Guest M's mor

Højstol og alder

14 indlæg i dette emne

Vi har lige fået en højstol til madison. Og hun var lige hurtig oppe og sidde i den i dag hvilket hun synes var sjovt.

Men hvornår kan den tages i brug. Hun er fire måneder nu og skal begynde på grød i næste uge så det ville jo være nemmest hvis hun sad i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror man siger når de kan sidde selv :)

Mange stabler demd og op med dyne osv, og det kan man vist gøre i få min. ad gangen fra de kan holde sig oppe selv.. :)

Jeg ville nok give grød i en skråstol, som en start.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik vi strenge ordrer af SP om at den på ingen måde måtte tages i brug før hun var minimum 6 måneder (der hvor de begynder at side selv)... Så Sif sidder i hendes skråstol når hun skal have grød! Det går os helt fint! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay super det er meget rart lige at vide. Hun kan ikke sidde selv endnu og vi havde også lige en dyne i da vi prøvede.

Er det samme regler når e skal i indkøbsvogb?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har samme svar som de andre. Zoey er så småt begyndt at sidde i den nu, men det er først inden for den sidste uge. For nu sidder hun pænt rank i den.

Mht grød er det faktisk nemmest i en skråstol, for i højstolen køre de rundt med hovedet :-)

Følger lige med, mht indkøbsvognen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en bumbo stol, som Max sidder i en gang imellem.. Men i indkøbsvogne vil jeg tro er det samme som i en højstol..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mads sidder i højstol nu og får grød, men han er også mega sej til det, og sidder der jo så i de 10 min hver dag imens grøden står på.. troede faktisk godt de måtte så snart de var sikre med hovedet.. men det kan da godt være vi skal hoppe i skråstolen igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det troede jeg nemlig også godt at de måtte. men der blev jeg da klogere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kom i den før hun var 6mdr og hun kunne ikke helt sidde selv endnu - vi støttede med tæppe og stofble. Jeg vidste godt, at vi burde vente, men hun ville bare IKKE sidde i skråstolen og hun var så stærk, at hun sad med spændte mavemuskler hele tiden og løftede hovedet væk og det var umuligt, at få hende til at læne sig tilbage <_<

Indkøbsvognen sad hun ikke i før hun kunne sidde selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline startede med at sidde i højstol da hun var 4 1/2 måned, det var nemmere at hun sad der når hun fik mad.

Hun er først lige begyndt at sidde i indkøbsvognen for et for pr uger siden, for synes ofte det er lige så nemt at tage autostolen med ind og sætte i vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Anna kom i den før hun var 6mdr og hun kunne ikke helt sidde selv endnu - vi støttede med tæppe og stofble. Jeg vidste godt, at vi burde vente, men hun ville bare IKKE sidde i skråstolen og hun var så stærk, at hun sad med spændte mavemuskler hele tiden og løftede hovedet væk og det var umuligt, at få hende til at læne sig tilbage <_<

Indkøbsvognen sad hun ikke i før hun kunne sidde selv.

Vi har puttet en dyne i som støtte og hun sidder fint der i. jeg tænker nemlig også at vi vil få problemer med skråstol, for den synes hun ikke er så sjov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Caroline startede med at sidde i højstol da hun var 4 1/2 måned, det var nemmere at hun sad der når hun fik mad.

Hun er først lige begyndt at sidde i indkøbsvognen for et for pr uger siden, for synes ofte det er lige så nemt at tage autostolen med ind og sætte i vognen.

Madison vejer pænt meget synes jeg. Kan næsten ikke bære autostolen så jeg ser frem til hun kan sidde i vognen.

Tænker også at det er så kort tid de kommer til at sidde i højstolen når de spiser så den er vel ikke mere skadelig end feks skrå stol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi får en trip trap i dåbsgave på søndag, og i barselsgave fik vi sådan en baby "stol" til at sætte fast på den, indtal han er gammel nok til at sidde i den... "stolen" er skrå ligesom en skråstol, og så med sæler så han er spændt fast... så den regner jeg med at tage i brug når vi når til grøden... vi er dog ikke helt så vidt endnu jo... balloons.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi begyndte med Silje da hun var 5 måneder men kun lige kort når hun spiste.. Nu er hun næsten 8 måneder og sidder så flot i højstolen, men hun kan endnu ikke sidde selv på gulvet... jeg ville kigge på hvordan hun sad hvis hun hænger skal hun ud med det samme... Men vil mene at 4 måneder er alt for tidligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER