Guest

fødsels journal fra he

18 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke helt forstå det for jeg har hørt fra flere at de har fået deres fødsels journal med beskrivelse af fødslen helt ned detaljer som "patienten sover" osv - til min efterfødsels samtale spurgte jeg så om jeg måtte få den, jordemoderen så forvirret ud men sagde så at den kunne jeg selv hente på borger.dk om et par uger - fedt nok tænker jeg, men må indrømme at jeg er helt uffattelig skuffet over det jeg så finder der.

Det er bare punkter med hvad de har gjort medicinsk hvornår - ikke noget med hvornår jeg kom i vand, hvorfor jeg kom op osv, som andre fortæller de syntes er sjovt at de kan læse om - også fordi fødslen bliver så fjern og alt smelter sammen. Min søster fik en journal, hun fødte i herning 5 uger før mig, men jeg har ikke fået en! Kan det virkelig passe? Hvad har andre fået? har i fået noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu var mit forløb jo så ret kort, eftersom jeg kun var på fødegangen i 44 min..

Men altså, jeg fik da en lille journal, hvor der står hvad de har gjort hvornår og hvorfor osv..

Jeg ringede selv til barselsgangen og bad om den dog :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte i kolding. og der var journalen sat ind i den der mappe man får til barnet. Det er også meget korte punkter og ikke beskrevet ret meget. men tidspunkterne er der, så det har hjulpet mig meget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke se den på sundhed.dk? eller er det det samme som borger.dk? Jeg har en hel roman med hjem. Og de gange jeg har været til kontrol på svangersfsnittet har jeg kunne finde deres notater på sundhed.dk.

Men du har ret til at få din fødejournal. Jeg skulle ikke spørge om den. Fik den helt automatisk sammen med en miniordbog udleveret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke se den på sundhed.dk? eller er det det samme som borger.dk? Jeg har en hel roman med hjem. Og de gange jeg har været til kontrol på svangersfsnittet har jeg kunne finde deres notater på sundhed.dk.

Men du har ret til at få din fødejournal. Jeg skulle ikke spørge om den. Fik den helt automatisk sammen med en miniordbog udleveret.

Det er præcis sådan en jeg mener :( - prøver lige sundhed.dk - tror dog det er det samme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er det samme - borger.dk fører en videre til sundhed.dk <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ringe og bede om at få den. Du har som sagt krav på den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også kun set min journal på sundhed.dk.. og jeg er lige så skuffet som dig over det,... til efterfødselssamtale sagde de at de ville sende parpirerne til mig når de modtog dem... jeg var til efterfødselssamtale på et jordemodercenter fordi vi har så langt til hospitalet.. jeg har ikke modtaget en skid endnu... og hvad værre er så hader jeg at ringe til sådan nogle steder og kræve noget... whistling.gif Jeg er skuffet over at den ikke bare er kommet... !!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bad om den inden vi blev udskrevet fra patienthotellet og den er med detaljer og ik bare medicinske punkter. Det er så godt nok horsens jeg fødte på.

Prøv at ringe til afdelingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv født på herning sygehus i decmeber 2010 og inden vi blev udskrevet kom de med det hele over fødslen. og ellers kunne vi bare ringe og bede om den så hvis jeg var jer ville jeg ringe og bede om den

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok tak piger :) jeg vil ringe imorgen så

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik én denne gang fordi mit forløb var så træls bagefter...... Men den første har jeg aldrig fået. Jeg fik også beskeden om at man kunne se den på borger.dk, men det er da en tynd kop te i forhold til den rigtige journal :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik én denne gang fordi mit forløb var så træls bagefter...... Men den første har jeg aldrig fået. Jeg fik også beskeden om at man kunne se den på borger.dk, men det er da en tynd kop te i forhold til den rigtige journal :rolleyes

Ja det er jo det jeg tænker... lidt mere fyldestgørende kunne være rart, især når tingene jo ikke gik helt som det skulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har ikke lige fået taget mig sammen til at ringe :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej har ikke lige fået taget mig sammen til at ringe :whistling

Åhhh hvor jeg kender det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bad selv om at få den, da vi blev udskrevet fra barselsgangen. Det er så håndskrevne notater, men det er kun fra forløbet EFTER fødslen. Jeg har intet fra under selve fødslen, så det savner jeg meget. Har ligesom dig kigget på borger.dk og det var godt nok ikke meget jeg kunne finde der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min Jm udskrev den til mig til efterfødsels samtalen. Og der står der nu en del informationer synes jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min fødselsjournal den dag, vi blev udskrevet fra Herning sygehus. Jeg bad om at få den, men tror det er den samme, som ligger på nettet... Den er ikke specielt udførligt. Jeg tror, at det er meget forskelligt, hvor meget JM skriver i den :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER