Sensommerbaby

Hvor mange er vi tilbage der stadig venter

74 indlæg i dette emne

Tak for jeres søde tanker. Her er intet nyt. Tror vores lillemand allerede elsker sin moster for højt til at være på tværs, det ser heller ikke ud til at han kommer idag på åbningsdatoen for hendes butik :)

Min søster skal være med til fødslen (hun er uddannet jordemoder) og vil dårligt kunne være begge steder på en gang. Idag er en stor dag for hende hvor alle forberedelserne bærer frugt selvom jeg ved hun ville kaste alt hvad hun har i hænderne hvis jeg gik i fødsel.

Så det ser ud til lille artige baby skal til reception idag- oplevet fra indersiden af min livmoder ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er her stadig... Jeg er måske den sidste i gruppen der ikke har født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der ikke flere tilbage..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er her stadig... Jeg er måske den sidste i gruppen der ikke har født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er her også endnu til trods for at jeg for ca. 3,5 uge siden fik at vide af jordemoder +fødselslæge at de troede jeg var ved at gå i fødsel.. de tog godt nok fejl!

Frygter sådan for igangsættelse, hvad med jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frygter ikke igangsættelse, det er jo en fin og overvåget proces, men vil gerne gå igang selv- både fordi jeg gerne vil føde i vand og fordi min Jordemoder siger at det generelt er de bedste forløb både for mor og barn, når naturen får lov at gå sin gang. Er idag 40+5, og ingen tegn på nærtstående fødsel idag heller.

Jeg har lige ordnet vasketøj og sat et nyt skab op... Energien er stadig fin- kan det mon være et tegn i sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang jo.. Og jeg oplevede det absolut ikke som skidt!! Overhovedet :) Jeg har dog heller noget at sammenligne med, altså det var min første fødsel så ved ikke, hvordan det er selv at gå i gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang jo.. Og jeg oplevede det absolut ikke som skidt!! Overhovedet :) Jeg har dog heller noget at sammenligne med, altså det var min første fødsel så ved ikke, hvordan det er selv at gå i gang :)

Fedt at høre! trak forløbet ud eller gik det hurtigt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg frygter ikke igangsættelse, det er jo en fin og overvåget proces, men vil gerne gå igang selv- både fordi jeg gerne vil føde i vand og fordi min Jordemoder siger at det generelt er de bedste forløb både for mor og barn, når naturen får lov at gå sin gang. Er idag 40+5, og ingen tegn på nærtstående fødsel idag heller.

Jeg har lige ordnet vasketøj og sat et nyt skab op... Energien er stadig fin- kan det mon være et tegn i sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, man må som jeg forstå det ikke føde i vand når man bliver sat igang, da man bliver overvåget ekstra nøje ift. Vedrop mv og det virker teknisk ikke i vand

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du kun har fået stikpiller og din krop går fint igang må du gerne føde i vand.. Hvis du skal have ve drop må du desværre ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat i gang med stikpiller kl 8.30 og kl 18.00. Der skete ikke noget hele dagen - dvs på den strimmel der blev kørt fra kl 17, havde jeg fået nogle flere plukveer/veer end ellers. Da jeg endelig gik i gang, gik det meget hurtigt og var noget voldsommere end med vores datter. Kl 23 fik jeg uro i kroppen og droppede at sove og gik ind og så fjernsyn i stedet. Kl 2 havde jeg noget der lignede rigtige veer. De gjorde ikke specielt ondt, men de kom med 1½-2 min mellemrum og jeg begyndte at blive dårlig. Kl 3 var vi på fødemodtagelsen. Kl 3 var jeg stadig ikke i aktiv fødsel, men da mine veer kom så ofte måtte vi selv bestemme om vi ville hjem eller blive og se tingene an på hosp. Kl 4 fik jeg nogle Pinex og noget andet smertestillende som ikke virkede. Kl 5 gik vi over på fødegangen for at give mig en Epidural og evt tage vandet. Det viste sig at vandet var "gået" for der var ingen hinder at mærke og vi nåede ikke Epiduralen, for efter de havde sat en elektrode eller noget lign i hans hoved og lagt saltvandsdrop i min hånd, satte presseveerne ind og hans kurve droppede så meget at jeg havde 15 min til at føde ham selv ellers ville de tage ham med cup eller ks. Fra kl 3 havde jeg mere eller mindre veer konstant. De første var mest bare irriterende, men de kom til at nive godt. Smerten var dog til at klare, men pga stikpillerne var der stort set ingen pauser, hvilket var hårdt. Jm sagde også at set i bakspejlet, havde det for mig nok været bedre med vedrop for det kunne de styre, hvorimod når først stikpillerne var optaget i kroppen, kunne de jo ikke taget væk igen. Det er ikke for at skræmme dig og jeg er sikker på at man reagere forskelligt på igangsættelse, men havde jeg vidst hvad jeg gik ind til, havde jeg ventet eller valgt droppen i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ditto- også 40+6 idag.. Ellers en smuk dag at have fødselsdag på- her skinner solen og himlen er blå ☀

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også ringe i morgen med tid til igangsætning på mandag. Fik hindelosning i gar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

41+0 idag...

Ikke så meget som kraftige plukveer. Til gengæld er baby meget livlig, og så længe han er glad er jeg også :) Jeg fik tid til scanning tirsdag kl 9.30. Der vil jeg være 41+4.... Kunne da være hyggeligt at se skatten men vil hellere se ham IRL☺ jeg satser stærkt på at han vil ud her i weekenden. Kom nu lille skat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:bd :bd :bd Hep hep hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også en masse :bd :bd :bd :bd herfra :) Krydser for at han kommer ud til jer her i weekenden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg født I dag kl 8.49 en Dejlig dreng på 4400 og 55 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg født I dag kl 8.49 en Dejlig dreng på 4400 og 55 cm

Stort tillykke :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med den lille bebs!! Nå jamen så er vi vist nede på havfrue og jeg på venteliste, hvis hun ikke også er røget i svinget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eih, jeg synes godt nok at det er ved at være trælst at vente. Jeg ved godt jeg bare skal være taknemmelig for at min lille søn har det så godt indeni mig, og at jeg sikkert vil ønske mig tilbage hertil når jeg er i den værste fødselssmerte men lige nu siger jeg bare: kom nu ud til os!!

Jeg vil ikke sættes igang, jeg vil føde selv!!

Orker ikke at svare friskt og ubekymret på flere SMS-er og opkald. Men der er ikke tegn på noget overhovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg født I dag kl 8.49 en Dejlig dreng på 4400 og 55 cm

Ihhh - tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eih, jeg synes godt nok at det er ved at være trælst at vente. Jeg ved godt jeg bare skal være taknemmelig for at min lille søn har det så godt indeni mig, og at jeg sikkert vil ønske mig tilbage hertil når jeg er i den værste fødselssmerte men lige nu siger jeg bare: kom nu ud til os!!

Jeg vil ikke sættes igang, jeg vil føde selv!!

Orker ikke at svare friskt og ubekymret på flere SMS-er og opkald. Men der er ikke tegn på noget overhovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode ønsker... Forsøgte hindeløsning idag uden resultat ved min Jordemoder som siger lillen er i god form, har fin hjertelyd mv.

Imorgen skal jeg til kontrolscanning på sygehuset hvor jeg nok bliver tilbudt igangsættelse i slutningen af ugen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER