Little Miss

Afviser brystet

20 indlæg i dette emne

Carl Emil er begyndt at afvise mit bryst efter at have ligget et stykke tid :(

En normal amning for mig har normalt varet 30-45 min (nogle gange 1 time). Dette er inklusiv bøvsning et par gange pga suttebrikken.

Igår var så første gang han afviste mit bryst. Efter 15-20 min blev han meget urolig og lå og slangede sig og hoppede af og på brystet. Dette gør han også nogle gange når der er en bøvs på tværs så jeg tog ham op og prøvede at bøvse ham men der skete ikke noget...

Jeg lagde ham til igen men han ville ikke have patten. Han begyndte endda at hyle hvis jeg prøvede for meget.

Jeg stoppede og rejste mug for at trøste ham ved at gå lidt rundt som jeg plejer. Da det ikke hjalp prøvede jeg at give ham sutte - og den ville han gerne have :wacko

Det samme skete her til morgen.

Forstår ikke hvorfor han gerne vil have sutten men ikke brystet. Har tænkt at der kunne være følgende grunde:

- han er mæt hurtigere nu og derfor ikke er sulten efter brystet men gerne vil have trygheden ved sutteriet?!?

Men kan det skifte fra dag til dag med han bliver hurtigere mæt?

- jeg ikke har nok mælk i?!?

Det ved jeg ikke er grunden for kunne med bløde pres på brystvorten trykke stråler af mælk ud efter han afviste bryster.

- ondt i maven?!?

Kan ikke finde ud af om det kan være det. Han har fine bleer og op til flere bonusbleer dagligt så han er ikke forstoppet. Jeg bruger meget tid på at bøvse ham især i starten af amningen når mælken løber rigtig stærkt. Men der er ingen tvivl om han har luft i maven for Nøj hvor kan den lille dreng prutte ;)

Det går mig virkelig på at han er begyndt at afvise brystet for amningen betyder utrolig meget for mig. Både min mand og jeg lider af allergi så vil gerne have han får min mælk.

Derudover tog han kun lige i underkaster på af hvad sundhedsplejersken har sagt han skal tage på (mellem 150-250 g pr uge) han tog 280 på på 2 uger. Min SP var dog ikke nervøs da han har fået fin dobbelthage, runde kinder og lækre tykke lår. Men jeg er da lidt nervøs for om han tager nok på når han afviser brystet. Får han overhovedet den tykke mælk når han afviser brystet "så tidligt" i forhold til hvor lang tid han plejer at ligge.

Håber i kære BK'er har nogle gode råd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Sophia gjorde det da vi havde en tiger på besøg, kan det være det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du få menstruation - det kan påvirke mælkens smag?

Jeg ville stoppe med at bruge suttebrik, han har rigelig kraft til at die uden. Det er rigelig lang ammetid omkring tyve minutter, specielt hvis du tager brikken af, så kommer han ind til den fede mælk efter 5-10 minutter. Når du gerne vil fortsætte med at amme, er der større mulighed for at stimulere mælkeproduktionen, hvis du fjerner brikken.

Selvom du bøvser ham, er det ikke sikkert, bøvsen kommer op, den kan stadig sidde på tværs.

Som regel slår babyen på brystet med en knytnæve og hiver i vorten med munden, hvis der ikke er mælk nok, og det lyder ikke til, det er lige det, han gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sophia gjorde det da vi havde en tiger på besøg, kan det være det?

Ja vi har stadig lidt 8 ugers tiger på besøg så håber da det bare er det :)

post-2-097999800 1349802985_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ud fra det du beskriver så vil jeg også gætte på at det er første mulighed :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du få menstruation - det kan påvirke mælkens smag?

Jeg ville stoppe med at bruge suttebrik, han har rigelig kraft til at die uden. Det er rigelig lang ammetid omkring tyve minutter, specielt hvis du tager brikken af, så kommer han ind til den fede mælk efter 5-10 minutter. Når du gerne vil fortsætte med at amme, er der større mulighed for at stimulere mælkeproduktionen, hvis du fjerner brikken.

Selvom du bøvser ham, er det ikke sikkert, bøvsen kommer op, den kan stadig sidde på tværs.

Som regel slår babyen på brystet med en knytnæve og hiver i vorten med munden, hvis der ikke er mælk nok, og det lyder ikke til, det er lige det, han gør.

Har ikke fået menustration eller spist noget anderledes der måske kunne påvirke smagen.

Ville ønske jeg kunne smide suttebrikken men det kan desværre ikke bare lade sig gøre. Har prøvet diverse måder og prøver stadig når jeg har overskuddet til en hysterisk lillemand men kombinationen af at han åbner ikke munden nok til at få ordentlig fat og et kæmpebryst som på ingen måde er fast er bare ikke nemt :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mælkeproduktionen kan sagtens blive stimuleret med ammebrikken - det skal du ikke bekymre dig om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke fået menustration eller spist noget anderledes der måske kunne påvirke smagen.

Ville ønske jeg kunne smide suttebrikken men det kan desværre ikke bare lade sig gøre. Har prøvet diverse måder og prøver stadig når jeg har overskuddet til en hysterisk lillemand men kombinationen af at han åbner ikke munden nok til at få ordentlig fat og et kæmpebryst som på ingen måde er fast er bare ikke nemt :(

Hmm, ja, det kan jeg godt se, det er ikke nemt. Kan du se, om han får den fede mælk og mærke, om han tømmer brystet rimeligt, så kan det jo godt være, at han bare er mæt. Min lille dreng gik over til bare at die max. 10 minutter, da han var i den alder, de får jo flere kræfter.

Det kan selvfølgelig også bare være et tigerspring, han ikke er så sulten, forkølelse på vej, eller...? Prøv at se ham an, om det fortsætter og hvis han virker mæt nok og har fine bleer, er der måske ikke noget i vejen.

De første fire måneder man ammer, er jo de vigtigste i forhold til allergi, siger man, og der er ikke så længe til, så han har i hvert fald fået en god portion antistoffer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, ja, det kan jeg godt se, det er ikke nemt. Kan du se, om han får den fede mælk og mærke, om han tømmer brystet rimeligt, så kan det jo godt være, at han bare er mæt. Min lille dreng gik over til bare at die max. 10 minutter, da han var i den alder, de får jo flere kræfter.

Det kan selvfølgelig også bare være et tigerspring, han ikke er så sulten, forkølelse på vej, eller...? Prøv at se ham an, om det fortsætter og hvis han virker mæt nok og har fine bleer, er der måske ikke noget i vejen.

De første fire måneder man ammer, er jo de vigtigste i forhold til allergi, siger man, og der er ikke så længe til, så han har i hvert fald fået en god portion antistoffer.

Hvordan kan man se om han får den fede mælk? Synes han tømmer brystet ok men ved det ikke får har aldrig rigtig haft brystspændinger og rigtig fyldte bryster (fordi de var så store og knap så fyldige til at starte med)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan se farven på mælken i suttebrikken. Den første mælk ligner skummetmælk, mens den fede ligner fløde og kan blive helt gul i farven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste dage er Agnes blevet stik hysterisk på højre bryst når hun ammer. Hun har ingen problemer med venstre. Det er som om hun ikke gider/kan få ordenligt fat. Det er nu ikke været et problem før. Det er lige meget om det er normal eller tvillingestilling. Bruger ikke ammebrik - forsøgte i dag men det ville hun slet ikke. Hvis hun bliver for hysterisk får hun sutten og falder så til ro. Det kan være både først og sidst under amningen. Hvis vi tager os tiden og mor her dybe indåndinger og maner til ro. Så går det som regel. Tror det er en fase som går over - håber jeg.

Har ikke gode råd - men du er ikke alene om at bøvle med amningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan se farven på mælken i suttebrikken. Den første mælk ligner skummetmælk, mens den fede ligner fløde og kan blive helt gul i farven.

Det første mælk er helt tyndt og nærmest gennemsigtigt (hvis det giver mening) :unsure

Det sidste jeg kan presse ud er som alm mælk. Har svært ved at se om det er gulligt

De sidste dage er Agnes blevet stik hysterisk på højre bryst når hun ammer. Hun har ingen problemer med venstre. Det er som om hun ikke gider/kan få ordenligt fat. Det er nu ikke været et problem før. Det er lige meget om det er normal eller tvillingestilling. Bruger ikke ammebrik - forsøgte i dag men det ville hun slet ikke. Hvis hun bliver for hysterisk får hun sutten og falder så til ro. Det kan være både først og sidst under amningen. Hvis vi tager os tiden og mor her dybe indåndinger og maner til ro. Så går det som regel. Tror det er en fase som går over - håber jeg.

Har ikke gode råd - men du er ikke alene om at bøvle med amningen.

Rart at vide man ikke er alene om amme bøvleriet (selvom det selvfølgelig ikke er fedt for dig) :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan se farven på mælken i suttebrikken. Den første mælk ligner skummetmælk, mens den fede ligner fløde og kan blive helt gul i farven.

Man kan også høre det, først så synker de hver hang, men når den bliver fed så sutter de 3-7 gange før de synker.

Umiddelbart tror jeg det er tiger eller menstruation der driller.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså tænker også at det kan være han er mæt? Han er jo blevet større og spiser måske bare hurtigere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg. Han bliver ved med at afvise :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er i hvert fald (og jeg taler af bitter erfaring :(): Lad for alt i verden være med at "prøve" for meget! Accepter hvis han siger nej, uanset hvad grunden mon er. Babyer har bare perioder hvor de enten slet ikke spiser eller spiser meget lidt og det er okay - tro på, at han selv kan styre det.

Jeg tror, at det enten er tigeren eller også tager han lige en lille spisepause og skal nok tage rigtig fat igen, når han er klar til det.

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det og frustreret (og måske føler dig afvist :unsure), men det er okay og skal nok gå, så længe du IKKE panikker og prøver at "tvinge" ham til at spise - for så går det først galt <_<

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bedste råd er i hvert fald (og jeg taler af bitter erfaring :(): Lad for alt i verden være med at "prøve" for meget! Accepter hvis han siger nej, uanset hvad grunden mon er. Babyer har bare perioder hvor de enten slet ikke spiser eller spiser meget lidt og det er okay - tro på, at han selv kan styre det.

Jeg tror, at det enten er tigeren eller også tager han lige en lille spisepause og skal nok tage rigtig fat igen, når han er klar til det.

Jeg kan godt forstå du bliver ked af det og frustreret (og måske føler dig afvist :unsure), men det er okay og skal nok gå, så længe du IKKE panikker og prøver at "tvinge" ham til at spise - for så går det først galt <_<

:kram

Tak Susanne. Det vil jeg prøve at tænke på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er en suttebrik? Og hvad er et appetitspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En suttebrik er en gennemsigtig blød plastik/silikone dimmer man sætter på brystvorten når man ammer, man bruger den hvis man har indadvendte brystvorter, revner og sår eller hvis barnet ikke kan få fat. FANTASTISK hjælpemiddel der gør amning muligt for mange af os der ellers måtte opgive.

Et appetitspring er når barnet pludselig er mere sulten end ellers og vil til brystet/flasken konstant - det sker når barnet vokser og har brug for mere mad, og derfor skal stimulere mælkeproduktionen så der er mælk nok fremadrettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at Silje ret hurtigt blev klar over at der var forskel på bryst og sut.. Hun blev så sur hvis der kom mælk ud når hun bare ville sutte, så efter hver amning fik hun sut til at hygge med

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER