ChaosCat

Seriøse spare råd søges

12 indlæg i dette emne

Jeg som overskriften siger så søger eg spareråd udover at gennemgå budgettet ofte, madplaner og ugentlig inddeling af månedsbudgettet.

Også et godt råd til hvordan man kan formulere til sin bank at man ikke ar råd til at blive ved med at betale 3000 kr til lån som aftalt i 07 da der er sket mege siden. Altså alternativet er at vi slet ikke betaler også ryger i rki og tja ind imellem tænker jeg det ville være godt da vi så ikke kan lave dumme lån osv mere. Men ved godt det ikke er fornuftig i det store løb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg som overskriften siger så søger eg spareråd udover at gennemgå budgettet ofte, madplaner og ugentlig inddeling af månedsbudgettet.

Også et godt råd til hvordan man kan formulere til sin bank at man ikke ar råd til at blive ved med at betale 3000 kr til lån som aftalt i 07 da der er sket mege siden. Altså alternativet er at vi slet ikke betaler også ryger i rki og tja ind imellem tænker jeg det ville være godt da vi så ikke kan lave dumme lån osv mere. Men ved godt det ikke er fornuftig i det store løb

Du skal lave en beregning af hvad du har råd til at betale banken, og fortælle dem det beløb. SÅ må de forlænge løbetiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke umildbart om jeg kan lave en beregning men har regnet ud at bare 1000 kr mindre ville hjælpe meget i det månedlige budget. Altså sku jeg lave en beregning jamen uanset hvad så vil jeg aldrig få det rådigheds beløb de kræver fra banken af. Men jeg mangler en måde at formulere det på til hende for sys det er svært men er træt a at leve af ingen ting hver måned fordi jeg skal betale 3000 kr dertil. Og ja vi håber jo at flytte sammen og vi har jo hver vores gæld med 3000 krs indbetaling og har nu indset at vi hellere vil kunne overleve også have gæld noget længere som at have kortere gæld og ikke kunne leve. Hvis det overhovedet gav mening

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tænker at i skal have tjekket jeres forsikringer igennem, det gjorde vi og sparrede derved over 5000 kr.

Derudover skal i kigge på telefonselskaber, og internetforbindelsen, og se om det evt. kan gøres billigere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt et møde et sted som er det eneste der umildbart kan være billigere end det vi har nu forsikringmæssigt.

Tlf kan helt sikkert gøres billigere da jeg har dummet mig og er bundet et Par måneder eller 5 endnu til et dyrt dyrt abbonnement som skal skiftes så snart det kan.

Internet skal vi se hva der er der hvor vi evt finder noget at bo i lige pt betaler jeg 148 kr i måneden så det er vist ikke så slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Langt de fleste bankrådgivere er villige til at ændre dine forhold hvis du selv kommer med (realistiske) forslag til ændringerne - vis at du selv har sat dig ind i hvad i kan gøre bedre.

.. men INDEN du kontakter banken, så tag og kig mobil forbrug, kabeltv, internet, forsikringer osv igennem - der kan være mange penge at spare! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogle gange kan fagforeninger mm også findes billigere, tror mange banker er til at snakke med pt, lidt penge er trods alt bedre at få end ingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fagforening det er rigtigt har oz kigget lidt rundt og ja der er vist omkring 400-500 kr at spare på månedsbasis hvis jeg skifter til fx det faglige hus.

Og netop som beem skriver så er det sårn jeg tænker og min far har sagt oz. Og derfor vil jeg have det formuleret og foreslået min bankdame

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Din bankdame kan vel også se hvordan det står til og hvad dit rådighedsbeløb er :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu ved jeg ikke om din økonomiske situation ændrer sig i løbet af et stykke tid? For du kan måske også spørge om det er muligt at blive sat ned til 2000 kr de næste 6 måneder, hvis hun ikke vil gå med til en permanent nedsættelse?

Årsagen til hun ikke vil gå ned kan måske også være at jeres afdrag på lånet dermed er mindre end renterne, således at lånet vokser i stedet for... og det er jo heller ikke særlig smart.

Men tag et gennemarbejdet budget med til hende, hvor hun kan se hvad du bruger på div. ting. Så kan hun se at det ikke hænger sammen, og vil måske være med til at gå ned i ydelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fagforening det er rigtigt har oz kigget lidt rundt og ja der er vist omkring 400-500 kr at spare på månedsbasis hvis jeg skifter til fx det faglige hus.

Og netop som beem skriver så er det sårn jeg tænker og min far har sagt oz. Og derfor vil jeg have det formuleret og foreslået min bankdame

Jeg er i det faglige hus og det er ca. 500 kr. billigere end andre steder.

Mine forslag er det samme som alle de andre skriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men hvis du vil have hjælp til et samfattet brev, så kunne det evt lyde således.:

Kære bankdame

Grundet økonomiske problemer skriver jeg til dig. Jeg oplever at vores økonomi ikke rigtigt hænger sammen længere. Derfor vil jeg gerne bede om en tid til et møde, hvor vi kan få det hele gennemgået og kigget på, hvad der kan gøres, for at jeg igen føler, at vi kan klare os.

Jeg har selv nogle forslå, såsom at nedsættte gældsbetalingen og forlænge vores lån indtil vi igen er ovenvande. Dette kunne evt. gøres med, at vores afdrag blev sat ned til xxxx over xxx år.

Men jeg håber du kan finde en tid, hvor jeg kan komme ind og vi kan snakke sammen om det. Jeg kan bedst komme efter kl xx. Og jeg kan kontaktes på telefon nr. xxxxxxxx og mail xxxx(a)xxx.xx

Med venlig hilsen

xxxx

vedhæftet de billag som er nødvendige, lønsedler, års opgørelser, og forskudsopgørelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER