Påskesen

Hvornår fortalte i det til arbejdsgiver

9 indlæg i dette emne

Hej alle

Hvornår fortalte i arbejdsgiver om jeres graviditet ? Jeg har tænkt mig at gøre det på mandag hvor jeg er 5+1 jeg syntes ligeså godt jeg kan sige det inden de selv gætter det, og så jeg kan få lov at tage hensyn til mig selv uden at skulle skjule det. Jeg står op og løber rundt på mit arbejde, og har ofte lange vagter, så syntes jeg har brug for at fortælle det dernede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

JEg sagde det med det samme af den simple årsag at jeg ikke kan skjule det. Jeg bliver så dårlig og var sygemeldt de to første gange, så her tredje gang sagde jeg det med det samme jeg testede positiv. Synes de skulle have lov at overveje hvilke muligheder de havde for at dække mit arbejde hvis jeg blev sygmeldt igen (det gjorde jeg heldigvis ikke). Jeg havde det fint med at melde ud fra start. Skulle det gå galt, så ved arbejdspladsen også hvorfor man er rigtig ked af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sagde det med det samme, men skulle også sygemeldes pga smerter allerede fra 4+5.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Johan måtte jeg skrive en mail til min chef 14 dage efter jeg stod med den positive test, da jeg var for syg til, at stå ud af sengen. Jeg var så sygemeldt resten af graviditeten... Denne her gang har jeg ingen ideer om hvornår og ikke mindst hvordan.. For nåede kun at være ansat i 6 måneder inden jeg blev sygemeldt og når min barsel med Johan slutter til januar, har jeg ikke været på arbejde de sidste 21 måneder og så skal jeg jo på ny barsel til maj.. Så er noget spændt på hvordan det bliver modtaget :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det først, da vi havde været til NF-scanning. Ca. 11+5.. Men havde sagt det til én kollega, da jeg fandt ud af det. I tilfælde af jeg skulle døje med kvalme.. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle svarene tøser :) Glæder mig lidt til at få det sagt og se deres reaktion. Jeg fik et total hormon flip i dag på en af mine medarbejdere... kunne slet ikke styre eller kende mig selv :blush Det var sku egentlig lidt synd for ham selvom han var en smule flabet haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine kollegaer fik det at vide med det samme. De vidste, at vi var i behandling igen pga de dage jeg skulle have fri, og fordi der er visse forholdsregler, der skal tages for ikke at risikere abort... Det kan ikke skjules på min arbejdsplads :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fortalte det først efter nf, men jeg havde også kun været ansat i en uge da jeg opdagede jeg var gravid, så ville gerne lære mine kolleger lidt at kende før jeg sagde det.

Jeg tror måske jeg vil sige det før, hvis jeg er så heldig at blive gravid igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville faktisk vente med at fortælle det til efter NF. Vi har dog besluttet at fortælle det når vores forældre har fået besked i næste uge til vores chefer, ikke resten af kollegaerne. Det skyldes at der er jo er en del ting vi skal til i forbindelse dermed hvor min mand også skal med, og da vi arbejder samme sted ser det måske alligevel mærkeligt ud.

Desuden hvis noget er galt til NF tror jeg ikke vi har lyst til at arbejde og så ville vi alligevel fortælle vores chefer hvorfor.

Så vi fortæller det når jeg er 11+0. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER