Beem

Hvornår stopper det??

24 indlæg i dette emne

Bertram er gylpe barn BIG TIME og jeg HADER det, hader lugten, hader han altid skal gylpe ud over sig selv, hader han ligger og gylper når han ligger på maven så han møffer rundt i det, ad ad ad...

Ser virkelig frem til den periode er ovre, men hvornår er den det?

Pt får han kun flaske efter aftensmaden og til natten for at begrænse gylperiet men det hjælper slet ikke, han gylper da alligevel :(

Jeg med gylpebørn hvornår stoppede gylpe perioden??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg aner intet om det.. Men håber for jer det snart stopper

Dog kan jeg huske at have læst at når de gylper er det fordi de har spist for meget på en gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner intet om det.. Men håber for jer det snart stopper

Dog kan jeg huske at have læst at når de gylper er det fordi de har spist for meget på en gang..

ja det har jeg også læst men B kan gylpe flere timer efter han har spist, er lidt begyndt at tro han gør det for at drille :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flabede barn..

Er han blevet tjekket for reflux eller hvad det hedder??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flabede barn..

Er han blevet tjekket for reflux eller hvad det hedder??

Nej men tror bare det er alm gylp han tager jo på som han skal mm, men det kunne da godt være jeg skulle spørge Emil's læge næste gang han skal til lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det er okay jeg skriver og kommer med forslag selvom jeg ikke har barn selv.. Men jeg har bare læst så mange ting og har erfaring fra mange års børnepasning og au-pair ophold *ss*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej men tror bare det er alm gylp han tager jo på som han skal mm, men det kunne da godt være jeg skulle spørge Emil's læge næste gang han skal til lægen

Jeg holder på det er bedre at spøge en gang for meget end en gang for lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber det er okay jeg skriver og kommer med forslag selvom jeg ikke har barn selv.. Men jeg har bare læst så mange ting og har erfaring fra mange års børnepasning og au-pair ophold *ss*

Self er det det, du kan jo sidde med mindst lige så mange gode råd som os andre der har børn, så bare kom med dem søde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan desværre ikke rigtig hjælpe.. Silke gylpede ikke så meget, til gengæld savler hun stadig helt vildt! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victors gylpen er blevet meget bedre indenfor den sidste måneds tid. Nu er det kun hvis han har spist for hurtigt, eller hvis der er kommet for meget luft med ned i starten, så ligger der gerne noget mælk ovenpå bøvsen som kommer med op.

Jeg tænker også, om det evt. er refluks? -altså en svag lukkemekanisme i spiserøret. Det kunne da tyde på at han har svært ved at holde maden nede, når der er tryk på maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset var det Cody der var gylpebarnet, det var simpelthen så slemt så han også var kendt som "lille ørle" :) Kan ikke lige huske hvornår det stoppede, men kan bare huske jeg synes det føltes som evigheder med alt den gylp :(

Synes næsten det værste var at den stakkels knægt lugtede, fordi han gylpede konstant, folk turde heller ikke at sidde med ham i frygt for at få smattet deres tøj til :(

Nåe jo og vasketøjet var jo heller ikke ligefrem morskab :blush

Håber Bertram snart stopper, for det er da bare irriterende <_< :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i huset var det Cody der var gylpebarnet, det var simpelthen så slemt så han også var kendt som "lille ørle" :) Kan ikke lige huske hvornår det stoppede, men kan bare huske jeg synes det føltes som evigheder med alt den gylp :(

Synes næsten det værste var at den stakkels knægt lugtede, fordi han gylpede konstant, folk turde heller ikke at sidde med ham i frygt for at få smattet deres tøj til :(

Nåe jo og vasketøjet var jo heller ikke ligefrem morskab :blush

Håber Bertram snart stopper, for det er da bare irriterende <_< :kiss

Tak, rart at vide man ikke er den enste.

Det er også lugten jeg syntes er værst for den er næsten ikke til at få væk, man kan jo ikke bade ham i en gang sæbe med godt med duft i selvom det er fristende....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, rart at vide man ikke er den enste.

Det er også lugten jeg syntes er værst for den er næsten ikke til at få væk, man kan jo ikke bade ham i en gang sæbe med godt med duft i selvom det er fristende....

Næh det hjælper desværre lige lidt med sådan en gylpe-fætter :(

Synes det var så irriterende at hver gang Cody havde været i bad og han endelig lugtede bare lidt normalt, tja så gik der 5- 10 min så var det ovre igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næh det hjælper desværre lige lidt med sådan en gylpe-fætter :(

Synes det var så irriterende at hver gang Cody havde været i bad og han endelig lugtede bare lidt normalt, tja så gik der 5- 10 min så var det ovre igen :(

Åhhh ja den kender jeg, han lugter ikke sådan men han blir badet OFTE!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh ja den kender jeg, han lugter ikke sådan men han blir badet OFTE!

Ja det er hårdt arbejde med en lille gylpe-fyr :o)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den ene gylpede til han var 14 mdr....... Ikk' løgn. Ville bare ikke have ham igennem den operation for hvad det nu hedder, når det er et problem de vokser fra. En "hård" tid, føler med dig.

Det blev dog bedre hos os da jeg gav ham lidt, hirsegrødspulver fra Bauvais, kan gives fra 4 mdr., i mælken i flasken. Der findes også noget der hedder johannesbrødskernemel (bruges på samme måde), købes på apo., vi havde dog ikke gode erfaringer med det selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores yngste gylpede helt til han var over et år <_< Men det blev da bedre da han begyndte at få grød da han var 6 måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heldigvis blevet lidt bedre, han gylper stadig men ikke så voldsomt som det har været. Nu håber jeg bare det sidste stopper også.

Han får ikek længere flaske om dagen, kun til natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frida er fra april 2010 og gylper stadig *SUK*

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det har jeg også læst men B kan gylpe flere timer efter han har spist, er lidt begyndt at tro han gør det for at drille :P

Fast mad hjælper rigtig meget på det.

Jeg fik at vide af min SP til den store at gylp i almindelige mængder var pga af luftbobler der ikke kunne bøvses ud, så det lå under maden og skubbede det op gennem halsen (lidt ala en våd bøvs)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fast mad hjælper rigtig meget på det.

Jeg fik at vide af min SP til den store at gylp i almindelige mængder var pga af luftbobler der ikke kunne bøvses ud, så det lå under maden og skubbede det op gennem halsen (lidt ala en våd bøvs)

Fast føde har han fået siden han var lige knap 6 mdr og det gjorde det ikek voldsomt bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det nok kun og vente til han ikke skal ha flaske mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner intet om det.. Men håber for jer det snart stopper

Dog kan jeg huske at have læst at når de gylper er det fordi de har spist for meget på en gang..

Det er altså ikke helt rigtigt.

Begge mine børn har været mega-gylpere og jeg fik forklaringen med Jonas at det var lukkemusklen ved toppen af mavesækken som var umoden - slap - og derfor ikke bremsede mad der skulle komme op som bøvser eller andet.

Med Jonas gik det over da han begyndte at få rigtig mad, så sådan ca ved 1 års alderen, ja det var rigtig vildt! Dengang var der 2 slags mme og de lugtede lige surt og grimt begge to, så jeg kender den lugt du beskriver, det ikke særlig sjovt!

Med Emilie har det været så slemt at hun fik en speciel mme fra Apoteket, som var tyndt når hun drak det, som mælk er, og så blev det tykt nede i mavesækken....det hjalp LIDT, men hun gylpede stadig, men det var ikke den sure lugt, bare noget værre svineri...

Jeg har allerede glemt hvad det mme hedder!

Hvilken MME giver du ham? Jeg tror det hjælper at skifte MME....mener det er den grønne allomin der er syrlig der lugter så grimt....

Håber det snart er slut for dig...Emilie kan stadig gylpe den dag i dag og hun er nu 16 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså ikke helt rigtigt.

Begge mine børn har været mega-gylpere og jeg fik forklaringen med Jonas at det var lukkemusklen ved toppen af mavesækken som var umoden - slap - og derfor ikke bremsede mad der skulle komme op som bøvser eller andet.

Med Jonas gik det over da han begyndte at få rigtig mad, så sådan ca ved 1 års alderen, ja det var rigtig vildt! Dengang var der 2 slags mme og de lugtede lige surt og grimt begge to, så jeg kender den lugt du beskriver, det ikke særlig sjovt!

Med Emilie har det været så slemt at hun fik en speciel mme fra Apoteket, som var tyndt når hun drak det, som mælk er, og så blev det tykt nede i mavesækken....det hjalp LIDT, men hun gylpede stadig, men det var ikke den sure lugt, bare noget værre svineri...

Jeg har allerede glemt hvad det mme hedder!

Hvilken MME giver du ham? Jeg tror det hjælper at skifte MME....mener det er den grønne allomin der er syrlig der lugter så grimt....

Håber det snart er slut for dig...Emilie kan stadig gylpe den dag i dag og hun er nu 16 mdr.

Mette.. Hvis du så kigger mit næste indlæg skriver jeg netop om reflux.. Dette var bare min allerførste tanke og som jeg skriver, noget jeg har læst.. Det kan jeg jo ikke garantere er rigtigt.. Men tanken skulle hun da have

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER