Malene ling

Rødvin- må man det?

7 indlæg i dette emne

Hvordan er det nu amning pg rødvin. Jeg drak et glas forleden og det var himmelsk efter 11 mdr, hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg gør ikke, alkohol går direkte i mælken, et glas tvivler jeg dog på skader. Jeg tør bare ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har læst, at 1 genstand er i mælken i 3 timer, men du må ikke hænge mig op på det. Jeg ville godt turde tage et enkelt glas, men kun hvis jeg lige havde ammet, så der er mindst muligt i mælken :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tager nok en halv genstand i ugen.. Somregel når Silje er puttet.. Bare lige nok til at skåle i...

Mener at det siges at man skal drikke mindst muligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået at vide af både læge og sundhedsplejerske at en enkelt genstand enten lige før eller lige efter amning er helt iorden. Fordi det så vil være væk igen til næste gang man ammer.

Derudover har en sygeplejerske fortalt mig at man faktisk skal drikke rigtig meget (så man er godt fuld) før end det egentlig påvirker baby gennem mælken, fordi det bliver fortyndet så meget. Men at man ikke anbefaler mere end en genstand bare for at være på den sikre side. Så jeg ville nu nok alligevel holde mig til den ene genstand.

Der er så også den mulighed at du malker ud, så du har nok til et par måltider. Så kan du drikke og give sutteflaske istedet og så bare malke ud og smide den mælk ud istedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som om at et enkelt glas imen sjælden gang imellem er ok og ja så lige time det så amning og vinen forskydes mest muligt. Jeg må se at få købt den malkemaskine- syntes at alle snakken om hvor smart det er- også så far kan give flaske og jeg kan være babyfri bare en lille smule. Syntes det er hårdt at amme hele tiden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som om at et enkelt glas imen sjælden gang imellem er ok og ja så lige time det så amning og vinen forskydes mest muligt. Jeg må se at få købt den malkemaskine- syntes at alle snakken om hvor smart det er- også så far kan give flaske og jeg kan være babyfri bare en lille smule. Syntes det er hårdt at amme hele tiden

Husk at det ikke er sikkert, at din datter bliver ved med at ville have bryst, hvis hun bliver introduceret for flasken - heller ikke selvom det er brystmælk du giver hende :) Jeg havde ikke nok mælk, så det kom helt af sig selv, men min datter fik lov til at få det ved brystet hun havde lyst til - det gik i 3 uger, så gad hun ikke brystet længere, for der havde hun fundet ud af, det mælken kommer meget nemmere fra flasken end fra brystet ;) Bare så du har det med i dine overvejelser, selvom det er hårdt at amme ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER