Miltons mor

Smerter/kramper i underlivet

7 indlæg i dette emne

Har været igennem en kæmpe forskrækkelse den sidste uges tid, som desværre ikke helt er overstået endnu..

I sidste uge syntes jeg at jeg begyndte at få en del plukkeveer, når jeg f.eks. gik op og ned af vores trappe osv. I fredags tog plukkeveerne så til og jeg havde samtidig rigtig mange smerter i underlivet. Jeg var hos vagtlægen fredag sidst på eftermiddagen, og fandt ud af at jeg havde blærebetændelse og startede en pencilinkur. Samme aften blev smerterne så værre og værre og det var som om at alt krampede helt sammen i underlivet når jeg stod op eller gik. Lørdag formiddag ringede jeg så til ambulatorium for graivde på sygehuset, for at høre om det var forsvarligt at tage til min mands søsters bryllup samme dag, når jeg havde de smerter. De blev meget bekymrede for at fødslen var ved at gå i gang og beordrede míg til at blive i min seng og ringe til dem næste dag. Det gjorde jeg så, og da jeg snakkede med dem dagen efter var det også blevet lidt bedre, men kun så længe jeg lå ned. De sagde at de ikke ville se mig, for de kunne alligevel ikke gøre noget hvis fødslen var ved at gå i gang, så jeg skulle bare blive liggende til plukkeveerne var væk.

Jeg har så ligget sygemeldt hele ugen og holdt mig helt i ro. Igår, torsdag, blev smerterne så rigtig slemme igen, også selvom jeg bare lå ned, og jeg fik overtalt ambulatorium for gravide til at undersøge mig. Jeg havde heldigvis ikke åbnet mig og der var fin hjertelyd, så ingen tegn på at fødslen var ved at gå i gang - kæmpe lettelse!! Jeg fik også tjekket min urin igen, men ingen tegn på blærebetændelse. Så de kunne ikke forklare mig hvorfor jeg har så mange smerter, og ville ikke gå videre med det.

I dag er mine smerter så stadig lige så slemme, det gør så ondt helt nede foran i mit underliv (stikker, jager og kramper), og det føles altså bare ikke normalt at skulle have så ondt uden grund!

Derfor vil jeg høre om nogle af jer medgravide kvinder har oplevet noget lignende i denne eller tidligere graviditeter?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ps! Jeg er 17+6 i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det bare synd for dig! Sikke en forskrækkelse.

Jeg har ikke prøvet noget lignende, men hvis jeg var dig ville jeg blive liggende i sengen selvom det ikke er sjovt.

Hvis det ikke er fordi fødslen er igang, så er det måske kroppen, der fortæller dig at du skal slappe af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih hvor jeg føler med dig.. det er slet ikke rart ikke at vide hvad der er galt, og være konstant bekymret..

jeg tror at grønfrø har ret i at du at kroppen prøver at få dig til at slappe af..

jeg håber det bedste for dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også at det lyder til at du skal slappe af. Jeg har ikke umiddelbart prøver noget lignende, men det lyder ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha sikke en forskrækkelse. Det er bare slet ikke sjovt.

Jeg har haft lidt det samme, men ikke helt så stærke smerter som dig?? Jeg blev sygemeldt sidste mandag med smerter nederst i maven eller nærmere under maven. Lægen var noget bekymret og var ligesom de læger du var hos, meget nervøs for om der var noget under opsejling, så jeg blev sygemeldt og har i en uge ligget mere eller mindre vandret og holdt mig i ro. Det er blevet lidt bedre og plukveerne er aftagende når jeg slepper af. Jeg er sikker på det er kroppens måde at sige "tag den med ro".

Min læge var klar til at sygemelde mig resten af graviditeten, men jeg vil rigtig gerne se hvordan de næste uger går. Jeg vil på ingen måde gå på arbejde hvis jeg har den mindste anelse om at det er skidt for baby, men hvis det er nok at sætte tempoet ned og skåne sig selv lidt mere, så synes jeg det ville være rart at kunne gå på job lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg døjer også med en masse plukveer, og har også haft blærebetændelse. Jeg sørger for at slappe meget af, selvom det er meget svært.. Jeg er dog sygemeldt af anden grund.

Håber det snart tager af, for det er da ikke sjovt at gå rundt og have ondt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER