Sensommerbaby

D-vitamin

15 indlæg i dette emne

Fra at have haft den mest harmoniske tilfredse, NEMME dreng siden fødslen har vi nu haft to rigtig trælse nætter med en dreng der først ville falde i søvn efter over 3 timers natteroderi.

Det falder sjovt nok præcist sammen med start på d vitamin dråber som lillemanden får inden sengetid.. Tror ikke den lille mave kan lide dem!

Vi tager Matas dråber...

Er der andre med lignende erfaring?

Kan jeg evt strække dosen hen over dagen så han ikke får fem dråber ad gangen?eller bør jeg skifte mærke? Eller bare vente på at maven vænner sig til det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her startede vi med at give to og så derefter fordele dem over dagen. Nu får hun 5 på en gang midt på dagen og her har vi slet ikke haft problemer!

Prøv evt. at give dem en ad gangen i løbet af dagen eller hvert fald tidligere på dagen, så det ikke er lige inden sengetid.. De skal bare have fem om dagen, det er ligemeget, hvordan de bliver fordelt.

Vi bruger også dem fra matas.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik at vide af min zoneterapeut at det var en god ide at starte langsomt med dem, altså 1 dråbe om dagen den første uge, 2 dråber om dagen den anden uge, og så videre indtil du er oppe på fuld dosis :) det sker der intet ved.

Min dreng er en måned, og vi er slet ikke begyndt at give dem endnu pga. Maveproblemer. Regner med at starte om en uges tid da det går meget bedre nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger nogle fra SuperBedst og giver dem om morgenen - det går fint helt uden maveproblemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikk gi dem om aften. Har altid givet dem om morgenen - vi bruger dem fra livosol eller hva det hedder.

Vi har aldrig haft problemer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lige på besøg, så blander mig lig :rolleyes

vi havde også problemer med lucas da han startede på dem, også selv om vi fordelte dem over dagen eller startede med at give først 1 dråbe i en uge osv. så foreslog vores sundhedsplejeske at vi skulle prøve at give ACD-dråber(til for tidlig fødte) og siden har der intet været, der startede vi også stille ud. men han får nu kun hver 2. dag da han bedst kan klare det sådan...

det er kokosolien i dem at de døjer med at ku klare i maven.. man kan få nogen på jordnøddeolie også men må ikke gives til allergibørn, derfor fik lucas acd

men ellers hold en lille pause og start igen hvis det kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi fik afvide at hvis Victor blev anderledes efter opstart af d-dråber så var det almindeligt at nogle får ondt i maven - vi blev anbefalet d-dråber fra skanderborg eller ACD dråber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov se bort fra smiley de var ikke meningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger dem fra apoteket og har haft samme "glæde" af dem :(

Her 3 uger efter start er hun vist ved at vænne sig til dem...

Vi har forsøgt at rykke tidspunktet, men uden held.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også starte med at give en dråbe af gangen og så trappe op.. Så vender maven sig til dem..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået en lille pige, der er mere pylret end de første 14 dage. Jeg kan dog ikke huske om det startede dagen før, jeg startede med D-dråber eller først efter jeg startede med dem, så derfor er jeg i tvivl om jeg kan give dem "skylden" ligesom jeg heller ikke altid kan finde ud af, om hun græder pga. ondt i maven eller det har andre årsager (overstimulering, overtræthed, sult osv.)

Kan man stoppe med D-dråberne et par dage for at se om det har en effekt eller hvor mange dage skal der til, før en eventuel virkning viser sig - hvis gråden skyldes altså skyldes dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også fået en lille pige, der er mere pylret end de første 14 dage. Jeg kan dog ikke huske om det startede dagen før, jeg startede med D-dråber eller først efter jeg startede med dem, så derfor er jeg i tvivl om jeg kan give dem "skylden" ligesom jeg heller ikke altid kan finde ud af, om hun græder pga. ondt i maven eller det har andre årsager (overstimulering, overtræthed, sult osv.)

Kan man stoppe med D-dråberne et par dage for at se om det har en effekt eller hvor mange dage skal der til, før en eventuel virkning viser sig - hvis gråden skyldes altså skyldes dem.

Du kan sagtens stoppe et par dage for at se, om det er pga dråberne - det sagde min SP, at jeg bare kunne prøve, hvis det blev et problem. Derudover sagde hun, at mange babyer begynder at få aftenuro og generelt blive mere urolige omkring samme tid, som man starter på D-dråber. Så ifølge hende kan man hvert fald ikke "bare" give dråberne skylden. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi droppede D-dråberne da Charlie blev en utilfreds baby efter vi startede på dem og begyndte med ACD dråber i stedet for og det hjalp her :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi giver d-dråber om morgenen, 3 dråber får hun.... startede ud med 5, men det gav kuk i maven, nu laver vi langsom optrapning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan sagtens stoppe et par dage for at se, om det er pga dråberne - det sagde min SP, at jeg bare kunne prøve, hvis det blev et problem. Derudover sagde hun, at mange babyer begynder at få aftenuro og generelt blive mere urolige omkring samme tid, som man starter på D-dråber. Så ifølge hende kan man hvert fald ikke "bare" give dråberne skylden. :goodluck

Nej, jeg regner egentlig også med det er "almindelig uro", men kan jo ligeså godt teste om det kan være D-dråbernes skyld. Hun fik ikke nogle i går, men indtil videre er hun ikke mindre urolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER