Nitzen1987

Hvordan får jeg vænnet min datter til ikke at skulle falde i søvn ved mig, men i sin seng?

4 indlæg i dette emne

Den letteste måde at få Maja til at falde i søvn på er ved at jeg ligger i vores seng og ammer hende, men jeg synes, at hun er ved at have en alder hvor det kunne være rart hvis hun kunne ligge og falde i søvn i sin egen seng uden at skulle have mit bryst i munden..... men hvordan gør vi lige det? Hvis jeg ligger hende over i sin seng, når hun er færdig med at spise, inden hun sover dybt nok, så begynder hun at brokke sig....

Så hvad kan jeg gøre for at vænne Maja til at skulle falde i søvn i sin egen seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg brugte følgende metode.

Stod lidt med hende på armen i soveværelset, mens jeg snakkede til hende. Kyssede hende på panden og puttede hende så i sengen. Gav hende sutten, lagde sutteklud og evt nussede hende på panden ( hvad end der beroligende hende ) når hun var faldet til ro sagde jeg godnat og gik ud af rummet.

Hvis hun brokkene sig gik jeg ind og gav hende sutten. Hun kom kun op af sengen hvis hun var meget ked og skulle trøstes. Men vi blev i soveværelset. Den første uge var hård. Det tog 1-2 timer hver gang hun skulle puttes. Men derefter begyndte hun at opfatte hun skulle sove når hun blev lagt. Nu er hun faktisk nogenlunde nem at putte. Som oftest skal vi kun ind max 1-2 gange. Og hvis hun ikk er træt ligger hun bare og pludre indtil hun vil sove :-)

Jeg fik rådet af en veninde og det var virkelig effektivt her :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det hjælper, men her er der byttet om, sådan at jeg giver mad når hun vågner i stedet for inden hun skal sove. Læste et sted at de burde få energi af at spise, plus jeg tænkte det var godt at få hende bøvset af ordentligt og det er nemmest når hun er vågen. Hun vågner nemlig nemt op.

I starten havde jeg liften i sengen og lagde hende i den og sad så og læste ved siden af og kunne give sut og trøste hvis det var. Nu er vi gået over til tremmeseng og gør meget som Gittepit, hvor vi ligger hende i seng når hun bliver træt/sur. Så får hun sin sut og dynen op over og hvis hun pludselig virker meget vågen giver jeg hende bamsen. Det hjælper også at stryge fingeren ned fra panden ned over næsen - synes det får hende til at lukke øjnene i igen.

Håber det lykkes for jer :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kigger med her efter gode råd.. Mads vil gerne puttes i sengen om aftenen, men så vågner han oftest mellem 23-24 hvor jeg ammer ham og herefter kan jeg ikke putte ham igen, selvom han sover og jeg lægger ham i sengen, så vågner han op og brokker sig mere og mere indtil han er helt vågen.. på dette tidspunkt har jeg jo lige sovet nogle timer og er simpelthen for træt til at stå ved hans seng og nusse ham i søvn, måske er det det der er problemet, jeg giver op og tager ham med over til mig :(

puh orker bare ikke "kampen"

prøv evt at lægge den bluse du har haft på i løbet af dagen ved siden af hendes hoved, så hun har duften af dig, det virker for min mand når jeg er til håndbold at han kan dufte mig når han skal puttes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER