Guest M's mor

Skimmel svamp i barnevogn

21 indlæg i dette emne

Jeg skulle skifte lagen i dag i barnevogn, og det var ved at være et stykke tid siden må jeg desværre indrømme. De sidste mange gange har hun sovet i den når jeg vaskede sengetøj og så har jeg efterfølgende glemt det.

Nå men i dag da jeg skiftet tager jeg madras op og bag på er den fuld af mug. Øv tænker jeg men så må vi købe en ny. Barnevogn har også fået mug. Så jeg vasker den med rodalon. Men så opdager jeg der er noget sort i kassen som jeg ikke kan få af og det lugter som champignon (sådan beskriver Rasmus lugten) det er så desværre skimmelsvamp. Øv vi er nødt til at købe en ny vogn.

Den er købt brugt af min kusine.

Men så er det jeg tænker at det måske har en sammenhæng med madisons kløe i hovedbunden. For hun er nemlig ikke tør i hovedbund og vi har smurt hormon creme i en uge uden resultat. Og i går var hun kun i barnevogn ganske kort da vi skulle noget. Og i nat kløede hun sig slet ikke.

Jeg regner med at ringe til lægen mandag for at høre ad om det kan hænge sammen. Men har godt nok dårlig samvittighed. Øv hvor burde jeg have opdaget det noget før. Hvis bare jeg havde skiftet lagen noget før så havde min lille pige haft det bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Det kunne lige så let have været mig - Vi bruger drømmepose, så der er slet ikke en madras i vores barnevogn, lige netop for den ikke skal få fugt her i vinteren..

men du skal ikke have dårlig samvittighed..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det ærgeligt!

når i skal købe ny madras vil jeg anbefale latex. Skimmelsvamp har ret svært ved at bo i det (hvis de overhovedet kan) og den kan vaskes :) Vi har en fra dunlopillo.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Det kunne lige så let have været mig - Vi bruger drømmepose, så der er slet ikke en madras i vores barnevogn, lige netop for den ikke skal få fugt her i vinteren..

men du skal ikke have dårlig samvittighed..

Vi har også en drømme pose men hun vil ikke ligge i den desværre.

Men jeg var ikke klar over at madras og vogn kunne blive fugtige når den lille havde sovet deri. Havde i hvert fald ikke tænkt så langt det kunne udvikle mug og skimmel svamp. Desværre betyder det ny vogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså!

Skimmelsvamp er bare ikke at spøge med... :kram :kram :kram

Nej for Søren. Barnevognen ryger også ud med det samme. Og så må vi se hvornår vi får r

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv altså!

Skimmelsvamp er bare ikke at spøge med... :kram :kram :kram

Nej for Søren. Barnevognen ryger også ud med det samme. Og så må vi se hvornår vi får råd til en ny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, hvor er det ærgeligt!

når i skal købe ny madras vil jeg anbefale latex. Skimmelsvamp har ret svært ved at bo i det (hvis de overhovedet kan) og den kan vaskes :) Vi har en fra dunlopillo.

Tusinde tak for rådet det vil jeg huske. Det er så både ny madras og vogn vi skal have.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det bare surt altså! :kram

Står jeres barnevogn altid ude eller er den normalt indenfor? Tænker på om det er noget jeg skal være obs på med min egen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh sådan noget rod, for det er da et hændeligt uheld! Jeg kan godt forstå din selvbebrejdelse men du har ikke gjort noget vi andre ikke også kunne have været udsat for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor er det bare surt altså! :kram

Står jeres barnevogn altid ude eller er den normalt indenfor? Tænker på om det er noget jeg skal være obs på med min egen.

Den står ude om dagen. Men om natten står den i garagen. Men min søster har fået at vide at man skal tage madras med ind og så stille den lunt. Det får jeg først at vide i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh sådan noget rod, for det er da et hændeligt uheld! Jeg kan godt forstå din selvbebrejdelse men du har ikke gjort noget vi andre ikke også kunne have været udsat for!

Det er jo det. Og gudskelov er det opdaget. Og kan mærke hun ikke klør når hun næsten ikke har sovet i den. Så nu ved jeg hvad jeg skal være opmærksom på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den står ude om dagen. Men om natten står den i garagen. Men min søster har fået at vide at man skal tage madras med ind og så stille den lunt. Det får jeg først at vide i dag

Ok, så lyder det ikke til at jeg skal være bekymret. Vores barnevogn er kun udenfor når vi er ude at gå tur med den eller hvis det lykkes mig at få hende til at tage en middagslur i den. Resten af tiden er den inde i huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok, så lyder det ikke til at jeg skal være bekymret. Vores barnevogn er kun udenfor når vi er ude at gå tur med den eller hvis det lykkes mig at få hende til at tage en middagslur i den. Resten af tiden er den inde i huset.

Bare du husker at tage madras op så der kommer luft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft skimmelsvamp i hele huset, så jeg er efterhånden ekspert.

Barnevognen kan godt reddes, men madrassen skal ud, for der kan det jo bo inde i uden man kan se det.

Alt der kan komme i vaskemaskinen på barnevognen pilles af og vaskes på 60 grader med rodalon i vandet. Rodalon slår skimmelsvampen ihjel.

Cilit Bang har en spray der hedder mug og skimmel, der fjerner alle de sorte misfarvninger, så efter det er vasket med rodalon, så spray det med dette (i en stor balje), lad det virke en halv times tid og gentag til alle misfarvninger er væk, Derefter i vaskemaskinen igen på alm. vaskeprogram med alm. sæbe.

Selve barnevognen vasker du først af i rodalon. Hele vognen skal nærmest skumme - husk alle hjørnerne.

Skyl den ren med vandslangen og brug så Cilit Bang over det hele, så den bliver pæn igen.

Skyl igen med vandslangen, gentag med Cilit Bang til der ikke er misfarvninger nogen steder.

Vask hele vognen med en mild sæbevandsblanding (Cilit Bang har klor i, og det skal vaskes ud)

Skyl godt med vandslangen til hele vognen er fri for alle former for sæbe.

Lad vognen stå inde (ja den er ikke pæn i stuen, men den skal have så meget varme som muligt for at blive helt gennemtør) ind til den er helt tør. Dette tager nogle dage.

Det bedste er selvfølgelig en ny vogn, men med denne fremgangsmåde er du sikker på at der ikke er mere skimmelsvamp, så det kan lade sig gøre at få bugt med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft skimmelsvamp i hele huset, så jeg er efterhånden ekspert.

Barnevognen kan godt reddes, men madrassen skal ud, for der kan det jo bo inde i uden man kan se det.

Alt der kan komme i vaskemaskinen på barnevognen pilles af og vaskes på 60 grader med rodalon i vandet. Rodalon slår skimmelsvampen ihjel.

Cilit Bang har en spray der hedder mug og skimmel, der fjerner alle de sorte misfarvninger, så efter det er vasket med rodalon, så spray det med dette (i en stor balje), lad det virke en halv times tid og gentag til alle misfarvninger er væk, Derefter i vaskemaskinen igen på alm. vaskeprogram med alm. sæbe.

Selve barnevognen vasker du først af i rodalon. Hele vognen skal nærmest skumme - husk alle hjørnerne.

Skyl den ren med vandslangen og brug så Cilit Bang over det hele, så den bliver pæn igen.

Skyl igen med vandslangen, gentag med Cilit Bang til der ikke er misfarvninger nogen steder.

Vask hele vognen med en mild sæbevandsblanding (Cilit Bang har klor i, og det skal vaskes ud)

Skyl godt med vandslangen til hele vognen er fri for alle former for sæbe.

Lad vognen stå inde (ja den er ikke pæn i stuen, men den skal have så meget varme som muligt for at blive helt gennemtør) ind til den er helt tør. Dette tager nogle dage.

Det bedste er selvfølgelig en ny vogn, men med denne fremgangsmåde er du sikker på at der ikke er mere skimmelsvamp, så det kan lade sig gøre at få bugt med det :)

Gode råd :balloons

Personligt havde jeg smidt barnevognen ud :whistling men jeg er bare så bange for skimmelsvamp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft skimmelsvamp i hele huset, så jeg er efterhånden ekspert.

Barnevognen kan godt reddes, men madrassen skal ud, for der kan det jo bo inde i uden man kan se det.

Alt der kan komme i vaskemaskinen på barnevognen pilles af og vaskes på 60 grader med rodalon i vandet. Rodalon slår skimmelsvampen ihjel.

Cilit Bang har en spray der hedder mug og skimmel, der fjerner alle de sorte misfarvninger, så efter det er vasket med rodalon, så spray det med dette (i en stor balje), lad det virke en halv times tid og gentag til alle misfarvninger er væk, Derefter i vaskemaskinen igen på alm. vaskeprogram med alm. sæbe.

Selve barnevognen vasker du først af i rodalon. Hele vognen skal nærmest skumme - husk alle hjørnerne.

Skyl den ren med vandslangen og brug så Cilit Bang over det hele, så den bliver pæn igen.

Skyl igen med vandslangen, gentag med Cilit Bang til der ikke er misfarvninger nogen steder.

Vask hele vognen med en mild sæbevandsblanding (Cilit Bang har klor i, og det skal vaskes ud)

Skyl godt med vandslangen til hele vognen er fri for alle former for sæbe.

Lad vognen stå inde (ja den er ikke pæn i stuen, men den skal have så meget varme som muligt for at blive helt gennemtør) ind til den er helt tør. Dette tager nogle dage.

Det bedste er selvfølgelig en ny vogn, men med denne fremgangsmåde er du sikker på at der ikke er mere skimmelsvamp, så det kan lade sig gøre at få bugt med det :)

Tusinde tak for dit råd. Jeg magter slet ikke at skulle igennem den omgang. Og vi er enige om at købe ny vogn nor der er råd.

Vores hus er desværre kun opvarmet af varmepumpe så det er ikke specielt varmt og da det er leje som vi forhåbentlig snart flytter fra så vil helst ikke have den ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode råd :balloons

Personligt havde jeg smidt barnevognen ud :whistling men jeg er bare så bange for skimmelsvamp

Vi smider den også ud. Skal ikke nyde noget. Hun er nemlig så sart i forvejen. Og døjer med en masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er noget af en omgang, men nogle gange kan det være nødvendigt :(

Da jeg var alene og kun havde råd til en gammel vogn fra Mødrehjælpen, måtte jeg igennem den tur (og det var hårdt arbejde over flere dage. Heldigvis var det sommer, så det gjorde det lettere end at skulle gøre det her hvor det er små-frost).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan I slå to fluer med et smæk - Og is tedet for en ny BARNEVOGN, så købe en slags kombivogn, som kan bruges osm klapvogn, når hun bliver lidt større? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er noget af en omgang, men nogle gange kan det være nødvendigt :(

Da jeg var alene og kun havde råd til en gammel vogn fra Mødrehjælpen, måtte jeg igennem den tur (og det var hårdt arbejde over flere dage. Heldigvis var det sommer, så det gjorde det lettere end at skulle gøre det her hvor det er små-frost).

Ja det hjælper på det at vejret er med en.

Egentlig skulle de penge vi skal købe ny for være brugt til noget andet. Men så må vi vurdere hvad det er vigtigst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske kan I slå to fluer med et smæk - Og is tedet for en ny BARNEVOGN, så købe en slags kombivogn, som kan bruges osm klapvogn, når hun bliver lidt større? :)

Vi har faktisk en klap vogn. Vi købte nemlig en da vi fik hende. For vi kunne ikke have en barnevogn i vores bil. Så vi skulle have en klapvogn hvor lift kunne gå i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER