JemKem

Jannis kreative rodekasse

73 indlæg i dette emne

Den er fin :) Fra en bog eller ud af vinduet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er fin :) Fra en bog eller ud af vinduet?

Tak :kram Fra en bog :) Den er ikke liiige at finde i den danske natur ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ALMA

Fik lige syet en trøjekjole med flagermuseærmer til Helene :) Lidt spontan aftenbeskæftigelse

:yay

DSC00246.JPG

Den er syet i gråmeleret og sart gul stribet jersey med sart gul rib som nederdel, i ærmer og i halsen. Den er svær at fange den sarte gule farve. Den er lidt lysere. Sådan lys påskegul/æggesnapsgul. Den er syet efter mønsteret Alma fra stof2000 :)

Er umiddelbart ret tilfreds :) Det er altså rart at man kan kreere noget rent fysisk på en aften som kan bruges til noget (håber jeg hihi) Nu må jeg se hvordan Helene ser ud i den i morgen. Hun kan få den på i børnehaven :)

Nu må jeg se hvordan Helene ser ud i den i morgen. Er spændt på hvad hun siger til den i morgen tidlig og hvordan den sidder på hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik taget et billede af Helene i Alma kjolen.

DSC00280.JPG

DSC00269.JPG

DSC00250.JPG

Hun kan passe den og sagtens vokse i den også Hvis jeg laver en mere laver jeg den kortere og ribnederdelen gør jeg smallere, for Helenes bitte numse kan jo stort set ikke fylde den ud endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik endelig taget mig sammen til at sætte mig ved maskinparken igen. Jeg fik lavet en hel solnederdel til Helene i blødt og tykt rødorange stof med indvævninger som ligner zigzagger og med gul rib i livet.

DSC09843-1.JPG

DSC09845-1.JPG

Det vævede mønster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været med i en nisseleg på babyxplore hvor man skal lave gaven selv :) Simpelt krea for alle pengene :yiepie

Jeg lavede dette i gave:

Til hendes søn (som jeg havde opsnappet var bidt af en gal Spiderman hihi)

17122011716.jpg

17122011717.jpg

Den sorte tus drillede, og har snakket med forhandleren, og hun mener der måske er en fejl i den. HELDIGVIS var Mathias ikke så kræsen og var HELT vild over gaven :super

Og så en ting til Bettina. Den var ment som lidt af en spøg med teksten rundt om skålen. Tænkte hun godt kunne klare lidt gas, og ellers var det bare ærgeligt :lol

2011-12.jpg

Hovedgaven til Bettina er denne:

17122011718.jpg

En kageopsats af et farveorgie ;) Hun gav nemlig udtryk for at de ELSKEDE farver i huset og besteeemt ikke var farveforskrækket. Så jeg fandt på dette design og er faktisk selv ret vild med det! (Har også købt til at jeg kan lave et til mig selv hehe)

Jeg blev selv ret glad for resultaterne og er glad for at Bettina har givet udtryk for, at hun er glad for gaverne :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også lavet julepynt år 2011

DSC00123-001.JPG

DSC00125-001.JPG

Rudolf er fra Gitte Schou Hansens bog De små juler. Det er en SUPER bog som jeg ville ønske jeg kunne få fat i et eksemplar af til mig selv

2011-12-23.jpg

Nisserne her forneden er fra Gitte Schou Hansens bog Nissejul. Deri er der kun nissefar og jeg tænkte at jeg gerne ville have både forside og bagside, så de kunne hænge på juletræet og være pæne forfra og bagfra, så jeg kom på at lave en nissemor til bagsiden hvor hendes hår ville passe til omridset af nissefars skæg. Synes selv de er ret søde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu da jeg havde fået fingrene i porcelænstusserne kunne jeg jo endeligt få lavet min egen version af Gittes "gude fad" ;)

10122011712.jpg

Jeg flasher også lige min juledekoration anno 2011:

07122011710.jpg

07122011711.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årets fastelavnsoutfit til Line

DSC00175.JPG

Hun skal self. være CirkeLine :loveshower

Den er syet i fleece. Lækker blød og den vil hun i hvert fald kunne holde varmen i :) Har lavet rib i hals og ærme for at give lidt varme og får bedre at kunne holde ærmerne oppe :) Overvejer lidt at lave den i bomuld også, da jeg købte det prikkede Cirkeline stof i både bomuld og fleece. MEN nu vil jeg lige se i morgen hvordan kjolen passer hende først.

Mønsteret er onions 22 kjole str 98.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sej :loveshower Gid jeg var så kreativ :D

Hun bliver da en fantastisk Cirkeline :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fine sager Janni :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tusind tak i 2 :-) er faktisk også selv ret glad for resultaterne :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op du er god, og sikke fine ting er totalt skudt i det kagefad :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op du er god, og sikke fine ting er totalt skudt i det kagefad :balloons

Tusind tak :kram

Må indrømme kagefadet også er et af mine favoritter ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte ting!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er du bare god til at sy!

Super flotte ting du har fået lavet dig - især den der kageopsats og dit fald :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak skal I have :loveshower

Jeg er nu begynder i det at sy, men tak fordi I synes resultaterne er fine nok :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smider lige en masse update nu ;)

Jeg var for ikke så længe siden til kreatræf med nogle tøser og jeg ville give værtinden/min veninde en gave :)

DSC00245-001.JPG

I går fejrede vi Helenes 4 års fødselsdag sammen med Kents familie. Det var SÅ hyggeligt. Vi slog den sammen med min svogers, da han lige har haft fødselsdag også. Jeg havde lovet at sørge for kage og drikkevarer, og dette er hvad jeg fik lavet:

19022012854_thumb%25255B2%25255D.jpg?imgmax=80019022012855_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800

19022012856_thumb%25255B4%25255D.jpg?imgmax=800

Her er så billedet af fødselaren:

19022012849_thumb%25255B2%25255D.jpg?imgmax=800

Spenceren hun har på er hjemmestrikket af farmor og den er SÅ lækker :loveshower

Op til fødselsdagen havde jeg besluttet, at hun ud over spillet Vildkatten også skulle have nogle hjemmesyede natkjoler, for det havde hun længe talt om, at hun ønskede sig Så jeg sad 2 aftener (fredag og lørdag) og syede. Fredag blev selve kjolerne syet på overlockeren og lørdag aften blev de lagt på og fik syet pyntesting på Bente:

2012-02-19%2525252001.13.38.jpg2012-02-19%2525252001.13.07.jpg2012-02-19%2525252001.10.17.jpg

Og der er pyntestikninger på alle kjolerne i matchende farver :)

2012-02-19%2525252001.09.22.jpg

Imponerede til fødselsdagen med natkjolerne :) Min svigermor vidste jeg havde syet, så hun kiggede dem jo lige efter og gav gode råd ;) Min farfar, vores 2 niecer og min svigerinde blev totaalt overraskede, for de troede at kjolerne var købte :glad Fed fornemmelse at det er ved at være noget pænt jeg får lavet :toot

Da vi kom hjem ville tøsen jo gerne sove i en af sine nye natkjoler :biglove

19022012860-001_thumb%25255B2%25255D.jpg?imgmax=800

19022012872_thumb%25255B5%25255D.jpg?imgmax=800

Hun smelter mit hjerte…

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag fyldte hun jo rigtigt år og det var også i dag, at børnehaven fejrer fastelavn. Hvor heldig kan et fødselsdagsbarn være? ;)

I lørdags var vi til fastelavn i ToysRUs og der var pigerne klædt ud i de hjemmelavede kostumer :)

18022012843.jpg

Line havde fået sort hårspray i håret, men det gør vi aldrig igen, for det så sådan her ud efter nogle timer:

line-beskidt_thumb%25255B2%25255D.jpg?imgmax=800

Anyway... Havde fået vasket og fundet hendes Lizzi kostume frem, så Helene ku få det på i dag i børnehaven, men næææ nej… “Det har jeg jo haft på i lørdags mor! Så jeg skal være noget nyt i dag!” Så jeg måtte jo kigge igennem i pigernes udklædningskasse. Heldigvis kunne tøsen stadig passe et musekostume (som er “hjemmesyet” efter et Ingelisemønster. Jeg fandt kostumet i en lokal genbrug til en flad 10er sidste år kunne ikke få mig til at lade det ligge hihi) Heldigvis, for sådan endte pigen med at se ud… Min fastelavnsfødselsdagsmus:

fastelavnsmus2012_thumb%25255B2%25255D.jpg?imgmax=800

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan virkelig ikke sige andet end du er virkelig god til at sy! :respekt

Og tillykke med datteren :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan virkelig ikke sige andet end du er virkelig god til at sy! :respekt

Og tillykke med datteren :)

Tusind tak :) Lærer stadig og er langt fra erfaren i det, men har nogle stykker til at give gode råd :) Men ærligt, så synes jeg også selv det er begyndt at ligne noget ;) Drømmer om den dag min bedstemor beslutter at hun ikke behøver 2 overlockere og synes jeg kan købe/få hendes toptunede Bernina med alle mulige muligheder (som f.eks. bølgekant) Hvis jeg havde haft den, så havde natkjolerne fået bølgekant forneden i stedet for :) Det synes jeg er SÅ fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw. Du er jo vildt god til at sy! Flot arbejde!

Og tillykke med datteren også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw. Du er jo vildt god til at sy! Flot arbejde!

Og tillykke med datteren også :)

Tak skal du have :kram2

Synes selv også de blev ret gode. Men det var ikke det vilde, når man har en afstandsjusterbar trykfod, for så er det nemt at lave pyntestikning rundt i kanterne :) Og det er faktisk det der gør den største forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER