JaMa

Vaccination

6 indlæg i dette emne

Jeg sad lige og læste lidt her http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Vaccinationer/Influenzavaccination2012/Gravide.aspx

Og kan jo så se at de anbefaler gravide i 2. og 3.trimester at blive vaccinerede... Har slet ikke tænkt på det før, og er lige umiddelbart lidt skeptisk overfor ideen. Men må da lige høre jordemoderen ad om det næste uge, for vil da have det gjort hvis det er nødvendigt. Hvad har i gjort jer af tanker om det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også godt hørt at de anbefaler det, men jeg har faktisk ikke meget lyst til at blive vaccineret. Men jeg bliver heller ikke udsat særlig meget i de kommende måneder, fordi jeg studerer og dermed mest er selv. Er kun sjældent i skole.

Har bare ikke lyst til at udsætte min krop for bare en lille smule sygdom som der jo er i vaccinen.

Hehe, måske jeg fortryder det når jeg ender med at ligge mega syg i december :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde nu aldrig hørt om det før jeg var til lægen i onsdags.. 7-9-13, har jeg ikke haft influenza eller ligende de sidste 10år.

Men overvejer det også..?

Spørg nok dumt.. Kan det skade barnet hvis man bliver syg, eller er det bare mere fordi man ikke må få penicilin, at de anbefaler det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vist noget med at man som gravid har nemmere ved at få lungebetændelse som følge af influenza, og det er svært at give penicilin for det når vi er gravide.

Tror det er vigtigt at tage influenzaen seriøst hvis vi får det, og hvile meget, og holde sig varm og sådan noget. Så burde risikoen for lungebetændelse jo falde lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste den anden dag at grunden til at de anbefaler vaccinenen er at barnet kan blive meget syg og i værste tilfælde dø hvis moderen får influenza. Blev selv ramt sidste år og havde en enkelt dag feber på næsten 41, så det kan man sagtens forstå ikke er godt for et lille foster. Normalt ville jeg aldrig få vaccinen, men nu i 18. Uge tror jeg at jeg vil få den, viber jo som gravide mere følsomme over for sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt lige lidt mere om det ... http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Vaccinationer/Influenzavaccination2012/Gravide.aspx

Jeg er ikke meget for at få vaccinen, med tanke på at det er svækket virus der skal indsprøjtes, men synes konsekvenserne ved at lade være er lidt skræmmende. Jeg har ikke haft influenza siden jeg var barn, men som Minnie skriver, skal det nok passe det så bliver i år ;) jeg kører med offentlig transport dagligt, har to børn i institution og skole og færdes hvor der er mange mennesker i forbindelse med min uddannelse, så bliver jo nok udsat for smitte. Hmmmm jeg skal vist lige overveje det lidt mere, men tror det ender med at jeg får den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER