GirlNation

kvalme og mellemmåltider

11 indlæg i dette emne

Jeg har bare så meget kvalme for tiden. Spiser kiks og lakridser - andre forslag til ting der kan hjælpe på den?

Jeg prøver, at spise en masse mellemmåltider, men jeg er bare så fantasiforladt. Har i ikke nogle gode forslag til gode og lækre små snacks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså mit bedste råd er, at du spiser dét, du har lyst til. Nogle dage havde jeg lyst til frysepizza - andre dage cravede jeg grapefrugt. For nogen hjælper det med mandler og pebermyntete. Det kan du jo evt prøve?

Og så :kram2 til dig - det er HÅRDT at have kvalme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh jeg døjer også med kvalmen :(

Når man har kvalme er det vist meget individuelt hvad man kan have. jeg kan fx sige bananer til dig og så er du ved at b.... dig :)

Men knækbrød måske, der kan man jo så selv om hvad man putter på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mit bedste råd er, at du spiser dét, du har lyst til. Nogle dage havde jeg lyst til frysepizza - andre dage cravede jeg grapefrugt. For nogen hjælper det med mandler og pebermyntete. Det kan du jo evt prøve?

Og så :kram2 til dig - det er HÅRDT at have kvalme!

Åhh ja.. Den der pappizza periode :D Sikke en klub vi havde :P

Men ja, er enig- kvalmer er HÅRDT! En trøst er, at man hurtigt glemmer det når vidunderet er født ;) Havde kvalme og :puke fra uge 6 og indtil 2 timer efter min datter blev født- 14 dage senere var jeg klar til at tage kvalme osv. Igen for at få endnu et vidunder :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også en rigtig ond og uforudsigelig kvalme. Har indtil nu spist rigtig meget salat og frugt dagligt, men efter kvalmen har taget sit indtog, kan jeg slet ikke klare tanken. Det bliver derfor til rigtig meget ristet brød og toast, som jeg ellers aldrig spiser.

Synes dog ikke nogle af de gode gamle råd hjælper på mig, men tvinger mig selv til at spise alligevel. Har købt nogle armbånd på apoteket mod kvalme og køreesyge, men synes ikke rigtig de har hjulpet særlig meget. Går alligevel med dem hele tiden, for tænk hvis de nu alligevel gør en forskel :rolleyes

Håber vi snart kan komme af med kvalmen. De eneste positive er, at man da ikke er i tvivl om, at man er gravid :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men knækbrød måske, der kan man jo så selv om hvad man putter på.

Knækbrød spiste jeg ofte- det kunne overskues :) Og frostne vindruer :) Eller sunlolly :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg spiser MEGET knækbrød og sure ting! og så har jeg en craving for pommes frites HELE tiden!

Du kan også prøve de seabands -armbånd (fås i Matas) som trykker på nogle punkter i håndleddet som skulle hjælpe.

Husk lakrids ikke er godt for blodtrykket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for nogle gode råd.

Jeg voldæder heldigvis ikke lakrids. Tager måske en hver 2-3 time når det lige er nødvendigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cacao mælk og krydderboller hjalp mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du kan prøve at tænke på alle de sunde ting som ikke frastøder dig, fordi med de cravings man kan have (hov pause, min ovn er varm der skal boller i så der kan smelte masser af smør og ost på), så tror jeg hurtigt man kan komme til at leve ret usundt.

Selv følger jeg også det koncept, kan bare ikke komme på noget sundt :lolhit Ej, til frokost på arbejde spiser jeg en del salat og så brød, men MEGET lidt kød, kun for at de ikke skal undre sig. Og så kan jeg med god (bedre) samvittighed mæske mig i hvide kulhydrater om aftenen :mam

Men ja, synes mandler er gode til lige at holde den værste kvalme væk, mit problem er bare at når kvalmen er der skal jeg spise ca. hver andet minut for at holde den væk. Men så hjælper små bidder af det mest fuldkornsknækbrød jeg kan finde også.

Bon appetit!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har perioder af et par dage til ca en uges varighed hvor noget hjælper og lige pludselig holder det op med at være godt.

Frisk frugt: vindruer, vandmelon og agurk.

Chokoladekiks og diverse småkager (har kastet min kærlighed på Bastogne fra Lu)

Knækbrød med leverpostej redder min dag i øjeblikket

Hjemmerørt kakao og danskvand med citrus.

Gulerødder og råkostsalat

Ristet toastbrød med pålægschokolade.

Alt dette har hjulpet mig i forskellige perioder. I mine to første graviditeter var der kun én vej: cola og saltbomber, men ingen af delene gør noget godt denne gang.

Det er 7 uger siden vi fandt ud af jeg var gravid og tro mig, jeg har indtaget mange kalorier, men alligevel ikke taget et gram på endnu.

Håber du finder det der virker for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER