrevet med malertape "Lærke jul '12" og så sat lidt hjerter og sådan på. Tapen fjernes så, når malingen er tør, og så streges bogstaverne op med sort tusch, lærredet sættes i svæveramme og voilá: hjemmelavet maleri, der fortæller hvem og hvornår det er fra. :loveshower

Der ud over skal vi lege med porcelæns penne og salatskåle. Det er lidt noget andet end krusene, som mange bruger, plus der er masser af plads at tegne på!

Ej Heidi, det er da en FED ide med billederne! Må vi ikke se dem? :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er i bare kreative. I er nogle seje damer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER