Mortilde3

Nogle der har født med både ca. 2 års og 4-5 års (eller længere tids) mellemrum

10 indlæg i dette emne

Jeg har termin den 19. januar 2013 med mit 4. barn, jeg er selvfølgelig klar over at fødslen ikke smertefri, men tænkte på om det gør mere ondt og tager længere tid at føde når der går flere år imellem fødslerne?

Jeg har fået mine 3 andre børn med hhv. 20 mdr. og 26 mdr. mellemrum, og de to sidste er gået rigtig fint og hurtig, også med processen fra udvidelsesfasen og til presseperioden. Men tænkte om der ved 5 1/2 års mellemrum siden sidste gang er chance for at det hele er "groet" mere sammen i kroppen så at fødslen kan tage længere tid end de forgangne 2 fødsler?

Nogle der har nogen erfaring eller kende nogen der kender nogen der ved noget om det? Jeg har i hvert fald ikke lige kunnet finde noget om emnet nogle steder... :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min første søn blev født på 2,5 time fra første ve og anden søn 4 år efter er født på 2,25 time så satser på lille pigen her 3,5 år efter sidste fødsel kommer på 2 timer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fødte mig på godt 2 timer, og min søster på 1 1/2. Der er 3 1/2 år imellem os.

Min lillebror kom 10 år efter, og der tog fødslen 4 1/2 time. Så det er da en mulighed ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, sikke hurtige fødsler du/hun har oplevet! Det slår jeg ikke, selvom jeg synes det gik ok stærkt.. :rolleyes Men det kan altså være enten eller, eller både og.. Så må jeg jo bare vente og se, ud skal han jo nok komme.. :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man i systemet siger at hvis det er 6-7 år siden sidste fødsel , så betragtes man som "førstegangs"-fødende. Så noget er der vel om det :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtigt nok at man fra systemets side taler om at man betragtes som første gangs når der er mere end 6 år imellem ens børn, men det er altså ikke helt så sort/hvidt. Jeg fødte mit 4. barn for 6 uger siden, mine store er hhv 17, 15 og 7 år, så jeg har prøvet både kort og lang tid imellem fødslerne. De to første fødsler lignede hinanden meget, de tog hhv lidt over og lidt under 3 timer fra begyndende veer. 3. fødsel havde en lang optakt med flere timers småveer, men fra de "gode" veer startede gik ca 1½ time. 4. fødsel blev sat i gang, fik piller som kun gav plukveer og murren, så tog de vandet og jeg fik veer og fødte lidt under 2 timer efter.

Hvis jeg skal tænke noget om de to sidste fødsler som jo tæller som "1. gangs" er det ikke at det tog længere tid da det først blev alvor, men at min krop ligesom ikke rigtig var så klar så jeg var længere om at komme i gang. Fx med den sidste, hvor jeg 5 dage over termin stadig var helt lukket så jeg ikke engang kunne få hindeløsning før ve pillerne havde virket - Til trods for en graviditet med rigtig mange plukveer.

Held og lykke med din 4er :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at man i systemet siger at hvis det er 6-7 år siden sidste fødsel , så betragtes man som "førstegangs"-fødende. Så noget er der vel om det :whistling

Da det er 6 år siden jeg sidst fødte, så spurgte jeg min Jm om det :)

Hun sagde at det var en myte, for kroppen havde prøvet det før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er knap 4 år mellem pigerne. Første fødsel tog 26 timer fra vandet gik. Anden gang tog det knap 12 timer fra første ve :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg håber på at det kommer til at gå som de sidste par gange så. Uanset hvad så kommer barnet jo ud. Men man jo lov at håbe på at det hælder mere til den "nemme" side fremfor den hårde.. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres tilbagemeldinger. Jeg håber på at det kommer til at gå som de sidste par gange så. Uanset hvad så kommer barnet jo ud. Men man jo lov at håbe på at det hælder mere til den "nemme" side fremfor den hårde.. :whistling

Det kender jeg godt ;)

Håber også at min krop kender turen denne gang, så det er mere 12 timer end 26 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER