Kamillawn

Hvor mange timer sover jeres baby i døgnet.

19 indlæg i dette emne

Ja jeg opretter mange tråde om det her søvn, men synes altså det er svært at finde ud af om Sophia sover nok.

Hun sover typisk fra kl 21/22 - mellem 04/06 hvor hun får mad. Hun falder i søvn ca 45 min efter hun vi er startet på maden. Så sover hun til mellem 08/10 hvor hun igen får mad, og typisk er vågen 1½ time inkl mad. Så tager hun sig en lur på ca 2 timer, hvor jeg er inde at give sutten ca 5 gange i løbet af luren. Resten af dagen er det svært at få hende til at sove. Men hun er typisk vågen i 1½-2 timer af gangen. Hun når ca at få to lure på maks 1 time resten af dagen ind til hun bliver lagt i seng om aftenen.

Hun sover vel ca 13 timer i døgnet.

Hvordan er det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

lucas sover typisk fra 22-23 stykker om aftenen til mellem 6-8 stykker om morgenen.. så spiser han og bliver vasket lidt og får tøj på og vi hygger lidt på puslebordet.. og så sover han typisk efter 1½-2 timer oppe og så til 11-12 stykker og får mad igen og så falder han som regel hurtigt hen og vågner så igen mellem 14-15 og får mad og så leger vi som regel lidt på gulvet og så sover han til han får mad igen mellem 17 og 18 og så er det forskelligt om han er vågen til næste madtid(som er ved 19.30-20.00 tiden) eller sover og så får han typsik nattøj på og sidste flaske ved mellem 22 og 23.. nogle gange har han fået nattøj på allerede 19.30.. men det er forskelligt...

snakkede med sundhedsplejesken nu her da jeg var derhenne idag og få ham vejet og hun sagde det var en helt fin daglig rytme... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da Carl var et 1 år sov han (og gør han stadig) var 19-06.30/7

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah sover mindst 15 og max 17 timer i doegnet, heraf 12-13 om natten. Saa plus lurene, som udgoer mellem 3 og 4,5 time... Joo, han sover vist en del zzzzz.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskeligt. Har længe sovet non stop om natten ca. 13 timer og har om dagen taget kortere lurer på ca en halv time. Nu er hun begyndt at vågne flere gange om natten og står op tidligere og tager så gerne 2-3 timer to gange om dagen. Så hun sover nok ca.15 timer i døgnet nu.

Når de er sagt oplever jeg med mine to drenge at søvnbehovet nu er og altid har været forskelligt. Storebror har brug for meget søvn, mens lillebror sover meget lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silas sover fra kl. 21/22 - 06.30 og så sover han igen til kl 08.00, tager igen en lur kl. 09.00 - 09.30. sover så ude i barnevognen fra kl 11.00 - ca 13.00 og igen fra kl 14.30/15.00 - 16.30 tager et powernap kl 19. - 20. så han sover ca 15 - 17 timer i døgnet.. han kan have dage hvor han sover mindre.. men de dage er ikke sjove.. for han er bestemt ikke i godt humør når han mangler søvn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ca. 15 timer i døgnet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du gøre mere for at få hende til at sove? Har du snakket med SP og har du fået hende tjekket hos en spædbarns kiropraktor eller en kranio sakral terapeut? Mie sov ikke meget i starten da hin havde ondt i nakken efter at være taget med hård kop. Men efter kiropraktor besøg har hun sovet fint.

Sover hun ude? Så prøv at tage hende ind og omvendt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du gøre mere for at få hende til at sove? Har du snakket med SP og har du fået hende tjekket hos en spædbarns kiropraktor eller en kranio sakral terapeut? Mie sov ikke meget i starten da hin havde ondt i nakken efter at være taget med hård kop. Men efter kiropraktor besøg har hun sovet fint.

Sover hun ude? Så prøv at tage hende ind og omvendt.

Har ikke snakket med min SP om det, hun kommer først i starten af november. Vi havde hende til kiropraktor da hun var 14 dage gammel, netop fordi hun også er taget med hård cup, men der var ikke noget. Og hun virker egentlig tilfreds hele dagen - ind til omkring kl 17. Har læst lidt rundt omkring på nettet, og tænker det muligvis har noget at gøre med, at hun har svært ved at bearbejde dagens indtryk. Når jeg tænker over det er skrigeturene nemlig begyndt efter hun er startet med at se fjernsyn - hun er virkelig interesseret i det, men tror sgu ikke hun kan rumme det. Nu prøver vi en dag uden at se fjernsyn, men lyden stadig er der. (Nu skal det ikke lyde som om hun konstant ser fjernsyn, det gør hun ikke :D men ca 15 min om dagen får hun kigget på det).

Hende Helen (netSP'en) skriver at babyer på ca 3 måneder skal sove 14-15 timer i døgnet (nogle mere og nogle mindre). Ca. 10 timer om natten - selvfølgelig afbrudt af amning, og så 3 lurer i løbet af dagen - gerne en længere lur, og så to korte på omkring 1 time.

Sophia sover faktisk 11 timer om natten har jeg fundet ud af efter jeg har kigget babykalenderen igennem (afbrudt af typisk 1 amning), fra ca 22-09. Så kan hun godt sove 2-3 timer fra omkring kl 11-13.30. Så sover hun igen efter mad og hygge i 1 times tid. Og efter der går det galt, hun er fint tilfreds den første time til halvanden efter luren, med mad og hygge. Men SÅ starter skrigeturen <_<

Ved ikke hvad det ellers kan være, end de indtryk hun kan have svært ved at bearbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lært at min mave fornemmelse mht til Mie, oftest er det rigtige - så jeg tror du har ret Prøv at ligge hende igen efter maden ellers, måske det bare er det hun trænger til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøver at ligge hende efter mad og bad her sent i eftermiddag - så må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

8-9 timer i døgnet <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas sover typisk fra 22-23 stykker om aftenen til mellem 6-8 stykker om morgenen.. så spiser han og bliver vasket lidt og får tøj på og vi hygger lidt på puslebordet.. og så sover han typisk efter 1½-2 timer oppe og så til 11-12 stykker og får mad igen og så falder han som regel hurtigt hen og vågner så igen mellem 14-15 og får mad og så leger vi som regel lidt på gulvet og så sover han til han får mad igen mellem 17 og 18 og så er det forskelligt om han er vågen til næste madtid(som er ved 19.30-20.00 tiden) eller sover og så får han typsik nattøj på og sidste flaske ved mellem 22 og 23.. nogle gange har han fået nattøj på allerede 19.30.. men det er forskelligt...

snakkede med sundhedsplejesken nu her da jeg var derhenne idag og få ham vejet og hun sagde det var en helt fin daglig rytme... :7himmel

Lyder skønt - hvor gammel er han

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja sover som regel fra 22-23-tiden og så til kl. 9-10 (som regel) og så sover hun 3-4 timer i løbet af dagen. Men der er også enkelte dage hvor hun ikke sover mere end en enkelt time... Men tror at det passer med ca 15 timer i løbet af et døgn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi snakkede forresten om søvn da vores SP var her for tre uger siden, da vi har haft nogle dage i en periode hvor Maja ikke rigtig ville sove om dagen og vi fortalte at vi havde gået en tur med Maja i barnevognen hvor vi havde gået en times tid og Maja var faldet i søvn efter ca 15 minutter og var så vågnet efter 20 minutter hvorefter hun så bare lå og ligger under resten af gåturen... Her sagde SP at det jo ikke var sikkert at hun havde behov for at sove og når det er sådan så er det også ok, at hun bare hviler sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan går det egentlig?

Tak fordi du spørger :kram2

Det går faktisk over al forventning.

Hun går typisk i seng kl 22, bliver ammet mellem 04 og 06.30, og sover så videre til 09/10 tiden. Der får hun mad igen, og vi hygger og snakker :wub hun er vågen 1½ time om formiddagen, og bliver derefter puttet i liften i tremmesengen inde på hendes værelse. Der sover hun 2-3 timer. Når hun vågner får hun mad og vi hygger og leger. Igen er hun typisk vågen 1½ times tid. Hun tager igen en lur inde på værelset på ca 1 times tid. Derefter får hun mad igen - vi hygger og leger endnu engang :rolleyes og efter 1½ times vågentid er det tid til endnu en lur, som varer 45 min - 1 time. Efter den lur er hun vågen ind til hun går i seng for natten.

Hun brokker sig mindre og mindre når hun hun bliver lagt til at sove - så det går også frem ad. Nu mangler vi bare at knække koden for at få hende til at sove når vi er ude <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

årh det var dejlig at høre - vi har også problemer når vi er ude <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER